Korrigera regskylt bak?

Bzr
22 juli 2015 · 21 Inlägg

Tjenis.

Nyligen skaffat mig en Audi A3 2.0 TFSI -06.
Är lite småfix som behövs göras, där bland annat regskylten bak hänger snett på en skruv/mutter ist för bägge.

Fattat hur jag ska komma åt bakre strålkastare för att byta lampor, men lite mindre kunnig på regskyltsupphängningen. Ser ut som att jag ska öppna upp baggageluckan inifrån via nå plastdetaljer, någon som kan skriva liten snabb förklaring för detta eller har länk till förklaring?

Tack på förhand!

zleepy Trucker
22 juli 2015 · 1 392 Inlägg

Sitter den i en regskyltshållare så är det bara dra loss skylten och fästa hållaren korrekt istället?

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Bzr
22 juli 2015 · 21 Inlägg

Osäker. Regskyltshållaren verkar vara inopskruvad genom bagageluckan med mutter på baksidan. Antar att jag måste komma åt den via insidan för att montera den korrekt. Därför jag efterlyser någon som gjort detta tidigare och kan förklara.

zleepy Trucker
22 juli 2015 · 1 392 Inlägg

Ofta är det hål med gängor i bagageluckan, som man bara skruvar fast hållaren med...Du kanske borde ta en närmare titt där baktill, försöka få loss skylten, antagligen genom att lossa listen i botten eller lirka ut skylten med mejsel om den sitter inklämd, sen lär det nog
bara vara att skruva loss bulten smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Bzr
22 juli 2015 · 21 Inlägg

zleepy skrev:
Ofta är det hål med gängor i bagageluckan, som man bara skruvar fast hållaren med...Du kanske borde ta en närmare titt där baktill, försöka få loss skylten, antagligen genom att lossa listen i botten eller lirka ut skylten med mejsel om den sitter inklämd, sen lär det nog
bara vara att skruva loss bulten smile

Tack zleepy. Slapp börja öppna inifrån nu. Tog bort skylten och fäste muttern igen, den hade åkt ut (rostig som satan). Passade på att sädda dit de nya skyltarna. Du besparade mig tid och ödslad energi!

zleepy Trucker
22 juli 2015 · 1 392 Inlägg

Bzr skrev:

zleepy skrev:
Ofta är det hål med gängor i bagageluckan, som man bara skruvar fast hållaren med...Du kanske borde ta en närmare titt där baktill, försöka få loss skylten, antagligen genom att lossa listen i botten eller lirka ut skylten med mejsel om den sitter inklämd, sen lär det nog
bara vara att skruva loss bulten smile

Tack zleepy. Slapp börja öppna inifrån nu. Tog bort skylten och fäste muttern igen, den hade åkt ut (rostig som satan). Passade på att sädda dit de nya skyltarna. Du besparade mig tid och ödslad energi!

Det var så lite så smile

Skönt det var lätt åtgärdat smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang