Besikta med coilovers

M_Jakobsen
29 juli 2015 · 7 Inlägg

Hej!

Vad säger besiktningen om att besikta med coilovers? Jag har äntligen börja bli färdig med mitt Golf MK 1 projekt, efter har bytt motor och växellåda på den. Nu så väntar besiktningen och lite nervös för vad dom skall säga om coilovers eftersom jag aldrig har besikta en bil med sådant förut. Har höjt upp bilen såklart och tycker det fortvarande är lite stumt, har hört att man skall har en viss fjädrings väg osv.


Hur har det gått för er att besikta?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juli 2015 · 14 039 Inlägg

M_Jakobsen skrev:
Hej!

Vad säger besiktningen om att besikta med coilovers? Jag har äntligen börja bli färdig med mitt Golf MK 1 projekt, efter har bytt motor och växellåda på den. Nu så väntar besiktningen och lite nervös för vad dom skall säga om coilovers eftersom jag aldrig har besikta en bil med sådant förut. Har höjt upp bilen såklart och tycker det fortvarande är lite stumt, har hört att man skall har en viss fjädrings väg osv.


Hur har det gått för er att besikta?

Det får väl inte vara som att det sitter en rörbit där, det måste ju kunna fjädra lite iaf. Bilen är ju så gammal så den är ju inte helbilsgodkänd så vad man läst i andra trådar så borde det nog gå.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
M_Jakobsen
29 juli 2015 · 7 Inlägg

Tackar! för det svaret och hoppas att det skall gå bra ändå, jag har sänkningsfjädrar på min Seat och den är nästan lika stumma nu när jag höjd den igår. Så jag får väl chansa och köra in och se smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juli 2015 · 14 039 Inlägg

M_Jakobsen skrev:
Tackar! för det svaret och hoppas att det skall gå bra ändå, jag har sänkningsfjädrar på min Seat och den är nästan lika stumma nu när jag höjd den igår. Så jag får väl chansa och köra in och se smile

Lycka till! Snygg Golf för övrigt, kommer att lägga en röst på den!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang