Sladda med bilen i regn!

glad95
29 juli 2015 · 107 Inlägg

Regnar som tusan och jag har tråkigt hemma, tänkte dra ut med bilen och sladda lite på någon parkering när det blir lite mörkt men hur sladdar man?

Ska man bromsa eller bara vrida på ratten och trycka ner gasen i botten? Vilken växel? 1, eller 2an?

Dentar
29 juli 2015 · 131 Inlägg

vad har du för bil? bak/framhjulsdriven?

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
29 juli 2015 · 411 Inlägg

Jag hoppas att du är försäkrad om att ingen är i närheten när du försöker dig på detta eftersom du inte verkar särskilt erfaren och kan behöva lite marginal.

Det Går!!!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juli 2015 · 14 007 Inlägg

glad95 skrev:
Regnar som tusan och jag har tråkigt hemma, tänkte dra ut med bilen och sladda lite på någon parkering när det blir lite mörkt men hur sladdar man?

Ska man bromsa eller bara vrida på ratten och trycka ner gasen i botten? Vilken växel? 1, eller 2an?

Hahaha!!! Som någon annan skrev försäkra dig att det inte är några i närheten. Jaa, inga bilar eller stolpar heller. Du får väl försöka sladda fast jag inte rekommenderar det. Du har ingen stubbåker du kan träna på, där kan det inte hända så mycket bara du undviker krondikena förstås.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
glad95
29 juli 2015 · 107 Inlägg

Dentar skrev:
vad har du för bil? bak/framhjulsdriven?

Bmw 320i!

Tinx2 skrev:
Jag hoppas att du är försäkrad om att ingen är i närheten när du försöker dig på detta eftersom du inte verkar särskilt erfaren och kan behöva lite marginal.

Ja jag är försäkrad, alla är nybörjare någon gång och det kan vara bra att prova att sladda med bilen ifall man får sladd i trafiken te.x!

Vettemannen skrev:

glad95 skrev:
Regnar som tusan och jag har tråkigt hemma, tänkte dra ut med bilen och sladda lite på någon parkering när det blir lite mörkt men hur sladdar man?

Ska man bromsa eller bara vrida på ratten och trycka ner gasen i botten? Vilken växel? 1, eller 2an?

Hahaha!!! Som någon annan skrev försäkra dig att det inte är några i närheten. Jaa, inga bilar eller stolpar heller. Du får väl försöka sladda fast jag inte rekommenderar det. Du har ingen stubbåker du kan träna på, där kan det inte hända så mycket bara du undviker krondikena förstås.

/Benny

Tänkte sladda på en tom parkering så nej inga bilar eller liknande i vägen. Jag tänker inte åka ut på gatan eller i någon rondell och sladda runt. Det blir som sagt på en tom stor parkering utan hinder!

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
29 juli 2015 · 411 Inlägg

Då är det bara att svänga hastigt och gasa skiten ur bilen. smile Sen lär du dig vad som funkar och inte smile

Det Går!!!
glad95
29 juli 2015 · 107 Inlägg

Tinx2 skrev:
Då är det bara att svänga hastigt och gasa skiten ur bilen. smile Sen lär du dig vad som funkar och inte smile

Tack, ska ut och prova snart!

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
29 juli 2015 · 411 Inlägg

glad95 skrev:

Tinx2 skrev:
Då är det bara att svänga hastigt och gasa skiten ur bilen. smile Sen lär du dig vad som funkar och inte smile

Tack, ska ut och prova snart!

Gör så men.... gasa inte FÖÖÖR mycket för då blir inte bilen glad efter en stund wink

Det Går!!!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juli 2015 · 14 007 Inlägg

glad95 skrev:

Tinx2 skrev:
Då är det bara att svänga hastigt och gasa skiten ur bilen. smile Sen lär du dig vad som funkar och inte smile

Tack, ska ut och prova snart!

Se upp för Harry Haffa, han gillar inte sånt här!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Michelle_Taggad
29 juli 2015 · 5 Inlägg

berätta gärna hur det gick,när du är färdig

silversnurran
29 juli 2015 · 773 Inlägg

Lär dig först stillastående börn i min mening, sen släpper du upp bromsen lite gran så bilen börjar röra sig frammåt.
Efter det är mitt bästa tips som jag gjorde dem första gångerna är att sväng skarp gasa upp till 3500-4000 varv med koppling nere medans du svänger och släpp sedan kopplingen hastigt.

När du väl sladdar och far utom kontroll så brukar det oftast funka med att bara släppa gasen så rättar bilen upp sig oftast, annars är det bara att försöka svänga mot sladden.

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Nurminen_
29 juli 2015 · 714 Inlägg

tryck ner kopplingen när du har lite fart, varva upp, sväng, släpp kopplingen. sen är det bara att börja ratta big_smile

Volvo 740 "Sugis" (1989)
glad95
29 juli 2015 · 107 Inlägg

Tinx2 skrev:
Gör så men.... gasa inte FÖÖÖR mycket för då blir inte bilen glad efter en stund wink

Hehe nejdå gasade inte för mycket som högst var jag uppe runt 3-4000 varv tror jag!

Vettemannen skrev:
Se upp för Harry Haffa, han gillar inte sånt här!

/Benny

Ingen polis ute vad jag såg! wink

Michelle_Taggad skrev:
berätta gärna hur det gick,när du är färdig

Läs längst ner av posten!

silversnurran skrev:
Lär dig först stillastående börn i min mening, sen släpper du upp bromsen lite gran så bilen börjar röra sig frammåt.
Efter det är mitt bästa tips som jag gjorde dem första gångerna är att sväng skarp gasa upp till 3500-4000 varv med koppling nere medans du svänger och släpp sedan kopplingen hastigt.

När du väl sladdar och far utom kontroll så brukar det oftast funka med att bara släppa gasen så rättar bilen upp sig oftast, annars är det bara att försöka svänga mot sladden.

Tack för tipset!

Nurminen_ skrev:
tryck ner kopplingen när du har lite fart, varva upp, sväng, släpp kopplingen. sen är det bara att börja ratta big_smile

Tack!

Jag gjorde exakt så som ni sa trycka ner kopplingen och sen varva och tillslut släppa upp den, det kändes som jag fick en liten sladd men ingen som man ser i filmer. Provade 4-5 gånger men gav upp ville inte köra slut på bilen och var rädd för att däcken skulle ta skada. Ska försöka till vintern igen då blir det nog mycket lättare.

Ifall någon bor i karlstad och vill sladda med mig så hör av er. cool

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juli 2015 · 14 007 Inlägg

glad95 skrev:

Tinx2 skrev:
Gör så men.... gasa inte FÖÖÖR mycket för då blir inte bilen glad efter en stund wink

Hehe nejdå gasade inte för mycket som högst var jag uppe runt 3-4000 varv tror jag!

Vettemannen skrev:
Se upp för Harry Haffa, han gillar inte sånt här!

/Benny

Ingen polis ute vad jag såg! wink

Michelle_Taggad skrev:
berätta gärna hur det gick,när du är färdig

Läs längst ner av posten!

silversnurran skrev:
Lär dig först stillastående börn i min mening, sen släpper du upp bromsen lite gran så bilen börjar röra sig frammåt.
Efter det är mitt bästa tips som jag gjorde dem första gångerna är att sväng skarp gasa upp till 3500-4000 varv med koppling nere medans du svänger och släpp sedan kopplingen hastigt.

När du väl sladdar och far utom kontroll så brukar det oftast funka med att bara släppa gasen så rättar bilen upp sig oftast, annars är det bara att försöka svänga mot sladden.

Tack för tipset!

Nurminen_ skrev:
tryck ner kopplingen när du har lite fart, varva upp, sväng, släpp kopplingen. sen är det bara att börja ratta big_smile

Tack!

Jag gjorde exakt så som ni sa trycka ner kopplingen och sen varva och tillslut släppa upp den, det kändes som jag fick en liten sladd men ingen som man ser i filmer. Provade 4-5 gånger men gav upp ville inte köra slut på bilen och var rädd för att däcken skulle ta skada. Ska försöka till vintern igen då blir det nog mycket lättare.

Ifall någon bor i karlstad och vill sladda med mig så hör av er. cool

Det ska du nog inte förvänta dig då dom är proffs.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang