Blandningsbildningssystem lampa lyser Golf 2 Memphis -88 RP motorn

stormtro0perN Fatboy Speed Shop
16 juli 2015 · 103 Inlägg

Hej !

Jag köpte mig en Golf Memphis -88 för ett par veckor sedan bilen gick bra först men efter ett tag så har den börjat gå lite krångligt. Stadskörning är bilen normal men, vid landsvägskörning ( typ motorväg) så börjar Blandningsbildningssystem's lampan lysa när bilen blivit varm, har extern oljetrycksmätare och den visar då 10.4 par i tryck.
Vid pådrag på 3 vxl så kommer jag knappt över 80 km/h om det inte är medlut ( bilen toppar typ 140 km/h som det är nu. ( orginal på denna motor ? Motorn är alltså en RP

Har gjort fölajnde på bilen sen den köptes:

* Tagit bort luftburken och ersatt det med Sportluftfilter
* Monterat extern oljetrycksmätare med Sandwich
* bytt Oljetrycksgivare (den ovanför oljefiltret ) då den andra läckte som ett såll
* Bytt Olja och filter till Delsyntet 10W-40 (biltema båda grejerna)

När jag köpte bilen var Slangen från toppen som går in i "insugsburken" ovanför förgasaren igenpluggad och dragen ner i en läskflaska, typ hemmagjord vevhusventilation kan jag tro.

Skall imorgon Fredag (17/7) byta Förgasarfoten då den är väldigt glapp. ( kan detta ha nått att göra med mitt problem jag har ?


Hoppas att inlägget inte blev allt för rörigt för er nu  Think


Mvh
ekenlowz

Senast redigerat av ekenlowZ (17 juli 2015)

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.
Audi A4 B8 Proline "Fatboy Speed Shop" (2008)
-jimmy
16 juli 2015 · 377 Inlägg

Den ska gå fortare än 140 km/h.. 80km/h ska den klara på 2an..

BudgetDunkaren Osponsrad
16 juli 2015 · 1 631 Inlägg

Kan ge mig fan på att det är samma problem som jag hade på min, jag bytte grejer efter grejer och sen när jag lämnade in på verkstad så va det ett enkelt men Dyyyyrt fel... Det sitter (iallafall på min) ngn form av mekanisk luftmassemätargrej under förgasaren som känner av just det här med luft och bensin o skit.. Byta den grejen och sen är du nog rullandes igen.

Den kostar ca 3700:- smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
stormtro0perN Fatboy Speed Shop
17 juli 2015 · 103 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Kan ge mig fan på att det är samma problem som jag hade på min, jag bytte grejer efter grejer och sen när jag lämnade in på verkstad så va det ett enkelt men Dyyyyrt fel... Det sitter (iallafall på min) ngn form av mekanisk luftmassemätargrej under förgasaren som känner av just det här med luft och bensin o skit.. Byta den grejen och sen är du nog rullandes igen.

Den kostar ca 3700:- smile

oki.  det var väll lite sådär halv dyyyrt roll

men vad hadde du för motor i din golf ? med tanke på att det är halvinsprutet på denna sak... smile

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.
Audi A4 B8 Proline "Fatboy Speed Shop" (2008)
BudgetDunkaren Osponsrad
17 juli 2015 · 1 631 Inlägg

Vad motorn hette minns jag inte men där va en form för förgasare som gick ner till en fuelrail med 4 spridare.
Dom sa på verkstaden att det va i den eran Vw mixtrade med att få ner utsläpp och minska bränsleförbrukningen.
Jag bytte "förgasarpackningen" eller foten och det hjälpte inte ett dugg.

Vevhusventilation kleggar gärna igen så ha lite koll på den, min klegga igen fast jag körde alltifrån 10-40 mil om dagen. Den brukar bega igen om man kör korta turer men detta va lite udda.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
stormtro0perN Fatboy Speed Shop
17 juli 2015 · 103 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Vad motorn hette minns jag inte men där va en form för förgasare som gick ner till en fuelrail med 4 spridare.
Dom sa på verkstaden att det va i den eran Vw mixtrade med att få ner utsläpp och minska bränsleförbrukningen.
Jag bytte "förgasarpackningen" eller foten och det hjälpte inte ett dugg.

Vevhusventilation kleggar gärna igen så ha lite koll på den, min klegga igen fast jag körde alltifrån 10-40 mil om dagen. Den brukar bega igen om man kör korta turer men detta va lite udda.

okey smile då hadde du andra motorn då tror jag smile men ska kika ikväll när ja river loss förgasaren å se hur det ser ut smile

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.
Audi A4 B8 Proline "Fatboy Speed Shop" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juli 2015 · 14 047 Inlägg

Ursäkta men vad menas med "Beblandningslampan"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
stormtro0perN Fatboy Speed Shop
17 juli 2015 · 103 Inlägg

Vettemannen skrev:
Ursäkta men vad menas med "Beblandningslampan"?

/Benny

ärligt talat så vet jag knappt själv vad det är. men när gula "motorlampan" lyser i bilen å jag går in i instruktionsboken så heter den Bebalndningslampan.. har nått med bensin/luft tror jag (:

Senast redigerat av ekenlowZ (17 juli 2015)

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.
Audi A4 B8 Proline "Fatboy Speed Shop" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juli 2015 · 14 047 Inlägg

ekenlowZ skrev:

Vettemannen skrev:
Ursäkta men vad menas med "Beblandningslampan"?

/Benny

ärligt talat så vet jag knappt själv vad det är. men när gula "motorlampan" lyser i bilen å jag går in i instruktionsboken så heter den Bebalndningslampan.. har nått med bensin/luft tror jag (:

Okay. Det är ett lustigt namn tycker jag. Nog har man kunnat hitta på nåt bättre.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
stormtro0perN Fatboy Speed Shop
17 juli 2015 · 103 Inlägg

Vettemannen skrev:

ekenlowZ skrev:

Vettemannen skrev:
Ursäkta men vad menas med "Beblandningslampan"?

/Benny

ärligt talat så vet jag knappt själv vad det är. men när gula "motorlampan" lyser i bilen å jag går in i instruktionsboken så heter den Bebalndningslampan.. har nått med bensin/luft tror jag (:

Okay. Det är ett lustigt namn tycker jag. Nog har man kunnat hitta på nåt bättre.

/Benny

mybad! den hette tydligen Blandningsbildningssystem! roll

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.
Audi A4 B8 Proline "Fatboy Speed Shop" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juli 2015 · 14 047 Inlägg

ekenlowZ skrev:

Vettemannen skrev:

ekenlowZ skrev:

ärligt talat så vet jag knappt själv vad det är. men när gula "motorlampan" lyser i bilen å jag går in i instruktionsboken så heter den Bebalndningslampan.. har nått med bensin/luft tror jag (:

Okay. Det är ett lustigt namn tycker jag. Nog har man kunnat hitta på nåt bättre.

/Benny

mybad! den hette tydligen Blandningsbildningssystem! roll

Haha!! Lika svårt namn det också. Dom borde ju kunna hitta på nåt enklare namn, mer förståbart.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
stormtro0perN Fatboy Speed Shop
17 juli 2015 · 103 Inlägg

Räknat ut nu att bilen drar ca 1.3l/milen nu å... känns lite väl mycket för att vara en golf ?

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.
Audi A4 B8 Proline "Fatboy Speed Shop" (2008)
elias950414
25 juli 2015 · 2 Inlägg

i me 1.9 TDI och dina problem är lösta ! ;D

Audi 80 Avant 2.3E "Herrscher Von Ingolstadt" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang