Mazda 3 2.0 sportavgassytem. effekt?

ChrisO
18 augusti 2015 · 447 Inlägg

tjenare. har en mazda 3 2.0 sport utan turbo. funderar på att skaffa ett sportavgassystem. tror ni de skulle ge nån effekt alls om man även byter katten till en sport/racekatt? eller vinner man bara ett goare ljud möjligtvis?

ChrisO
19 augusti 2015 · 447 Inlägg

ingen som vet?

Subaru-STi
19 augusti 2015 · 45 Inlägg

Tror inte du märker någon skillnad direkt. racekatt kan ge något men inget du märker av. i.o.m att bilen låter mer tror man ofta att den går bättre.

Audi A6 3.0 TFSI "V6 Kompressor" (2012)
Mooyn
19 augusti 2015 · 12 Inlägg

Nej du får ingen mer effekt troligtvis kommer du tappa effekt.

Det kommer låta mer, men är det en vardagsbil är det bara jobbigt när det låter för mycket, låt det vara och köp några roligare fälgar eller nått.

Lowpass
19 augusti 2015 · 1 224 Inlägg

Som föregående talare säger... Släng på ett par sänkningsfjädrar från HR istället smile

i-vtec Do you?
ChrisO
19 augusti 2015 · 447 Inlägg

lite nyfiken fråga. pratade med denna säljaren av detta magnaflow avgassytemet. detta ska tydligen vara bänkat (om de nu stämmer?). på att de ska ge 6 hk och 26 nm. kan de verkligen stämma?

http://www.ebay.co.uk/itm/400963114175? … 7&cp=1

torpis Forummoderator
19 augusti 2015 · 10 572 Inlägg

ChrisO skrev:
lite nyfiken fråga. pratade med denna säljaren av detta magnaflow avgassytemet. detta ska tydligen vara bänkat (om de nu stämmer?). på att de ska ge 6 hk och 26 nm. kan de verkligen stämma?

http://www.ebay.co.uk/itm/400963114175? … 7&cp=1

Ja, absolut, Men... men hur mycket är 6hk liksom...

Det motsvarar att du lättar bilen med 60kg, alltså den skillnad det blir omdu kör med full eller tom tank!

Pumpa däcken, släng ur reservhjulet och annat onödigt som stereo och baksäte samt ta en rask promenad på 40minuter innan frukost. Allt detta spar vikt motsvarande 10hk till :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
ChrisO
19 augusti 2015 · 447 Inlägg

är faktiskt mera vrid jag är ute efter. då jag känner att det är liite lite. men sen klagar man ju inte om bilen låter mycket goare också. ville dock bara kolla. för det kostar ändå 6600 kr levererat och klart med tull , moms m.m. är de bra pris eller blir de billigare och be nån firma bygga eget istället?

Senast redigerat av ChrisO (19 augusti 2015)

torpis Forummoderator
19 augusti 2015 · 10 572 Inlägg

ChrisO skrev:
är faktiskt mer vridet jag är ute efter.

Nej det är det inte... vrid är en slaggprodukt som inte säger ett smack. Det är effekten som gör grejen. Det är inget jag hittar på utan så det är :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
ChrisO
19 augusti 2015 · 447 Inlägg

torpis skrev:

ChrisO skrev:
är faktiskt mer vridet jag är ute efter.

Nej det är det inte... vrid är en slaggprodukt som inte säger ett smack. Det är effekten som gör grejen. Det är inget jag hittar på utan så det är :-)

men vridet är väl de som gör att bilen orkar mera? eller är jag helt ute och reser? men 6 hk borde väl vara helt okey om man bara byter efter katten? då katten sitter integrerat med grenröret så kan de nog bli rätt dyrt och byta den

torsen
19 augusti 2015 · 7 233 Inlägg

torpis skrev:
Nej det är det inte... vrid är en slaggprodukt som inte säger ett smack. Det är effekten som gör grejen. Det är inget jag hittar på utan så det är :-)

torpis ute å jonnar - igen!lol

mr_green
19 augusti 2015 · 847 Inlägg

Jag tror du kommer få en betydligt trevligare bil om du slänger på det där röret. Ta ett öppet filter med avskärmning oxå. Kanske inte går direkt bättre men den kommer bli rappare på gasen och betydligt roligare ljud. Kanske finns nån mjukvara att slänga i oxå. Har du tur kanske det blir 15hk upp med allt.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
ChrisO
19 augusti 2015 · 447 Inlägg

mr_green skrev:
Jag tror du kommer få en betydligt trevligare bil om du slänger på det där röret. Ta ett öppet filter med avskärmning oxå. Kanske inte går direkt bättre men den kommer bli rappare på gasen och betydligt roligare ljud. Kanske finns nån mjukvara att slänga i oxå. Har du tur kanske det blir 15hk upp med allt.

har faktiskt tittat lite på detta filtret:

http://www.ebay.com/itm/HPS-Shortram-Ai … mp;vxp=mtr

Frissan
19 augusti 2015 · 4 693 Inlägg

Tjänar nog några hk mer på att chippa bilen (om nu någon gör det) och det kostar säkert lika mycket om inte mindre än avgassystemet.
Eller om du inte är snål så gör du båda, då kanske du märker en liten liten liten skillnad wink

Booyakasha!
ChrisO
19 augusti 2015 · 447 Inlägg

Softis skrev:
Tjänar nog några hk mer på att chippa bilen (om nu någon gör det) och det kostar säkert lika mycket om inte mindre än avgassystemet.
Eller om du inte är snål så gör du båda, då kanske du märker en liten liten liten skillnad wink

har faktiskt börjat idag och ringa runt till firmor och kollar va de kostar, samt om det är värt de. men kanske tom blir båda 2 i så fall. börjar nog med filter och avgasystem iaf smile

Frissan
19 augusti 2015 · 4 693 Inlägg

ChrisO skrev:

Softis skrev:
Tjänar nog några hk mer på att chippa bilen (om nu någon gör det) och det kostar säkert lika mycket om inte mindre än avgassystemet.
Eller om du inte är snål så gör du båda, då kanske du märker en liten liten liten skillnad wink

har faktiskt börjat idag och ringa runt till firmor och kollar va de kostar, samt om det är värt de. men kanske tom blir båda 2 i så fall. börjar nog med filter och avgasystem iaf smile

Då låter den som att den går fortare i alla fall big_smile

Booyakasha!
ChrisO
20 augusti 2015 · 447 Inlägg

Softis skrev:

ChrisO skrev:

Softis skrev:
Tjänar nog några hk mer på att chippa bilen (om nu någon gör det) och det kostar säkert lika mycket om inte mindre än avgassystemet.
Eller om du inte är snål så gör du båda, då kanske du märker en liten liten liten skillnad wink

har faktiskt börjat idag och ringa runt till firmor och kollar va de kostar, samt om det är värt de. men kanske tom blir båda 2 i så fall. börjar nog med filter och avgasystem iaf smile

Då låter den som att den går fortare i alla fall big_smile

haha ja precis. låter betydligt trevligare än original iaf: https://www.youtube.com/watch?v=fk5Id1_yaqE

Frissan
20 augusti 2015 · 4 693 Inlägg

ChrisO skrev:

Softis skrev:

ChrisO skrev:
har faktiskt börjat idag och ringa runt till firmor och kollar va de kostar, samt om det är värt de. men kanske tom blir båda 2 i så fall. börjar nog med filter och avgasystem iaf smile

Då låter den som att den går fortare i alla fall big_smile

haha ja precis. låter betydligt trevligare än original iaf: https://www.youtube.com/watch?v=fk5Id1_yaqE

Det lät riktigt trevligt!

Ska själv fixa mitt avgassystem på lördag, är i eld och lågor! big_smile

Hoppas på något i den här stilen

Senast redigerat av Softis (20 augusti 2015)

Booyakasha!
ChrisO
20 augusti 2015 · 447 Inlägg

Softis skrev:

ChrisO skrev:

Softis skrev:

Då låter den som att den går fortare i alla fall big_smile

haha ja precis. låter betydligt trevligare än original iaf: https://www.youtube.com/watch?v=fk5Id1_yaqE

Det lät riktigt trevligt!

Ska själv fixa mitt avgassystem på lördag, är i eld och lågor! big_smile

Hoppas på något i den här stilen

det systemet lät inte alls dumt du. nissan 300a är trevliga bilar smile

Curse
20 augusti 2015 · 686 Inlägg

Kör med öppet Corksport filter i min 3:a. kostar ungefär lika mycket som du länka. Är jäkligt nöjd över det. Låter lagom fint vid hård acceleration.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang