Omdöme maskinobil Ludvika

karlus
18 juli 2015 · 3 Inlägg

Tänkte varna för maskinobil i Ludvika. En större skojare än ägaren Marcus är svårt att hitta och ändå finns det många skojare i bilbranschen. Jag har aldrig träffat en mer ointresserad och arrogant företagare. Det enda den skitstöveln kan få fram när man frågar om han har det eller det är: jag tror jag har på lagret utanför stan, jag ska kolla. Jag hör av mig. Jo tjena. Kommer man tillbaka en vecka senare eftersom han naturligtvis inte hört av sig så säger han bara, nä jag har inte haft tid att kolla, det ringer folk hela tiden och det är mycket nu. Den jäkeln har mage att ljuga rakt upp i ens ögon, han har bevisligen varit på lagret flera gånger men ändå ljuger han om att inte haft tid att kolla. Men han avslutar alltid med: Jag hör av mig.

När man kommer ännu en vecka senare eftersom han inte hört av sig så börjar han med den dummaste fråga man hört i mannaminne: Hur går det med bilen? Inge vidare säger jag, du får ju inte fram delar! Nä det har varit jäkligt rörigt och många som ringer svarar han, men jag hör av mig.

Ännu en vecka senare kommer man tillbaka som en jäkla knähund till denne skitstövel. Vad säger han då? Jo, jag har faktiskt inte haft tid att kolla. Då vände jag bara på klacken och gick.

Jag fick tag på en seriös kille som kan bilar och som tipsade mig om var jag kunde få tag i delar jag behövde till Volvon. Jag åkte dit, fick grejorna jag ville ha. Monterade och allt var gjort på 2 dagar.

Nej, denne Marcus är totalt ointresserad av affärer på någon tusing eller mindre. Han vill ha motorer att jobba med. Renoveringar, trimningar och helst på bilar från Norge. Det finns stora pengar att tjäna på den typen av arbete. Men småhandlare som jag bryr han sig skit om. Men han är alldeles för feg att säga det rakt ut utan han kör men: jag hör av mig. Och räknar kallt med att man ska tröttna ut och inte störa honom men småaffärer.

Så mitt omdöme blir att en större skojare än denne Marcus på Maskinobil i Ludvika det får man leta länge efter.

JFfoto
18 juli 2015 ·

Varför åker man tillbaka hela tiden, vecka efter vecka om man säger så i första taget? Delar till en volvo finns att få tag i överallt, efter första veckan så beställer man väl någon annanstans? Internet, hos Volvo själva. Så fort jag ser att en butik inte har något i lager kollar jag först någon annanstans..

FLindgren
18 juli 2015 · 5 089 Inlägg

Ja han borde ju sagt att han inte hade några delar till dig direkt. Än att han uppenbarligen försökte hålla kvar dig som kund tills han kunde få fram de delar du ville ha. För det är ju dålig service?
Och du kunde ju på annat håll och försökt hitta delar själv sålänge. För du skriver ju att du vet att han varit på "sitt lager utanför stan"? Då borde du förstått att du själv kanske skulle kollat runt lite medans han hjälpte dig.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
turbodeath
18 juli 2015 · 2 452 Inlägg

fast verkar vara som många är missnöjda med han,var väl nån som hade köpt nån motor med turbo som var ihopsatt av 150 olika delar o inget passade riktigt till 100%.

döden kommer tillbaka
Mack Forum- och sitemoderator
18 juli 2015 · 26 136 Inlägg

Jag är en av dom som är starkt missnöjd från Maskin&Bil i Ludvika.

Lång historia kort: köpte mig ett par stötdämpare därifrån - begagnade nivåmatic till min V70 men såg helt ok ut på bild och var enligt utsago detsamma - men dom var nästan genomrostade för det första, och när jag hade parkerat bilen i garaget hemma igen så säckade dom ihop.
Att få skicka tillbaka dom och få pengarna tillbaka blev en historia för sig, men fick faktiskt såväl stöd som hjälp från några Gorgare som hade ärenden med samma företag, varför det ändå löste sig till slut.

Bilden förresten, var inte ens på samma dämpare. Dom körde med samma bild på alla stötdämpare..

Aldrig att man vänder sig dit igen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
jaka54
18 juli 2015 · 5 719 Inlägg

Hej!
Köpa begagnade stötdämpare...???

Mack Forum- och sitemoderator
18 juli 2015 · 26 136 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Köpa begagnade stötdämpare...???

Dom kostar 5000 spänn styck nya på Volvo. Köpa två nya eller två "lätt begagnade" för mindre än halva priset..för mig var det inte så svårt val när man inte har ekonomin som tillåter vad som helst.
Dock fick jag ju som sagt gå den hårda vägen och lära mig att begagnat inte alltid är bra..om än att i det här fallet så blev ja ju tämligen lurad..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
karlus
18 juli 2015 · 3 Inlägg

Nja så enkelt är det inte som att bara åka någon annanstans och köpa eller att köpa på nätet. Om man t.ex vill ha något som någon har för säg 200 spänn och vet att en ny på Volvo kostar 500 spänn då köper man inte på Volvo om man ska ha prylen på en gammal Volvo. Den är inte värd det helt enkelt. Och sen det där med Internet, jodå det fanns massor på nätet att beställa. Nytt eller begagnat. Nytt för kring 350 spänn och begagnat för kring 200 men då tillkommer frakt på 250 så det var inget alternativ.

Saken är ju också den att om en företagare hela tiden ger sken av att han har det man vill ha men inte just nu har tid att kolla då nöjer man sig med det. Varför leta om någon säger att han har. Här var ju problemet att han hela tiden ljuger en upp i ögonen. Är oärlig och otroligt arrogant och överlägsen. Men allt som behövdes var någon seriös klippa som kan Volvo. Jag hittade en sån person. Han visste, gav mig tips, och nu fungerar bilen som den ska. Nu går jag vidare och om jag kan varna andra för affärer med denne skojare i källarplanet så gör jag gärna det.


Kalltkaffe skrev:
Varför åker man tillbaka hela tiden, vecka efter vecka om man säger så i första taget? Delar till en volvo finns att få tag i överallt, efter första veckan så beställer man väl någon annanstans? Internet, hos Volvo själva. Så fort jag ser att en butik inte har något i lager kollar jag först någon annanstans..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 juli 2015 · 14 039 Inlägg

karlus skrev:
Nja så enkelt är det inte som att bara åka någon annanstans och köpa eller att köpa på nätet. Om man t.ex vill ha något som någon har för säg 200 spänn och vet att en ny på Volvo kostar 500 spänn då köper man inte på Volvo om man ska ha prylen på en gammal Volvo. Den är inte värd det helt enkelt. Och sen det där med Internet, jodå det fanns massor på nätet att beställa. Nytt eller begagnat. Nytt för kring 350 spänn och begagnat för kring 200 men då tillkommer frakt på 250 så det var inget alternativ.

Saken är ju också den att om en företagare hela tiden ger sken av att han har det man vill ha men inte just nu har tid att kolla då nöjer man sig med det. Varför leta om någon säger att han har. Här var ju problemet att han hela tiden ljuger en upp i ögonen. Är oärlig och otroligt arrogant och överlägsen. Men allt som behövdes var någon seriös klippa som kan Volvo. Jag hittade en sån person. Han visste, gav mig tips, och nu fungerar bilen som den ska. Nu går jag vidare och om jag kan varna andra för affärer med denne skojare i källarplanet så gör jag gärna det.


Kalltkaffe skrev:
Varför åker man tillbaka hela tiden, vecka efter vecka om man säger så i första taget? Delar till en volvo finns att få tag i överallt, efter första veckan så beställer man väl någon annanstans? Internet, hos Volvo själva. Så fort jag ser att en butik inte har något i lager kollar jag först någon annanstans..

Men om du inte får prylen där så får du alltså vara utan med andra ord eftersom du inte kan köpa någon annanstans.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
18 juli 2015 · 10 388 Inlägg

karlus skrev:
Tänkte varna för maskinobil i Ludvika. En större skojare än ägaren Marcus är svårt att hitta och ändå finns det många skojare i bilbranschen. Jag har aldrig träffat en mer ointresserad och arrogant företagare. Det enda den skitstöveln kan få fram när man frågar om han har det eller det är: jag tror jag har på lagret utanför stan, jag ska kolla. Jag hör av mig. Jo tjena. Kommer man tillbaka en vecka senare eftersom han naturligtvis inte hört av sig så säger han bara, nä jag har inte haft tid att kolla, det ringer folk hela tiden och det är mycket nu. Den jäkeln har mage att ljuga rakt upp i ens ögon, han har bevisligen varit på lagret flera gånger men ändå ljuger han om att inte haft tid att kolla. Men han avslutar alltid med: Jag hör av mig.

När man kommer ännu en vecka senare eftersom han inte hört av sig så börjar han med den dummaste fråga man hört i mannaminne: Hur går det med bilen? Inge vidare säger jag, du får ju inte fram delar! Nä det har varit jäkligt rörigt och många som ringer svarar han, men jag hör av mig.

Ännu en vecka senare kommer man tillbaka som en jäkla knähund till denne skitstövel. Vad säger han då? Jo, jag har faktiskt inte haft tid att kolla. Då vände jag bara på klacken och gick.

Jag fick tag på en seriös kille som kan bilar och som tipsade mig om var jag kunde få tag i delar jag behövde till Volvon. Jag åkte dit, fick grejorna jag ville ha. Monterade och allt var gjort på 2 dagar.

Nej, denne Marcus är totalt ointresserad av affärer på någon tusing eller mindre. Han vill ha motorer att jobba med. Renoveringar, trimningar och helst på bilar från Norge. Det finns stora pengar att tjäna på den typen av arbete. Men småhandlare som jag bryr han sig skit om. Men han är alldeles för feg att säga det rakt ut utan han kör men: jag hör av mig. Och räknar kallt med att man ska tröttna ut och inte störa honom men småaffärer.

Så mitt omdöme blir att en större skojare än denne Marcus på Maskinobil i Ludvika det får man leta länge efter.

Att han inte får "tummen ur" är alltså anledning nog att bli kallad "skitstövel", "skojare", "feg", "lögnare" osv?

Vad kallar du månne då folk som faktiskt "gör dig något"...(retorisk fråga).

I det som har skrivits i tråden hade jag haft betydligt mer förståelse för om Mack dragit till med de kärvänliga uttrycken nämnda ovan.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
hanomag
18 juli 2015 · 410 Inlägg

Tyvärr enbart dålig erfarenhet av denna aktör, åkte till han för att han enl sig själv hade ett topplock i bra skick, kommer dit efter ca 30 mils färd i -25°c (i en bil med dålig värme) väl där så har toppen sprickor mellan alla ventilsäten, otvättad och kamaxelöverfallen ligger brevid i en hög, ingen ventilkåpa eller kamaxel heller, vände direkt jag fått kolla på toppen som förövrigt låg illa hanterad på golvet! Jag kommer aldrig att handla där, PUNKT!

Copyright @ Rybbs Production
mb_pucken
18 juli 2015 · 5 087 Inlägg

Såg en bil på jobbet vars servicebok var stämplad utan denne firma. Dom hade tydligen servat bilen 3 år i rad men av någon anledning så hade exakt samma stämpel använts. Pennan hade dock bytts mellan noteringarna. Man tycker att något hos stämpeln bör ändras under 3 år men icke. Konstiga var att bilen rullade i södra Sverige frams nyligen. smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Squidspeed #GoodToBeBad
18 juli 2015 · 856 Inlägg

Förlåt, nu kan jag inte hålla mig.

Så.. detta är en dålig fisk i vattnet, den biten köper jag fullt ut; men seriöst - du har inte köpt något av honom, du har ett resonemang om att du inte vill lägga 500kr på en ny del till din gamla Volvo som denna säljaren säger sig ha för 200kr begagnat, du går tillbaka gång på gång för att spara dina 300kr och han är ointresserad? Jaha, gå till Volvo då, eller någon av alla andra säkerligen hundratals ställen man kan köpa Volvodelar på?

Borde du inte snarare upplysa oss om vilken magnifik idé det vore att gå till just Volvo (Gösta Samuelssons bil i Ludvika) eller en erkänt bra skrotfirma om det nu är begagnat du vill ha (Demia i Ludvika)? Nyhetsvärdet här är ganska tillintetsägande faktiskt. Du är arg, och du har all rätt att vara det, för du har ju blivit riktigt illa behandlad..

Sen att du tar dig friheter genom att kalla en försäljare och ett företag "skitstövel, "lögnare", skojare" osv; framförallt när du inte ens gjort någon affär med de - vad är det om? Spela roll att det troligen stämmer att de är skithuvuden, vem är du att sätta ettikett på vad som är vad?

Om du nu svarar på detta lär jag få höra att "garaget.org minsann inte är annat än ett jävla skitforum, där man inte ens kan få dela med sig av sina erfarenheter utan att få skit!" Nej, och det hade kanske också stämt om det inte vore så att du registrerade dig enbart för att meddela din åsikt om ett företag som man får rätt mycket (negativ) information om genom en enkel googling.

Detta är internet, så ta på dig säkerhetsbältet för nu blir det åka av!
http://2.bp.blogspot.com/-raGXoHsz160/T_YChtCn2rI/AAAAAAAAAx4/C-IgYrAXKgs/s1600/capt+obvious.jpg

Senast redigerat av Squidspeed (18 juli 2015)

karlus
18 juli 2015 · 3 Inlägg

Oj Oj vilket humör du är på. Vad fattas dig? Jodå, jag har gjort affärer tidigare med denne skojare. Men det tog jag inte upp eftersom det skulle bli för långt. Nej, de affärerna var inga höjdare det kan jag försäkra. Sönderbrända kablar vid svetsning så instrumentpanelens lampor fick frispel, (som han ville ha till att det var fel redan då jag lämnade bilen men som jag senare kunde bevisa i hans närvaro att det var deras fel), vindruta full med svetsstänk som bränt in över hela rutan rutan och lite annat smått och gott. Men alla kan ha en dålig dag så därför fick firman en andra chans. Sen det där med att gå till Gösta eller Demia för delar. Jag talade om en sak för 500. Men jag skulle ha flera saker så det hade blivit mer. Men grejen är att du kan inte lägga stora belopp på delar om du aldrig någonsin får en möjlighet att räkna hem det du betalat. Det kan du ifs aldrig räkna hem helt, men du får göra en avvägning om det är värt att lägga stora belopp på en gammal bil. Ta ett exempel: Lägger du 10 lakan på delar till en bil som är värd säg 7 lakan? För du tror väl inte att du kan kränga bilen för 17? Du verkar tro det. Jag stänger av här nu, jag har sagt det jag ville och har inget mer att säga i detta ärende.

Squidspeed skrev:
Förlåt, nu kan jag inte hålla mig.

Så.. detta är en dålig fisk i vattnet, den biten köper jag fullt ut; men seriöst - du har inte köpt något av honom, du har ett resonemang om att du inte vill lägga 500kr på en ny del till din gamla Volvo som denna säljaren säger sig ha för 200kr begagnat, du går tillbaka gång på gång för att spara dina 300kr och han är ointresserad? Jaha, gå till Volvo då, eller någon av alla andra säkerligen hundratals ställen man kan köpa Volvodelar på?

Borde du inte snarare upplysa oss om vilken magnifik idé det vore att gå till just Volvo (Gösta Samuelssons bil i Ludvika) eller en erkänt bra skrotfirma om det nu är begagnat du vill ha (Demia i Ludvika)? Nyhetsvärdet här är ganska tillintetsägande faktiskt. Du är arg, och du har all rätt att vara det, för du har ju blivit riktigt illa behandlad..

Sen att du tar dig friheter genom att kalla en försäljare och ett företag "skitstövel, "lögnare", skojare" osv; framförallt när du inte ens gjort någon affär med de - vad är det om? Spela roll att det troligen stämmer att de är skithuvuden, vem är du att sätta ettikett på vad som är vad?

Om du nu svarar på detta lär jag få höra att "garaget.org minsann inte är annat än ett jävla skitforum, där man inte ens kan få dela med sig av sina erfarenheter utan att få skit!" Nej, och det hade kanske också stämt om det inte vore så att du registrerade dig enbart för att meddela din åsikt om ett företag som man får rätt mycket (negativ) information om genom en enkel googling.

Detta är internet, så ta på dig säkerhetsbältet för nu blir det åka av!
http://2.bp.blogspot.com/-raGXoHsz160/T … bvious.jpg

Squidspeed #GoodToBeBad
18 juli 2015 · 856 Inlägg

Okej gumman.. då ska vi dela upp det lite:

1. Du har alltså gjort affärer med de tidigare? Trots ditt fina första inlägg på detta forum så framgick inte detta. Nu säger du alltså att du haft ytterligare hemskheter att göra med Bil&Maskin i Ludvika? Konstigt att du inte nämnde det. För att det inte skulle bli för långt säger du.

2. Så nu skulle du alltså ha flera saker? Framgick inte heller i ditt första inlägg på detta forum.

3. "Men grejen är att du kan inte lägga stora belopp på delar om du aldrig någonsin får en möjlighet att räkna hem det du betalat". Förutom att detta är skitdålig svenska så pratar du återigen i nattmössan. Nu säger du till mig att man inte kan lägga pengar på en äldre bil. Uppenbarligen har du antingen inte pengar nog att ha bil, eller så är du snål; för om det är något som kostar pengar så är det äldre bilar. Även en pålitlig Volvo 740.

4. 10 lakan? Som i 10.000kr? Jag som trodde vi pratade om 200kr begagnat vs. 500kr nytt. Så fel av mig!

5.  Okej, så du har köpt en bil för 7000kr och nu trodde du att du skulle kunna sälja den för 17.000kr genom att laga den? Nej, jag lägger inte 10kkr på en 7kkr-bil för att sälja den. Då säljer jag hellre 7kkr-bilen för 7.000kr. Men lägger jag 10.000kr för att köra runt säkert i en äldre billig bil? Hell yeah!

6. Du stänger av dig nu, och det är jag som har ett humör? Hehe, du tog inte bilden ovan personligt va?

Svara gärna, men då med en ny identitet såklart; då du ju stängt av dig själv - en funktion som ännu inte finns för oss dödliga... big_smile

karlus skrev:
Oj Oj vilket humör du är på. Vad fattas dig? Jodå, jag har gjort affärer tidigare med denne skojare. Men det tog jag inte upp eftersom det skulle bli för långt. Nej, de affärerna var inga höjdare det kan jag försäkra. Sönderbrända kablar vid svetsning så instrumentpanelens lampor fick frispel, (som han ville ha till att det var fel redan då jag lämnade bilen men som jag senare kunde bevisa i hans närvaro att det var deras fel), vindruta full med svetsstänk som bränt in över hela rutan rutan och lite annat smått och gott. Men alla kan ha en dålig dag så därför fick firman en andra chans. Sen det där med att gå till Gösta eller Demia för delar. Jag talade om en sak för 500. Men jag skulle ha flera saker så det hade blivit mer. Men grejen är att du kan inte lägga stora belopp på delar om du aldrig någonsin får en möjlighet att räkna hem det du betalat. Det kan du ifs aldrig räkna hem helt, men du får göra en avvägning om det är värt att lägga stora belopp på en gammal bil. Ta ett exempel: Lägger du 10 lakan på delar till en bil som är värd säg 7 lakan? För du tror väl inte att du kan kränga bilen för 17? Du verkar tro det. Jag stänger av här nu, jag har sagt det jag ville och har inget mer att säga i detta ärende.

Squidspeed skrev:
Förlåt, nu kan jag inte hålla mig.

Så.. detta är en dålig fisk i vattnet, den biten köper jag fullt ut; men seriöst - du har inte köpt något av honom, du har ett resonemang om att du inte vill lägga 500kr på en ny del till din gamla Volvo som denna säljaren säger sig ha för 200kr begagnat, du går tillbaka gång på gång för att spara dina 300kr och han är ointresserad? Jaha, gå till Volvo då, eller någon av alla andra säkerligen hundratals ställen man kan köpa Volvodelar på?

Borde du inte snarare upplysa oss om vilken magnifik idé det vore att gå till just Volvo (Gösta Samuelssons bil i Ludvika) eller en erkänt bra skrotfirma om det nu är begagnat du vill ha (Demia i Ludvika)? Nyhetsvärdet här är ganska tillintetsägande faktiskt. Du är arg, och du har all rätt att vara det, för du har ju blivit riktigt illa behandlad..

Sen att du tar dig friheter genom att kalla en försäljare och ett företag "skitstövel, "lögnare", skojare" osv; framförallt när du inte ens gjort någon affär med de - vad är det om? Spela roll att det troligen stämmer att de är skithuvuden, vem är du att sätta ettikett på vad som är vad?

Om du nu svarar på detta lär jag få höra att "garaget.org minsann inte är annat än ett jävla skitforum, där man inte ens kan få dela med sig av sina erfarenheter utan att få skit!" Nej, och det hade kanske också stämt om det inte vore så att du registrerade dig enbart för att meddela din åsikt om ett företag som man får rätt mycket (negativ) information om genom en enkel googling.

Detta är internet, så ta på dig säkerhetsbältet för nu blir det åka av!
http://2.bp.blogspot.com/-raGXoHsz160/T … bvious.jpg

Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 juli 2015 · 13 734 Inlägg

skulle inte köpa en pryl därifrån allt som säljs där har gått korta mil enligt ägarna.. men dom köper in långmilare och skrotar hela tiden märkligt det där..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Dotzie
19 juli 2015 · 485 Inlägg

smile.... lite märklig tråd och svårt att riktigt begripa någon saklig kritik, en massa påstående lanseras i tråden och därmed så skall huvudet huggas av på den som driver detta företag? Om man då ska vara kritisk till ett företag så borde kritiken också både ha substans och vara saklig tänker jag. Det finns också en myndighet som heter allmänna reklamationsnämnden dit man kan vända sig som missnöjd konsument.

Det är klart att det finns företagare som misslyckas och som inte ger kunder den service de förväntar sig. Skriv det istället, sådana här forum tenderar lätt att bli lite gnälligt annars och därmed så tappar resonemangen trovärdighet. Det finns ju en uppsjö av firmor som håller på med Sveriges mesta sålda bil, varför inte vända sig till en sådan istället?, jättemånga på bildelsbasen, vill man har riktiga grejor så får man väl betala, riktigt trött på alla dessa snikna hobbybilsentusiaster. Om du inte har råd att köpa riktig grejor så finns det ju många hobbys som kan vara ett bättre alternativ. Personligen så tycker jag garaget borde stoppa sådana här trådar eftersom den som blir uthängd aldrig blivit tillfrågad att delta.hmm

My car Brings Me Women
Nurminen_
19 juli 2015 · 714 Inlägg

Lämnade in en bil där för många år sedan för ett växellådsbyte (manuell). Jag kunde inte alls mycket om bilar på den tiden, så jag frågade om lamellerna var bra i den nya lådan (jag trodde dom satt i lådan, mina var riktigt slitna) han sa "dom är jätte bra"..fick självklart tbx bilen med mina slitna lameller.

Senast redigerat av Nurminen_ (19 juli 2015)

Volvo 740 "Sugis" (1989)
granadadr
19 juli 2015 · 7 286 Inlägg

en fråga,, om de nu var rostiga åjävliga,, att du ens monterade skiten då??

Mack skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Köpa begagnade stötdämpare...???

Dom kostar 5000 spänn styck nya på Volvo. Köpa två nya eller två "lätt begagnade" för mindre än halva priset..för mig var det inte så svårt val när man inte har ekonomin som tillåter vad som helst.
Dock fick jag ju som sagt gå den hårda vägen och lära mig att begagnat inte alltid är bra..om än att i det här fallet så blev ja ju tämligen lurad..

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Muttley
19 juli 2015 ·

mb_pucken skrev:
Såg en bil på jobbet vars servicebok var stämplad utan denne firma. Dom hade tydligen servat bilen 3 år i rad men av någon anledning så hade exakt samma stämpel använts. Pennan hade dock bytts mellan noteringarna. Man tycker att något hos stämpeln bör ändras under 3 år men icke. Konstiga var att bilen rullade i södra Sverige frams nyligen. smile

Varför måste man byta stämpeln ? Känns väl onödigt att byta ut en stämpel varje år.  De stod väl olika datum?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang