Möjligt att eftermontera fjärr eller timer till en DEFA dieselvärmare? BMW 330d

Bimm
25 juli 2015 · 79 Inlägg

Hej, som rubriken lyder så undrar jag ifall det är möjligt att eftermontera en fjärrkontroll eller timer till en befintlig dieselvärmare? Värmaren behöver för nuvarande vara kopplad till ett eluttag för att fungera vilket är synd då min parkeringsplats saknar detta. Bilen är en BMW 330d från 2009 och det sitter i en dieselvärmare från DEFA (antar att det är en DEFA då det står defa på sladdanslutningen nere vid kofångaren) om det nu är relevant.

Tacksam för tips!

Med vänliga hälsningar,
Musse

Senast redigerat av Bimm (25 juli 2015)

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
cyberk2
25 juli 2015 · 214 Inlägg

Du har en DEFA dieselvärmare som kräver 230v? Fränt smile Uppfinn trådlös el, det är nog enklare. Och svaret på din fråga är att DEFA har ingen dieselvärmare. Brukar vara webasto eller eberspächer som tillverkar dom

Rille_h Knegare
25 juli 2015 · 62 Inlägg

Hej

Kolla gärna in autopower.se där kan dom säkert svara på din fråga.
Men är du helt säker på att det är en dieselvärmare och inte bara en vanlig värmare?
I min förra Bmw 320d 2009 så hade jag iuf orginal dieselvärmare men där kunde jag ställa i idriven samt att jag hade en fjärrkontroll.

Senast redigerat av Rille_h (25 juli 2015)

MVH Rille
Volkswagen Tiguan "R-Line" (2011)
Bimm
25 juli 2015 · 79 Inlägg

Kan inte mycket om detta med diesel-, motor-värmare. Kanske är en motorvärmare jag har. Ska kika vidare på autopower, tack för svaren:)

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang