En fråga Får man svetsa igen bakdörrarna ?

_Lager
30 juli 2015 · 191 Inlägg

Har en bmw e36 som jag funderar på lite saker med och haft funderingar på om jag får svetsa igen back dörrarna. Den är från före 92. men är en 318 Har fundera på att lyfta över broms ok skivor och allt från min krockade motor osv.
Vad säger dom om det det på besiktningen en 318 med 325 motor ? om jag byter bromsar osv ? Blire sfro besikta som gäller ?

Vill inte ha några gissningar klara svar av dom som vet.

Evildan
30 juli 2015 ·

Nej du får inte svetsa igen dörrarna utan att göra en omregistering av fordonet.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2015 · 14 007 Inlägg

_Lager skrev:
Har en bmw e36 som jag funderar på lite saker med och haft funderingar på om jag får svetsa igen back dörrarna. Den är från före 92. men är en 318 Har fundera på att lyfta över broms ok skivor och allt från min krockade motor osv.
Vad säger dom om det det på besiktningen en 318 med 325 motor ? om jag byter bromsar osv ? Blire sfro besikta som gäller ?

Vill inte ha några gissningar klara svar av dom som vet.

Nu blev jag nyfiken. Varför vill du svetsa igen bakdörrarna?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
30 juli 2015 ·

Vettemannen skrev:

_Lager skrev:
Har en bmw e36 som jag funderar på lite saker med och haft funderingar på om jag får svetsa igen back dörrarna. Den är från före 92. men är en 318 Har fundera på att lyfta över broms ok skivor och allt från min krockade motor osv.
Vad säger dom om det det på besiktningen en 318 med 325 motor ? om jag byter bromsar osv ? Blire sfro besikta som gäller ?

Vill inte ha några gissningar klara svar av dom som vet.

Nu blev jag nyfiken. Varför vill du svetsa igen bakdörrarna?

/Benny

Bygga A-traktor kanske?

_Lager
30 juli 2015 · 191 Inlägg

Vettemannen skrev:

_Lager skrev:
Har en bmw e36 som jag funderar på lite saker med och haft funderingar på om jag får svetsa igen back dörrarna. Den är från före 92. men är en 318 Har fundera på att lyfta över broms ok skivor och allt från min krockade motor osv.
Vad säger dom om det det på besiktningen en 318 med 325 motor ? om jag byter bromsar osv ? Blire sfro besikta som gäller ?

Vill inte ha några gissningar klara svar av dom som vet.

Nu blev jag nyfiken. Varför vill du svetsa igen bakdörrarna?

/Benny

För att det blir ju lite annorlunda. Svårt att förklara.

SimonT Egen
30 juli 2015 · 277 Inlägg

Menar du lägga igen handtag så är det helt ok

_Lager
31 juli 2015 · 191 Inlägg

Nej svetsa igen om och det får man kollade med SFRO och är hellt ok

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
31 juli 2015 · 3 730 Inlägg

Du drömmer väl inte om en coupé? Det blir inte samma sak. Vill bara klargöra det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
_Lager
31 juli 2015 · 191 Inlägg

DiwraZ skrev:
Du drömmer väl inte om en coupé? Det blir inte samma sak. Vill bara klargöra det

Nä är du säker på det? Snälla något hur hör det hit ? Min fråga var får man det lr inte. bad inte om att ni skulle komma med påstående, Sen står det inte fråga varför jag vill det. Detta är en av aledningarna varför man funderar så många gånger på tabort garaget.org. Pga sånna som ska starta diskutioner och vara allämnt dryga, Nu ville jag ha svar på om man fick det lr inte. Har fått det så Ingen behöver svara i denna tråd nå mera. Och om ni ska svara VAR FÖR FAN HJÄLP SAMMA.

Senast redigerat av _Lager (31 juli 2015)

Highway_Outlaw
31 juli 2015 · 198 Inlägg

Vad jag vet så får man en tvåa på besiktningen om en dörr inte går att öppna från insidan eller utsidan.

_Lager
31 juli 2015 · 191 Inlägg

Jo men om det inte finns någon dörr då ?

Evildan
31 juli 2015 ·

_Lager skrev:

DiwraZ skrev:
Du drömmer väl inte om en coupé? Det blir inte samma sak. Vill bara klargöra det

Nä är du säker på det? Snälla något hur hör det hit ? Min fråga var får man det lr inte. bad inte om att ni skulle komma med påstående, Sen står det inte fråga varför jag vill det. Detta är en av aledningarna varför man funderar så många gånger på tabort garaget.org. Pga sånna som ska starta diskutioner och vara allämnt dryga, Nu ville jag ha svar på om man fick det lr inte. Har fått det så Ingen behöver svara i denna tråd nå mera. Och om ni ska svara VAR FÖR FAN HJÄLP SAMMA.

Men du har inte fått svar på samtliga frågor gällande motorbytet och den eventuella SFRO-besiktningen.

Men, klart man undrar varför du vill svetsa igen dörrarna, så även jag.
Bygga A-Traktor och tjäna pengar på en gammal sliten (?) BMW är min tanke.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
31 juli 2015 · 3 730 Inlägg

_Lager skrev:

DiwraZ skrev:
Du drömmer väl inte om en coupé? Det blir inte samma sak. Vill bara klargöra det

Nä är du säker på det? Snälla något hur hör det hit ? Min fråga var får man det lr inte. bad inte om att ni skulle komma med påstående, Sen står det inte fråga varför jag vill det. Detta är en av aledningarna varför man funderar så många gånger på tabort garaget.org. Pga sånna som ska starta diskutioner och vara allämnt dryga, Nu ville jag ha svar på om man fick det lr inte. Har fått det så Ingen behöver svara i denna tråd nå mera. Och om ni ska svara VAR FÖR FAN HJÄLP SAMMA.

Ja eller så är roten till mycket ont sådana som du som hetsar upp sig.

Varför blir du arg? Jag var väl inte otrevlig? Lugn och fin!!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Smajly
31 juli 2015 · 3 059 Inlägg

Shit!!! Va tog det åt honom? Grabben lacka ur ordentligt för ingenting.
Jag hade tänkt skriva lite vad som står i SFRO handboken men det enda tipset som är
konstruktivt jag kan ge.. eller vill ge är att du ska nog börja om från början igen när du
vaknade i morse och fundera på vad om gick fel. Kom sen tillbaka är var lite vänlig så
ska du se att du kommer få hur mycket hjälp som helst.

Senast redigerat av Smajly (31 juli 2015)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
31 juli 2015 · 3 730 Inlägg

Smajly skrev:
Shit!!! Va tog det åt honom? Grabben lacka ur ordentligt för ingenting.
Jag hade tänkt skriva lite vad som står i SFRO handboken men det enda tipset som är
konstruktivt jag kan ge.. eller vill ge är att du ska nog börja om från början igen när du
vaknade i morse och fundera på vad om gick fel. Kom sen tillbaka är var lite vänlig så
ska du se att du kommer få hur mycket hjälp som helst.

Morgonhumör var det ja...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
___
31 juli 2015 · 588 Inlägg

Vilken dum ide att svetsa igen dörrarna bak, hur ska du då ta dig in i baksätet? tongue

tobbeh78 !
31 juli 2015 · 543 Inlägg

om han svetsar igen bakdörrarna så lär han sätta i fällbara stolar, dock kommer det väl bli väldans trångt att ta sig i och ur om inte annat.

Trött och bitter?? javisst!
___
31 juli 2015 · 588 Inlägg

tobbeh78 skrev:
om han svetsar igen bakdörrarna så lär han sätta i fällbara stolar, dock kommer det väl bli väldans trångt att ta sig i och ur om inte annat.

vi kan ju bara spekulera i saken lol

tobbeh78 !
31 juli 2015 · 543 Inlägg

___ skrev:

tobbeh78 skrev:
om han svetsar igen bakdörrarna så lär han sätta i fällbara stolar, dock kommer det väl bli väldans trångt att ta sig i och ur om inte annat.

vi kan ju bara spekulera i saken lol

yepp. smile

Trött och bitter?? javisst!
_Lager
3 augusti 2015 · 191 Inlägg

___ skrev:
Vilken dum ide att svetsa igen dörrarna bak, hur ska du då ta dig in i baksätet? tongue

Vilken idiotisk fråga. Finns väll vikbara säten isf

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang