Batteriet slutade ladda under färg - Ibiza -00 automat

Qus
19 augusti 2015 · 52 Inlägg

"Batteriet laddas inte" symbolen började lysa under färd och bilen stannade när jag som tur var kom in på parkeringen. Har aldrig hänt förut och undrar vad som skulle kunna vara anledningen till felet? Har aldrig hänt under färd förut men har hänt en gång per kvartal att motorn inte startat och symbolen har lyst när jag vridit om nyckeln.

Något särskilt jag kan titta på för att kunna lista ut vad som kan vara fel? Det kanske händer på en resa eller på motorvägen till jobbet nästa gång.

Mack855
19 augusti 2015 · 1 354 Inlägg

Låter som att generatorn gett upp. Kan vara kolet i den eller vad som med just generatorn. Du lär mäta om du har nån ström på den.

Qus
19 augusti 2015 · 52 Inlägg

Den fungerade direkt efter när jag startade om jag inte gjorde det tydligt. Kom hem och så. Men detta tyder ju på att något är på gång. Bara jag får reda på vad som förmodligen är fel så kanske jag kan ta det med en verkstad därefter.

Mack855
20 augusti 2015 · 1 354 Inlägg

Kollat så kablarna på batteriet är ordentligt åtdragna?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2015 · 14 007 Inlägg

Om generatorn inte laddar eller laddar dåligt så töms ju batteriet ganska snart och bilen stannar så klart. Eller så kan batteriet vara sopslut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
jaka54
21 augusti 2015 · 5 680 Inlägg

Hej!
Om varningslampan börjar lysa så byt kol i generatorn!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang