Hjälp med lackering & montering av M paket till e61!

solidar
18 augusti 2015 · 4 Inlägg

Hejhej!

Registrerade mig precis på denna sajt då det verkar vara här dem flesta kunniga hänger smile

Jag ligger och klurar på om jag ska köpa till ett M paket till min E61 535 från 08-.

Undrar därför om någon här på forumet, som gärna bor i närheten av stockholm kan montera ditt ett sådant M paket som man kan köpa här t.ex. http://www.salesafter.eu/index.php?cat= … -103.html.

Vill även ha tips på vart man kan lackera om paketet så man får samma färg som bilen såklart smile eller om någon besitter den förmågan här på forumet och kan montera ditt m paketet så är det ännu bättre.

Självklart kompenserar jag för detta smile

Ge mig gärna förslag på firmor som man kan vända sig till också kan vara intressant, vill dock komma undan så billigt som möjligt så inte intresserad av att lämna in till bmw smile

Även en sista fråga, finns ju M paket med och utan PDC holes, någon som har nå bilder där man kan se skillnaden med och utan?

Hoppas inte texten blev allt för rörig, eller att jag bröt mot några forum regler, ber isf om ursäkt smile

Mvh solidar

Krist
18 augusti 2015 · 716 Inlägg

Med eller utan kvitto? Räkna med minst 10-15k för lack och montering. Det är inte bara att ta av den som sitter på och montera denna. Olika fästen, olika dimljus etc etc om du har pdc på din bil så måste du köpa ett m pack med hål för pdc såklart annars kommer du behöva borra hål eller koppla bort pdc'n...

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
solidar
19 augusti 2015 · 4 Inlägg

Krist skrev:
Med eller utan kvitto? Räkna med minst 10-15k för lack och montering. Det är inte bara att ta av den som sitter på och montera denna. Olika fästen, olika dimljus etc etc om du har pdc på din bil så måste du köpa ett m pack med hål för pdc såklart annars kommer du behöva borra hål eller koppla bort pdc'n...

Hej Krist!

Trevligt med ett svar iallfall hehe smile

Jag vill givetvis inte ha något kvitto för jobbet.

Rätt saftigt pris om du syftade på privat pris utan kvitto, trodde man kunde komma undan billigare än så då jag vet firmor som lackerat om en hel bil t.ex. för 15k, men hur som helst så vet jag ju inte vad för jobb som krävs exakt och från din beskrivning att dömma är det en hel drös med grejer smile

Ska ladda upp någon bild så kan du kanske hjälpa mig med att bedömma PDC eller ikke PDC på min bil.

Kontakta mig gärna om du vet vart man kan vända sig.

Mvh Solidar

Senast redigerat av solidar (19 augusti 2015)

Tobzter
19 augusti 2015 · 3 145 Inlägg

Ja kan rekommendera att lämna till någon yrkes skola har lämna många grejer ditt .blir bra där JAG har lämna det...men lack är dyrt tyvärr om man inte har kontakter

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
solidar
19 augusti 2015 · 4 Inlägg

tobzter skrev:
Ja kan rekommendera att lämna till någon yrkes skola har lämna många grejer ditt .blir bra där JAG har lämna det...men lack är dyrt tyvärr om man inte har kontakter

Ok tack för tipset smile))

Mvh solidar

Putteliten
19 augusti 2015 · 9 078 Inlägg

tobzter skrev:
Ja kan rekommendera att lämna till någon yrkes skola har lämna många grejer ditt .blir bra där JAG har lämna det...men lack är dyrt tyvärr om man inte har kontakter

Kontaktade en yrkesskola när jag behövde lack till stötfångarna på min Audi Cab. Skulle få betala 7000:-/st för bara lack. Åkte till en seriös firma istället där jag fick betala 1500:-/st.
Den yrkesskolan finns inte kvar längre....

Tobzter
19 augusti 2015 · 3 145 Inlägg

De kan ja förstå ...lämnade in fram å bakkofångare ,trösklar, lister,å lite mer små saker betala 1500kr wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang