B230FK- Bränsletryck??

Sju40n
29 juli 2015 · 36 Inlägg

Hejsan!
Turbo konverterat min volvo 740-90,
Tagit komplett FK från en volvo 940-96 samt tändningsbox och bränslebox.
körde en vecka helt felfritt sen en dag så vägrade bilen starta??
Kollade gnista, hur fin som helst ( nya stift, kablar rotor och fördelare), bytade spridarbrygga och spridare samt tryckregulator, fortsatte bara att mata bränsle..

Snackade runt lite och fick höra att jag tabbat och glömt spridarmotståndet.. Då volvos sug-spridare är hög-ohm och turbo-spridarna är låg-ohm. Räknade sedan ut att det förmodligen var bränsleboxen som brännt. (slutnummer 962)
Införskaffade mig spridare från Saab 9000-turbo (hög-ohm med ungefär samma flöde som turbo) men den får fortfarande på tok för mycket bränsle. Satte i sug-bränlsebox och bilen är körbar, men ryker svart (obrännt bränsle).. Byter man till turbo-bränslebox (962) ( Köpt 2 st bortsett från den brända med samma nummer utan startspärr) så vägrar bilen ens tända till och har även provat dra igång utan någon som helst tendens till att tända då det verkar som att spridarna ställer sig pip-öppna med turbo-boxar, då den surar som fasen och luktar soppa...

Någon vettig själ här på Garaget som har någon förklaring på vad felet kan vara? Alla svar uppskattas vädligt!
MVH smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang