Begagnatmarknaden är stendöd ? Blocket m.m

JBeam
16 juli 2015 · 201 Inlägg

Är det någon mer som kränger iväg bilar hit och dit som märkt att marknaden är stendöd ??

Har haft och har flera bilar ute alldeles för billigt men ändå händer ingenting!?

Funderar på om man bara ska ta bort alla bilar och invänta, för sänka mer går ju inte.

Gäller privata begagnatmarknaden..

Screampipe
16 juli 2015 · 159 Inlägg

Mina bilar har varit jätte enkelt att sälja, max 2 dagar utannonserade och tjänat på alla smile

ekelund88
16 juli 2015 · 2 656 Inlägg

JBeam skrev:
Är det någon mer som kränger iväg bilar hit och dit som märkt att marknaden är stendöd ??

Har haft och har flera bilar ute alldeles för billigt men ändå händer ingenting!?

Funderar på om man bara ska ta bort alla bilar och invänta, för sänka mer går ju inte.

Gäller privata begagnatmarknaden..

köparens marknad , priset är förhögt eller så är bilen inte tillräckligt lockande , folk jagar varända liten krona nuförtiden

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
16 juli 2015 · 3 730 Inlägg

Jag har aldrig upplevt det som ett problem att sälja bilar. Jag brukar sätta ett förhållandevis högt pris jämfört med liknande objekt. Det nappar vissa på och tror att just mitt objekt är det bästa. Funkar varje gång. Text och bilder är allt när det gäller att sälja bilar.

Vem ringer på en annons där det står bessad å skat e betala. Och på Namn: Volvo

Inte jag iallafall även om det är billigt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
JBeam
16 juli 2015 · 201 Inlägg

Men vad säger ni om den här då ? Det är min fars bil som vi försöker kränga iväg.
Han köpte bilen för 90.000:- för ungefär ett år sedan och vi blir bara inte av med bilen ??

http://www.blocket.se/kalmar/Mercedes_C … amp;last=1

Senast redigerat av JBeam (16 juli 2015)

granadadr
16 juli 2015 · 7 268 Inlägg

JBeam skrev:
Men vad säger ni om den här då ? Det är min fars bil som vi försöker kränga iväg.
Han köpte bilen för 90.000:- för ungefär ett år sedan och vi blir bara inte av med bilen ??

http://www.blocket.se/kalmar/Mercedes_C … amp;last=1

en coupe är generellt svårare att sälja,  en familj kan ej ha den,, en äldre tycker det är jobbigt,, och ett par tycker den är för trång å bökig,, wink  Generellt alltså

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ingooo
16 juli 2015 · 167 Inlägg

Är inte juli dessutom en rätt kass tid att sälja bil under? Har själv en bil ute just nu som det är svalt intresse för fast det är ett bra köp ☺ Vet iaf med mig själv att jag nog aldrig köpt en bil i juli månad. annars tycker jag generellt det är ganska lättsålt bara man knäpper hyfsade bilder och skriver en vettig annonstext.

Putteliten
16 juli 2015 · 9 068 Inlägg

Tuffa tider att sälja bilar nu mera. Blocket har blivit för stort, så vill man få bilen såld så måste du göra något för att sticka ut. Snygga bilder på bilen säljer. Uppdatera ofta så bilen hamnar högst, tar inte många dagar innan bilen hamnat långt ner i listan. Sen är som sagt semestertider ingen jättebra period att sälja bil om man inte har något billigt eller speciell sommarbil eller liknande.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
16 juli 2015 · 3 730 Inlägg

JBeam skrev:
Men vad säger ni om den här då ? Det är min fars bil som vi försöker kränga iväg.
Han köpte bilen för 90.000:- för ungefär ett år sedan och vi blir bara inte av med bilen ??

http://www.blocket.se/kalmar/Mercedes_C … amp;last=1

Anledningen står på slutet. Strulande originalstereo=dyrt i många fall. Fixa det och jag tror bilen byter ägare. Jag hade backat pga det även om det är billigt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
tobee
16 juli 2015 · 735 Inlägg

Sälj en välskött Toyota nästa gång och kom tillbaka sen tongue
Försöker hitta en välskött Avensis med exclusivepaket just nu men de går som smör i solsken så det gäller att kolla blocket ett par gånger per dag.. Minst.

Problemet är objektet du säljer. Jag har sålt några unika bilar genom åren och några Svensson. En pedantskött familjebil har mångdubbelt fler potentiella spekulanter än en ännu mer pedantskött AUDI/MB/BMW osv coupe.

Varför fixar ni inte stereon? En sån typ av bil ska vara tip top.

Putteliten
16 juli 2015 · 9 068 Inlägg

tobee skrev:
Sälj en välskött Toyota nästa gång och kom tillbaka sen tongue
Försöker hitta en välskött Avensis med exclusivepaket just nu men de går som smör i solsken så det gäller att kolla blocket ett par gånger per dag.. Minst.

Problemet är objektet du säljer. Jag har sålt några unika bilar genom åren och några Svensson. En pedantskött familjebil har mångdubbelt fler potentiella spekulanter än en ännu mer pedantskött AUDI/MB/BMW osv coupe.

Varför fixar ni inte stereon? En sån typ av bil ska vara tip top.



Ja vet inte, en bil som är 13 år och gått 20 000 mil brukar väl inte va tip topp?....

tobee
16 juli 2015 · 735 Inlägg

Putteliten skrev:
Ja vet inte, en bil som är 13 år och gått 20 000 mil brukar väl inte va tip topp?....

En Volvo V70 ja. Jag håller inte med när det gäller en CLK500. Sen klingar meningen väldigt illa:
"Stereon ger inget ljud samt klickar vid start. Kan vara någon säkring/relä.
Därav pris!"
Om det nu är så enkelt, varför sänka priset 15000:- och inte kolla om säkringen är sönder? Man kanske kan få någon MB-fanatiker som verkligen vill ha den typen av bil att köpa den. Men 20 åringen som bara vill ha en tuff 1a bil att ragga brudar i(Som borde vara målgruppen) kommer inte ens att ringa utan bläddra vidare till nästa random billig prestandabil.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
17 juli 2015 · 3 730 Inlägg

tobee skrev:

Putteliten skrev:
Ja vet inte, en bil som är 13 år och gått 20 000 mil brukar väl inte va tip topp?....

En Volvo V70 ja. Jag håller inte med när det gäller en CLK500. Sen klingar meningen väldigt illa:
"Stereon ger inget ljud samt klickar vid start. Kan vara någon säkring/relä.
Därav pris!"
Om det nu är så enkelt, varför sänka priset 15000:- och inte kolla om säkringen är sönder? Man kanske kan få någon MB-fanatiker som verkligen vill ha den typen av bil att köpa den. Men 20 åringen som bara vill ha en tuff 1a bil att ragga brudar i(Som borde vara målgruppen) kommer inte ens att ringa utan bläddra vidare till nästa random billig prestandabil.

Helt riktigt!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
ekelund88
17 juli 2015 · 2 656 Inlägg

du har problemet i att det sitter en törstiga v8a och är en coupe tyvärr smile även om de är en trevligbil så tror ja inte den blir så attraktiv för ungdommar eller så

spillolja
17 juli 2015 · 4 014 Inlägg

Om radion i bilen är trasig så skriver jag inte det i annonsen
alla begagnade bilar är reparationsobjekt

skriv annonsen på ett sånt sätt så köparen tvingas ringa för att få svar
ta bort text som får köparen att undvika objektet

köparen har undersökningplikt dvs. prova bilens alla funktioner

sen är bilradios som är modelanpassadeär  ett sattyg
Golf V och VI finns iaf. ombyggnadskit till vanlig Din och Iso

som den nämda CLK500  om jag hade varit spekulat på den hade jag koncenterat mig främst på drivlinans skick
tex. onormala missljud

Senast redigerat av spillolja (17 juli 2015)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Erick
17 juli 2015 · 4 767 Inlägg

Faktum kvarstår att om bilen som är utannonserad inte blir såld, är den för dyr.

Oavsett vad säljaren "tycker och anser" att bilen är värd.

Simple as that. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
666_Beast
17 juli 2015 · 1 863 Inlägg

En vara är inte mer värd än vad konsumenten vill betala.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
it_mutt Avstängd
17 juli 2015 · 10 388 Inlägg

spillolja skrev:
Om radion i bilen är trasig så skriver jag inte det i annonsen
alla begagnade bilar är reparationsobjekt

skriv annonsen på ett sånt sätt så köparen tvingas ringa för att få svar
ta bort text som får köparen att undvika objektet

köparen har undersökningplikt dvs. prova bilens alla funktioner

sen är bilradios som är modelanpassadeär  ett sattyg
Golf V och VI finns iaf. ombyggnadskit till vanlig Din och Iso

som den nämda CLK500  om jag hade varit spekulat på den hade jag koncenterat mig främst på drivlinans skick
tex. onormala missljud

Här borde folk lära sig att; säljaren ska uppmana köparen att undersöka bilen. Annars kan "jag" (som "fiktiv köpare") komma om ett par dagar och säga "Men du...."

- - Edit - -

Vi tar en källa på det "i högen"; https://www.motormannen.se/radgivning/k … vatperson/

Senast redigerat av it_mutt (17 juli 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juli 2015 · 14 007 Inlägg

666_Beast skrev:
En vara är inte mer värd än vad konsumenten vill betala.

Så sant som det är skrivet!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
17 juli 2015 ·

Som jag skrev i en likadan tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p4236518
relativt nyligen.

"Här rullar det på i vanlig takt. big_smile

Blev närapå utan bruksbil dessutom, då frågan "Har du något bra att sälja?" ställdes av en bekant som letar Prius och den erbjöds men under förutsättning att ett annat objekt jag hittat kunde erövras innan. Nu var det objektet inrökt och därmed inte intressant alls för mig.
Nåväl, en CT200H klarar jag mig utan.

Senast redigerat av Evildan (2015-07-06 17:57)"

Senast redigerat av Evildan (17 juli 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang