Konkava fälgar slår i bromsok på Audi A4 B7?

jooohaan
17 juli 2015 · 32 Inlägg

Tjena,

Sett flera som kör med feta konkava fälgar på sina B7'or.
På min just nu sitter det 17" RS4 replikor och det är inte allt långt ifrån att fälgen ligger emot bromsoket.

Då undrar jag då hur ni som kör med konkava fälgar gör med detta, kör ni lägre ET eller kör ni spacers? Skulle vara kul o veta vad som passar och inte, då jag tänkt mig köpa ett par konkava, typ ABS 355 smile

Tack på förhand,

Johan

Polaren
10 april 2016 · 352 Inlägg

Gammal tråd i know men jag råkade ut för detta(inte jätte konkava fälgar men tillräckligt) och de jag köpte fälgarna av sa att ET 45 skulle passa enligt mitt regnr men icke, saknades 10mm för att det skulle gå förbi oken.. Så fick köpa spacers. Har de lite större oken(s4) och tror det hade fungerat om man har de mindre original A4 oken. Ju konkavare, mindre ET.. smile

Honda CRX "Project runway" (1988)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Unleash
10 april 2016 · 370 Inlägg

Polaren skrev:
Gammal tråd i know men jag råkade ut för detta(inte jätte konkava fälgar men tillräckligt) och de jag köpte fälgarna av sa att ET 45 skulle passa enligt mitt regnr men icke, saknades 10mm för att det skulle gå förbi oken.. Så fick köpa spacers. Har de lite större oken(s4) och tror det hade fungerat om man har de mindre original A4 oken. Ju konkavare, mindre ET.. smile

yep ET 35 sitter som handen i handsken på B7

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang