Mercedes E500 T nytt projekt Plasti Dippa bilen

Mercedes E500 T från 2007 som kommer få sig en översyn. kommer komma E63 AMG Front Sidokjolar bak kjolar på den AMG avgassystem AMG Bromsar på kommer trimmas lite granna upp mot 450 hk :) ska även sänkas på med 20 tums fälgar på den. mm
  • 105 Följare
  • 44 011 Visningar
  • Projektet avslutat 17 oktober 2016
Skruvar till det
19 september 2016 · 1 702 Inlägg

nyllet skrev:

Skruvar till det skrev:
Men det där är ju en log som visar vilka koder som har registrerats innan.
Det som är intressant är koder som är " CURRENT" och inte bara de som är "STORED".

Så när jag försökte radera det som loggats tidigare så gick ju det inte minns jag...säkert samma för dig nu???

dessa finns kvar varje gång! tar bort allt.. så är det borta.. sen söker jag igen då finns dom där..

går in på solinoden och avaktiverar den så funkar inte abs eller esp lampan tänds då!

Det bör ju betyda att solenoiden fungerar iaf.
Prova med att kalibrera rattvinkelgivaren då, fast lyft upp framhjulen först så slipper du slita armarna av dig.
Det fanns väl ett test i programmet??
Funkar det som det ska med esp ON/OFF knappen i bilen??

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
nyllet
19 september 2016 · 2 564 Inlägg

Skruvar till det skrev:

nyllet skrev:

Skruvar till det skrev:
Men det där är ju en log som visar vilka koder som har registrerats innan.
Det som är intressant är koder som är " CURRENT" och inte bara de som är "STORED".

Så när jag försökte radera det som loggats tidigare så gick ju det inte minns jag...säkert samma för dig nu???

dessa finns kvar varje gång! tar bort allt.. så är det borta.. sen söker jag igen då finns dom där..

går in på solinoden och avaktiverar den så funkar inte abs eller esp lampan tänds då!

Det bör ju betyda att solenoiden fungerar iaf.
Prova med att kalibrera rattvinkelgivaren då, fast lyft upp framhjulen först så slipper du slita armarna av dig.
Det fanns väl ett test i programmet??
Funkar det som det ska med esp ON/OFF knappen i bilen??

ja esp knappen funka när jag testa den i programmet men inte testat den när bilen är igång bara!

känns som är något annat fel. varför inte servon inte funkar.. kanske är pumpen ????

tack till:
www.MBSCA.com
Skruvar till det
19 september 2016 · 1 702 Inlägg

nyllet skrev:

Skruvar till det skrev:

nyllet skrev:

dessa finns kvar varje gång! tar bort allt.. så är det borta.. sen söker jag igen då finns dom där..

går in på solinoden och avaktiverar den så funkar inte abs eller esp lampan tänds då!

Det bör ju betyda att solenoiden fungerar iaf.
Prova med att kalibrera rattvinkelgivaren då, fast lyft upp framhjulen först så slipper du slita armarna av dig.
Det fanns väl ett test i programmet??
Funkar det som det ska med esp ON/OFF knappen i bilen??

ja esp knappen funka när jag testa den i programmet men inte testat den när bilen är igång bara!

känns som är något annat fel. varför inte servon inte funkar.. kanske är pumpen ????

Ja den stora frågan är vad var det som lät precis innan servon slutade fungera????
Kan det smälla till nånstans i servopumpen? typ vad... står vi på tomgång så får vi iaf luftat systemet när det svängs fram och tillbaka i ändlägena.
Känns ju rätt?

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
nyllet
19 september 2016 · 2 564 Inlägg

Skruvar till det skrev:

nyllet skrev:

Skruvar till det skrev:

Det bör ju betyda att solenoiden fungerar iaf.
Prova med att kalibrera rattvinkelgivaren då, fast lyft upp framhjulen först så slipper du slita armarna av dig.
Det fanns väl ett test i programmet??
Funkar det som det ska med esp ON/OFF knappen i bilen??

ja esp knappen funka när jag testa den i programmet men inte testat den när bilen är igång bara!

känns som är något annat fel. varför inte servon inte funkar.. kanske är pumpen ????

Ja den stora frågan är vad var det som lät precis innan servon slutade fungera????
Kan det smälla till nånstans i servopumpen? typ vad... står vi på tomgång så får vi iaf luftat systemet när det svängs fram och tillbaka i ändlägena.
Känns ju rätt?

ja det känns rätt..! är så skumt detta..!

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
21 september 2016 · 2 564 Inlägg

Hur löser vi detta Tommy ???


någon som har  några tips ?

tack till:
www.MBSCA.com
Skruvar till det
21 september 2016 · 1 702 Inlägg

nyllet skrev:
Hur löser vi detta Tommy ???


någon som har  några tips ?

Begagnad pump kostade runt 1500, det är väl det som är kvar att prova.

Om ingen här känner igen detta felet....

Om du kollar på sida 6 i denna tråd så har du först ett felmeddelande i loggen ( shadow memory) men nu har du fått upp en massa nya....varför? Sen kommer dom tillbaka efter du raderat loggen ?

Jag förstår inte alls för det är ju till och med nåt med signal till ecu som bråkar....

Kör en kalibrering av styrvinkelgivaren och se vad som händer.

Senast redigerat av Skruvar till det (21 september 2016)

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
nyllet
21 september 2016 · 2 564 Inlägg

Skruvar till det skrev:

nyllet skrev:
Hur löser vi detta Tommy ???


någon som har  några tips ?

Begagnad pump kostade runt 1500, det är väl det som är kvar att prova.

Om ingen här känner igen detta felet....

Om du kollar på sida 6 i denna tråd så har du först ett felmeddelande i loggen ( shadow memory) men nu har du fått upp en massa nya....varför? Sen kommer dom tillbaka efter du raderat loggen ?

Jag förstår inte alls för det är ju till och med nåt med signal till ecu som bråkar....

Kör en kalibrering av styrvinkelgivaren och se vad som händer.

det är ju jobbigt tongue hahaha.. varför skulle det hjälpa !

vet ej om det är samma pump till alla bilar eller olika på 500?

tack till:
www.MBSCA.com
Skruvar till det
21 september 2016 · 1 702 Inlägg

nyllet skrev:

Skruvar till det skrev:

nyllet skrev:
Hur löser vi detta Tommy ???


någon som har  några tips ?

Begagnad pump kostade runt 1500, det är väl det som är kvar att prova.

Om ingen här känner igen detta felet....

Om du kollar på sida 6 i denna tråd så har du först ett felmeddelande i loggen ( shadow memory) men nu har du fått upp en massa nya....varför? Sen kommer dom tillbaka efter du raderat loggen ?

Jag förstår inte alls för det är ju till och med nåt med signal till ecu som bråkar....

Kör en kalibrering av styrvinkelgivaren och se vad som händer.

det är ju jobbigt tongue hahaha.. varför skulle det hjälpa !

vet ej om det är samma pump till alla bilar eller olika på 500?

Lyft upp framvagnen så blir det mindre jobbigt....... läst på andra forum att det har hjälpt med kalibrering ibland.

Det fanns bara en från en amg och det numret skiljer från resten som var typ e200 och 320,om det passar vette fan.
Du får väl skruva loss den och kolla numret.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
nyllet
21 september 2016 · 2 564 Inlägg

Skruvar till det skrev:

nyllet skrev:

Skruvar till det skrev:

Begagnad pump kostade runt 1500, det är väl det som är kvar att prova.

Om ingen här känner igen detta felet....

Om du kollar på sida 6 i denna tråd så har du först ett felmeddelande i loggen ( shadow memory) men nu har du fått upp en massa nya....varför? Sen kommer dom tillbaka efter du raderat loggen ?

Jag förstår inte alls för det är ju till och med nåt med signal till ecu som bråkar....

Kör en kalibrering av styrvinkelgivaren och se vad som händer.

det är ju jobbigt tongue hahaha.. varför skulle det hjälpa !

vet ej om det är samma pump till alla bilar eller olika på 500?

Lyft upp framvagnen så blir det mindre jobbigt....... läst på andra forum att det har hjälpt med kalibrering ibland.

Det fanns bara en från en amg och det numret skiljer från resten som var typ e200 och 320,om det passar vette fan.
Du får väl skruva loss den och kolla numret.

kanske går få nr om kollar på ny via mitt regg nr. styrväxeln var ju samma som en amg! vad kostar denna ? i falkenberg?

tack till:
www.MBSCA.com
Skruvar till det
21 september 2016 · 1 702 Inlägg

Ju mer jag kollar på dina felmeddelanden desto mer lutar det åt att byta tillbaka den gamla solenoiden, för du har tex low voltage till den och det är även check component ( solenoiden).

Men varför har du brakelightswitch "sticks" ? Det ska väl inte ha med servon att göra heller men den bromskontakten testade jag ju och den funkade utan problem, iaf så långt att jag bromsar och ljuset tänds och släpper ljuset slocknar...vad mer gör den???

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Skruvar till det
21 september 2016 · 1 702 Inlägg

nyllet skrev:

Skruvar till det skrev:

nyllet skrev:

det är ju jobbigt tongue hahaha.. varför skulle det hjälpa !

vet ej om det är samma pump till alla bilar eller olika på 500?

Lyft upp framvagnen så blir det mindre jobbigt....... läst på andra forum att det har hjälpt med kalibrering ibland.

Det fanns bara en från en amg och det numret skiljer från resten som var typ e200 och 320,om det passar vette fan.
Du får väl skruva loss den och kolla numret.

kanske går få nr om kollar på ny via mitt regg nr. styrväxeln var ju samma som en amg! vad kostar denna ? i falkenberg?

3000 hos Attracco....

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Skruvar till det
21 september 2016 · 1 702 Inlägg

Läste nyss att om du inte har några felkoder alls så bör det vara pumpen eller styrväxeln som är problemet....så jag tolkar det som att det fortfarande är på elektronisk väg när du får felkoder hela tiden.

Så det ska inte bytas pump än eller??

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
nyllet
21 september 2016 · 2 564 Inlägg

Skruvar till det skrev:
Läste nyss att om du inte har några felkoder alls så bör det vara pumpen eller styrväxeln som är problemet....så jag tolkar det som att det fortfarande är på elektronisk väg när du får felkoder hela tiden.

Så det ska inte bytas pump än eller??

fast det ligger inga felkoder !! bara i shadow minnet

tack till:
www.MBSCA.com
Skruvar till det
21 september 2016 · 1 702 Inlägg

nyllet skrev:

Skruvar till det skrev:
Läste nyss att om du inte har några felkoder alls så bör det vara pumpen eller styrväxeln som är problemet....så jag tolkar det som att det fortfarande är på elektronisk väg när du får felkoder hela tiden.

Så det ska inte bytas pump än eller??

fast det ligger inga felkoder !! bara i shadow minnet

Om du raderar det minnet och de kommer tillbaka samma info så skulle jag nog säga att det finns nåt fel nånstans,alternativt det går inte att radera den loggen.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
ckmcardesign
21 september 2016 · 424 Inlägg

Titta inte ens i shadow. Håll dig bara till de aktuella felkoderna.

Chris
MBSCA Shopen & CKM Car Design
www.mbsca.com
Mercedes ML 350 CKM Edition "ML 35 CKM" (2013)
Mercedes S63 AMG "S63 project" (2015)
nyllet
22 september 2016 · 2 564 Inlägg

mercedesshopen.com skrev:
Titta inte ens i shadow. Håll dig bara till de aktuella felkoderna.

varför??? finns inga i aktueklla...

tack till:
www.MBSCA.com
ckmcardesign
22 september 2016 · 424 Inlägg

Då har du inge aktualla felkoder heller..Har själv ALDRIG använt mig av shadow.

Chris
MBSCA Shopen & CKM Car Design
www.mbsca.com
Mercedes ML 350 CKM Edition "ML 35 CKM" (2013)
Mercedes S63 AMG "S63 project" (2015)
Skruvar till det
22 september 2016 · 1 702 Inlägg

mercedesshopen.com skrev:
Då har du inge aktualla felkoder heller..Har själv ALDRIG använt mig av shadow.

Men Chris om det inte fanns något annat i shadowminnet först än " one or more signals sent from controlunit N80 ( steering columne module ) via the CAN-bus is implausible" i första testet.

Så nu när det är en hel lista med loggade felkoder så har ju nåt hänt som inte var där innan.

Tex:

Check component y10 ( SPS solenoid valve) event STORED men inte current, alltså betyder det att det har varit nåt problem med solenoiden men inte längre ??

Samma med low voltage undervoltage supply to component solenoid valve

Kan dessa koder ha satts när nyllet avaktiverade solenoiden så att de loggades men nu inte är current och således fungerar solenoiden som den ska???

Känns kasst att man inte kan radera loggen utan de felkoderna ligger alltid kvar där??

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
ckmcardesign
22 september 2016 · 424 Inlägg

Så ska de va. Syns de inte i aktuell felsökning finns de inte längre.

Chris
MBSCA Shopen & CKM Car Design
www.mbsca.com
Mercedes S63 AMG "S63 project" (2015)
Mercedes ML 350 CKM Edition "ML 35 CKM" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang