BMW E46 M3 vs BMW E36 M3

-BMW-Motorsport- ///M-Power
27 juli 2015 · 1 032 Inlägg

Hej!

Finns här någon som kört både en BMW E46 M3 och en BMW E36 M3 (3.2L) som skulle vilja förklara hur pass stor skillnad där är på dessa två motor- och prestandamässigt?

Alltså saker som bottendrag, acceleration, ljud, karaktär och liknande.

/ Johan

BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
Volvo 855R "BTCC-Replika" (1996)
BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
Nordic_Drivers
27 juli 2015 · 349 Inlägg

Jag provkörde en M3 E36 3.2 innan jag bestämde mig för en M3 E46. För det första så var det utseendet som E36 inte har tycker jag. M3 E36 ser inte ut som en M3. Väldigt diskret med endast 2 avgasrör och så vidare.

Motorljudet är inte lika "raspig" som på en M3 E46.

E36 motorn varvar inte lika mycket och känns inte lika stark i botten. Kanske för att E46 motorn har dubbelvanos?

E36 M3 motorn är mysig men E46 känns mer rapp och "rejsig".

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
27 juli 2015 · 1 899 Inlägg

Tanso skrev:
Jag provkörde en M3 E36 3.2 innan jag bestämde mig för en M3 E46. För det första så var det utseendet som E36 inte har tycker jag. M3 E36 ser inte ut som en M3. Väldigt diskret med endast 2 avgasrör och så vidare.

Motorljudet är inte lika "raspig" som på en M3 E46.

E36 motorn varvar inte lika mycket och känns inte lika stark i botten. Kanske för att E46 motorn har dubbelvanos?

E36 M3 motorn är mysig men E46 känns mer rapp och "rejsig".

S50B32an har väl dubbel steglös vanos?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
-BMW-Motorsport- ///M-Power
27 juli 2015 · 1 032 Inlägg

Tanso skrev:
Jag provkörde en M3 E36 3.2 innan jag bestämde mig för en M3 E46. För det första så var det utseendet som E36 inte har tycker jag. M3 E36 ser inte ut som en M3. Väldigt diskret med endast 2 avgasrör och så vidare.

Motorljudet är inte lika "raspig" som på en M3 E46.

E36 motorn varvar inte lika mycket och känns inte lika stark i botten. Kanske för att E46 motorn har dubbelvanos?

E36 M3 motorn är mysig men E46 känns mer rapp och "rejsig".

Tack för svaret! Så man får varva den mer för att det ska hända något?

Jag går i tankarna att bygga en "gatlaglig banbil" av en E36 M3, men då jag äger en E46 M3 nu så vill jag vara riktigt säker på saken så jag inte bytar ner mig i onödan. Ljudet och karaktären i S54B32-motorn är helt underbar, men kan tänka mig att det skiljer en hel del.

-BMW-Motorsport- ///M-Power
27 juli 2015 · 1 032 Inlägg

PHrnfeldt skrev:

Tanso skrev:
Jag provkörde en M3 E36 3.2 innan jag bestämde mig för en M3 E46. För det första så var det utseendet som E36 inte har tycker jag. M3 E36 ser inte ut som en M3. Väldigt diskret med endast 2 avgasrör och så vidare.

Motorljudet är inte lika "raspig" som på en M3 E46.

E36 motorn varvar inte lika mycket och känns inte lika stark i botten. Kanske för att E46 motorn har dubbelvanos?

E36 M3 motorn är mysig men E46 känns mer rapp och "rejsig".

S50B32an har väl dubbel steglös vanos?

Har också för mig att den har dubbelvanos.

Nordic_Drivers
27 juli 2015 · 349 Inlägg

PHrnfeldt skrev:

Tanso skrev:
Jag provkörde en M3 E36 3.2 innan jag bestämde mig för en M3 E46. För det första så var det utseendet som E36 inte har tycker jag. M3 E36 ser inte ut som en M3. Väldigt diskret med endast 2 avgasrör och så vidare.

Motorljudet är inte lika "raspig" som på en M3 E46.

E36 motorn varvar inte lika mycket och känns inte lika stark i botten. Kanske för att E46 motorn har dubbelvanos?

E36 M3 motorn är mysig men E46 känns mer rapp och "rejsig".

S50B32an har väl dubbel steglös vanos?

Den har säkert dubbelvanos, inte så jätteinsatt i E36 modellen. Men hur som helst så känns E46 motorn starkare i hela registret samt att E46 varvar ännu mer!

-BMW-Motorsport- skrev:

Tanso skrev:
Jag provkörde en M3 E36 3.2 innan jag bestämde mig för en M3 E46. För det första så var det utseendet som E36 inte har tycker jag. M3 E36 ser inte ut som en M3. Väldigt diskret med endast 2 avgasrör och så vidare.

Motorljudet är inte lika "raspig" som på en M3 E46.

E36 motorn varvar inte lika mycket och känns inte lika stark i botten. Kanske för att E46 motorn har dubbelvanos?

E36 M3 motorn är mysig men E46 känns mer rapp och "rejsig".

Tack för svaret! Så man får varva den mer för att det ska hända något?

Jag går i tankarna att bygga en "gatlaglig banbil" av en E36 M3, men då jag äger en E46 M3 nu så vill jag vara riktigt säker på saken så jag inte bytar ner mig i onödan. Ljudet och karaktären i S54B32-motorn är helt underbar, men kan tänka mig att det skiljer en hel del.

E36 motorn måste man också varva för att det ska hända något men motorn känns inte lika rapp. Men det är fortfarande en bra motor. Inte lika aggresiv bara.

Du kommer att ångra dig om du byter ner dig till en E36. Fortsätt göra E46an till en gatlaglig banbil smile Är ju dock en dyrare bil att modda om man säger så jag förstår varför du vill byta ner dig.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
baltis
27 juli 2015 · 1 948 Inlägg

s50b32 känns inte lika "sportig" och varvvillig... dock är det ju inte en diesel men i jämförelse så upplevs den inte lika rolig.
Rent prestanda mässigt så gissar jag på att m3 e46 är pyyyyttepytte lite snabbare på allting, men räknar du på hk/kg så är dom nog ganska exakt lika...

Saken är denna med att bygga banbil... det kostar så pass mycket så om du lägger ~50k mer (vilket en m3e46 kostar jämfört med en likvärdig m3e36) för bilen i inköpspris så spelar inte det så jättestor roll på slutsumman ändå smile
Och på en banbil så spelar väl inte bottendrag så stor roll? smile enda gången min m3a var under 4k varv var ju i lineupen big_smile

m3e36 känns även inte lika modern och lättkörd som m3e36... men där handlar det ju om en smaksak vad man är ute efter.

Hade jag valt att bygga en banbil idag hade jag köpt den billigast m3e36 med 3.0 liters motorn jag kunde hitta, ploppar upp exemplar till salu ibland för 50k hade kört skiten ur den på bana och bytt/uppgraderat lite eftersom - en av dom roliga sakerna med att uppgradera är ju att få uppleva skillnaden - dvs byt bussningar och kör sen en banträff INNAN du även byter fjäderbena...

Fast börja med att ta din egna bil på bana först, m3e46 i original utförande skäms inte för sig.
Och en till sak, delarna som du kommer byta kostar precis lika mycket till en e36a som en e46a... skillnaden e väl den att e46an e lite tyngre så du kan nog räkna på en 20% högre driftkostnader.
Jag räknade 5k för en banträff med min m3e46, träffavgift+soppa+däck/bromsslitage. Och då hade jag både bra priser på däck och bromsar samt bor mindre än en timma från både kullen gelleråsen och mantorp smile

Rensvinf
27 juli 2015 · 528 Inlägg

det skiljer 15nm på max vridmoment mellan e46 m3 och e36. Så att den är starkare är förvisso sant, men det är ju inga hiskeliga siffror. Den varvar lite mer, och har lite mer effekt på toppen samt är liiiite starkare genom registret. Men det hela är ju inga gigantiska skillnader.
E46 låter goare för de som föredrar det mer raspiga ljudet.  Både e36 3.2 och e46 m3 har dbbelvanos. Det är e36 3.0 som har enkelvanos.   På frågan om man måste varve e46 *mer* för att det ska hända något, så är väl svaret nej.  Frågan är förvisso knasig.  Vill man ha ur all effekt, så ja.. då får man varva ur den.  Men den är inte svagare på låga varv än e36. Den är marginellt starkare genom hela registret.  Så den behöver inte varvas ut *mer*.  Och när det gäller e46 och e36 m3, och deras effektregister.. så ska man nog inte stirra sig blind på siffrorna. Hitta rätt bil för rätt peng istället.  En slutkörd dåligt servad e46 är bra slöare än en fin e36a. Och körupplevelsen följer samma logik.

-BMW-Motorsport- ///M-Power
28 juli 2015 · 1 032 Inlägg

baltis skrev:
s50b32 känns inte lika "sportig" och varvvillig... dock är det ju inte en diesel men i jämförelse så upplevs den inte lika rolig.
Rent prestanda mässigt så gissar jag på att m3 e46 är pyyyyttepytte lite snabbare på allting, men räknar du på hk/kg så är dom nog ganska exakt lika...

Saken är denna med att bygga banbil... det kostar så pass mycket så om du lägger ~50k mer (vilket en m3e46 kostar jämfört med en likvärdig m3e36) för bilen i inköpspris så spelar inte det så jättestor roll på slutsumman ändå smile
Och på en banbil så spelar väl inte bottendrag så stor roll? smile enda gången min m3a var under 4k varv var ju i lineupen big_smile

m3e36 känns även inte lika modern och lättkörd som m3e36... men där handlar det ju om en smaksak vad man är ute efter.

Hade jag valt att bygga en banbil idag hade jag köpt den billigast m3e36 med 3.0 liters motorn jag kunde hitta, ploppar upp exemplar till salu ibland för 50k hade kört skiten ur den på bana och bytt/uppgraderat lite eftersom - en av dom roliga sakerna med att uppgradera är ju att få uppleva skillnaden - dvs byt bussningar och kör sen en banträff INNAN du även byter fjäderbena...

Fast börja med att ta din egna bil på bana först, m3e46 i original utförande skäms inte för sig.
Och en till sak, delarna som du kommer byta kostar precis lika mycket till en e36a som en e46a... skillnaden e väl den att e46an e lite tyngre så du kan nog räkna på en 20% högre driftkostnader.
Jag räknade 5k för en banträff med min m3e46, träffavgift+soppa+däck/bromsslitage. Och då hade jag både bra priser på däck och bromsar samt bor mindre än en timma från både kullen gelleråsen och mantorp smile

Tusen tack för ditt utförliga svar! Som du säger så är ju E46 M3 lite bättre på allt, och driftskostnaderna är väl i stort sett samma. Hade jag bara velat bygga en vanligt trackdaybil är ju E46 M3 klart bättre. Men jag är lite sugen på att bygga en replika av en E36 M3 GTR då jag har det paketet hemma, så det är lite därför jag är inne på E36 smile

Jag älskar karaktären och ljudet  i S54B32, helt underbar motor! Sen är det lite som du säger att man bygger och bytar en del så man känner skillnad plus att det blir något man byggt själv.

Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (28 juli 2015)

-BMW-Motorsport- ///M-Power
28 juli 2015 · 1 032 Inlägg

Rensvinf skrev:
det skiljer 15nm på max vridmoment mellan e46 m3 och e36. Så att den är starkare är förvisso sant, men det är ju inga hiskeliga siffror. Den varvar lite mer, och har lite mer effekt på toppen samt är liiiite starkare genom registret. Men det hela är ju inga gigantiska skillnader.
E46 låter goare för de som föredrar det mer raspiga ljudet.  Både e36 3.2 och e46 m3 har dbbelvanos. Det är e36 3.0 som har enkelvanos.   På frågan om man måste varve e46 *mer* för att det ska hända något, så är väl svaret nej.  Frågan är förvisso knasig.  Vill man ha ur all effekt, så ja.. då får man varva ur den.  Men den är inte svagare på låga varv än e36. Den är marginellt starkare genom hela registret.  Så den behöver inte varvas ut *mer*.  Och när det gäller e46 och e36 m3, och deras effektregister.. så ska man nog inte stirra sig blind på siffrorna. Hitta rätt bil för rätt peng istället.  En slutkörd dåligt servad e46 är bra slöare än en fin e36a. Och körupplevelsen följer samma logik.

Tack för ditt svar! Ja E46 M3 är helt klart bättre, men sen är det så att jag har ett GTR-kitt hemma så jag är lite sugen på att bygga en replika på en E36 M3 GTR. Så det jag är lite kluven på är hur mycket sämre E36'an är, karaktären och ljudet i S54'an är helt underbar och då är det lite synd om man kanske skulle bli besviken på S52'an. Men det verkar mest vara lite småskillnader.

-BMW-Motorsport- ///M-Power
28 juli 2015 · 1 032 Inlägg

Det hade ju i så fall blivit som den på bilden här. Jag har ju inte hittat något direkt roligt man kan göra med en E46 M3. Jag menar en CSL-lucka och CSL-fälgar sitter nästan på varenda M3'a man ser..

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-09c41fda22564700deba6a0a152e942f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-9ba3a7a9b9aa7072cb162073f746f3d2.jpg

BOLIN_
28 juli 2015 · 2 763 Inlägg

Jag tycker du ska satsa på E36. Ett sådant paket du har hemma är ju sjukt tufft enligt mig! Sedan går det väl byta till S54B32 i en E36, så då är ju et problemet borta?! smile

Volvo - For Life
-BMW-Motorsport- ///M-Power
28 juli 2015 · 1 032 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Jag tycker du ska satsa på E36. Ett sådant paket du har hemma är ju sjukt tufft enligt mig! Sedan går det väl byta till S54B32 i en E36, så då är ju et problemet borta?! smile

Ja asså det lutar mot det! Roligare med något som ingen annan här omkring iaf har. Jadu det bör väl vara bolt on i stort sett förutom el-delen givetvis? Det är ju samma motor i grunden smile

baltis
28 juli 2015 · 1 948 Inlägg

Köp den billigaste e36m3 3.0 du hittar (som funkar mekaniskt) rost och dålig lack gör ju inget. Sen bara lätta så mycket det bara går och ut å kör smile.

Sen att m3e46 ska vara snabbare är inte hela sanningen... snabbare i standardutförande... KANSKE... beror på bana.
Däremot är det garanterat lättare att som nybörjare köra snabbare i en e46 än e36.

IceEyes Varningar: För många..
28 juli 2015 · 2 552 Inlägg

baltis skrev:
Köp den billigaste e36m3 3.0 du hittar (som funkar mekaniskt) rost och dålig lack gör ju inget. Sen bara lätta så mycket det bara går och ut å kör smile.

Sen att m3e46 ska vara snabbare är inte hela sanningen... snabbare i standardutförande... KANSKE... beror på bana.
Däremot är det garanterat lättare att som nybörjare köra snabbare i en e46 än e36.

Att köpa de allra billigaste exemplaren av bilar av den kalibern brukar sällan vara en klok idé, såvida man inte kan modellen utan och innan och vet exakt vad man ska kolla efter smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
baltis
28 juli 2015 · 1 948 Inlägg

IceEyes skrev:

baltis skrev:
Köp den billigaste e36m3 3.0 du hittar (som funkar mekaniskt) rost och dålig lack gör ju inget. Sen bara lätta så mycket det bara går och ut å kör smile.

Sen att m3e46 ska vara snabbare är inte hela sanningen... snabbare i standardutförande... KANSKE... beror på bana.
Däremot är det garanterat lättare att som nybörjare köra snabbare i en e46 än e36.

Att köpa de allra billigaste exemplaren av bilar av den kalibern brukar sällan vara en klok idé, såvida man inte kan modellen utan och innan och vet exakt vad man ska kolla efter smile

Äsch då, han ska ju ändå bygga om den så pass mycket så skadar inte att köpa det billigast - så länge den inte är rostig i bärande delar eller sprucken.
Dåliga bromsar, diff eller bussningar spelar ju ingen roll då det ändå ska dit värre prylar...
Varför betala en massa extra pengar för att få fräscha original ok och bussningar som ändå kommer bytas ut? smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
29 juli 2015 · 1 032 Inlägg

baltis skrev:

IceEyes skrev:

baltis skrev:
Köp den billigaste e36m3 3.0 du hittar (som funkar mekaniskt) rost och dålig lack gör ju inget. Sen bara lätta så mycket det bara går och ut å kör smile.

Sen att m3e46 ska vara snabbare är inte hela sanningen... snabbare i standardutförande... KANSKE... beror på bana.
Däremot är det garanterat lättare att som nybörjare köra snabbare i en e46 än e36.

Att köpa de allra billigaste exemplaren av bilar av den kalibern brukar sällan vara en klok idé, såvida man inte kan modellen utan och innan och vet exakt vad man ska kolla efter smile

Äsch då, han ska ju ändå bygga om den så pass mycket så skadar inte att köpa det billigast - så länge den inte är rostig i bärande delar eller sprucken.
Dåliga bromsar, diff eller bussningar spelar ju ingen roll då det ändå ska dit värre prylar...
Varför betala en massa extra pengar för att få fräscha original ok och bussningar som ändå kommer bytas ut? smile

Förstår din tanke. Tror jag är lite mer inne på en 3.2L faktiskt, hade gärna velat ha omkring 350hk om man monterar kolfiberinsug, Supersprint avgassystem, kamaxlar och lite annan mjukvara på det.

Sen blir det som absolut mest 3-4 banträffar på ett år så den kommer ju isf rulla mest på gatan, så det är mycket för sakens skull också. Tanken är ju att det ska bli ett cleant bygge smile

Så jag lär ju inte plocka itu en fräsch precis men samtidigt vill jag inte heller köpa en skrotbil. Speciellt motor och drivlina måste vara i fint skick smile

baltis
29 juli 2015 · 1 948 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

baltis skrev:

IceEyes skrev:

Att köpa de allra billigaste exemplaren av bilar av den kalibern brukar sällan vara en klok idé, såvida man inte kan modellen utan och innan och vet exakt vad man ska kolla efter smile

Äsch då, han ska ju ändå bygga om den så pass mycket så skadar inte att köpa det billigast - så länge den inte är rostig i bärande delar eller sprucken.
Dåliga bromsar, diff eller bussningar spelar ju ingen roll då det ändå ska dit värre prylar...
Varför betala en massa extra pengar för att få fräscha original ok och bussningar som ändå kommer bytas ut? smile

Förstår din tanke. Tror jag är lite mer inne på en 3.2L faktiskt, hade gärna velat ha omkring 350hk om man monterar kolfiberinsug, Supersprint avgassystem, kamaxlar och lite annan mjukvara på det.

Sen blir det som absolut mest 3-4 banträffar på ett år så den kommer ju isf rulla mest på gatan, så det är mycket för sakens skull också. Tanken är ju att det ska bli ett cleant bygge smile

Så jag lär ju inte plocka itu en fräsch precis men samtidigt vill jag inte heller köpa en skrotbil. Speciellt motor och drivlina måste vara i fint skick smile

HK är inte allt... dom säger att skillnaden i verkligheten mellan 3.0 och 3.2 är förvånadsvärd lite... har själv inte kollat några kurvor över hk/nm men kolla dom. Men välj det DU vill ha inte vad jag säger big_smile

Men en till sak.
Jag har inte kvar min m3e46 just därför att jag inte ansäg att den gick att bruksa på vanlig väg längre... för obekväm (spårade galet, stötig, högljud).
Och då hade jag ALL matta och dörrsidor kvar i bilen, ingen bur som var ivägen och nästintill org. system...
Jag körde runt 10 banträffar om året...

Vad jag försöker säga är att anpassa en bil så pass mycket (som jag fattat att du vill göra) för att köra bana OCH använda till vardags och sen bara köra 3-4 dagar om året på bana.... jag hade ALDRIG gjort det smile

Värre bromsklossar, hemmasnickrad bromskylning, switcha toplagringarna fram, stålomspunna bromsslangar och rdäck på din m3e46 så är du ju "i hamn" - perfekt bil att köra med på bana.
Kör med bmwsc så gäller dessutom helförsäkringen även på bana + tillgång till instruktörer och den absolut bästa/trevligaste/hjälpsammaste gruppen människor jag någonsin träffat på en trackday.

-BMW-Motorsport- ///M-Power
30 juli 2015 · 1 032 Inlägg

baltis skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

baltis skrev:
Äsch då, han ska ju ändå bygga om den så pass mycket så skadar inte att köpa det billigast - så länge den inte är rostig i bärande delar eller sprucken.
Dåliga bromsar, diff eller bussningar spelar ju ingen roll då det ändå ska dit värre prylar...
Varför betala en massa extra pengar för att få fräscha original ok och bussningar som ändå kommer bytas ut? smile

Förstår din tanke. Tror jag är lite mer inne på en 3.2L faktiskt, hade gärna velat ha omkring 350hk om man monterar kolfiberinsug, Supersprint avgassystem, kamaxlar och lite annan mjukvara på det.

Sen blir det som absolut mest 3-4 banträffar på ett år så den kommer ju isf rulla mest på gatan, så det är mycket för sakens skull också. Tanken är ju att det ska bli ett cleant bygge smile

Så jag lär ju inte plocka itu en fräsch precis men samtidigt vill jag inte heller köpa en skrotbil. Speciellt motor och drivlina måste vara i fint skick smile

HK är inte allt... dom säger att skillnaden i verkligheten mellan 3.0 och 3.2 är förvånadsvärd lite... har själv inte kollat några kurvor över hk/nm men kolla dom. Men välj det DU vill ha inte vad jag säger big_smile

Men en till sak.
Jag har inte kvar min m3e46 just därför att jag inte ansäg att den gick att bruksa på vanlig väg längre... för obekväm (spårade galet, stötig, högljud).
Och då hade jag ALL matta och dörrsidor kvar i bilen, ingen bur som var ivägen och nästintill org. system...
Jag körde runt 10 banträffar om året...

Vad jag försöker säga är att anpassa en bil så pass mycket (som jag fattat att du vill göra) för att köra bana OCH använda till vardags och sen bara köra 3-4 dagar om året på bana.... jag hade ALDRIG gjort det smile

Värre bromsklossar, hemmasnickrad bromskylning, switcha toplagringarna fram, stålomspunna bromsslangar och rdäck på din m3e46 så är du ju "i hamn" - perfekt bil att köra med på bana.
Kör med bmwsc så gäller dessutom helförsäkringen även på bana + tillgång till instruktörer och den absolut bästa/trevligaste/hjälpsammaste gruppen människor jag någonsin träffat på en trackday.

Nä visst är det så, det är inte allt men mycket haha wink Men jag brukar rådfråga runt lite när jag har svårt att bestämma mig, kan va bra och se lite vad andra tycker och tänker.

Ja det är mest det jag klurar över. Jag har alltid gillat E36 som mest innerst inne, så just att jag köpte en E46 M3 är för att jag hade möjlighet till en ännu bättre bil.

Och det är mycket för sakens skull också, inte just bara för att den ska vara lätt. För jag vill passa på att göra något som sticker ut, och jag funderade först på att foliera den jag har nu. Men jag tycker det känns lite halvdant gjort om det ser ut som en "racingbil" på utsidan, och sen är den nästan helt original inuti. Jag hänger upp mig lite på att man blir lite mer en i mängden liksom. Kommer man i en sån E36 M3 GTR replika så sticker man ut lite mer wink

Så förstår att det inte är så bekvämt. Jag har två polare som har rensat sina bilar helt, och jag tänkte att kör dem runder med sina så borde jag kunna det med. Men sen samtidigt så åker man så satans gott i den jag har nu..

Men visst, som du säger så hade man kommit väldigt långt med dem uppgraderingarna på den bilen jag har. Så nu är frågan om jag prioriterar komforten och allt det man får i E46 M3, eller att ha en gatlaglig banbil :S

baltis
30 juli 2015 · 1 948 Inlägg

Min m3 e46 hade ju kvar både inredning och var inte folierad... stack ut en hel del den ändå tongue

Banbil får man väl också räkna den som. körde både ifatt och ifrån tokbreddade evosar med flyga till månen vinge, fullbur och 500hk+....

Och som jag sagt innan, en helt standard m3 e46 skäms INTE för sig på bana... börja med att köra din bil på bana och sen uppgradera lite i taget... kostar både tid, pengar och komfort att anpassa en bil för bana / få den att gå snabbare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang