Söker hjälp/idéer för montering & installation - LED ramp Volvo V60

RobinAlexEriksson
20 augusti 2015 · 2 Inlägg

Hej!

Efter att ha kollat på youtube klipp, googlat och letat i div. forum och till sist bli medlem här för att kunna skapa en tråd tvingas jag lägga mig platt och efterfråga era erfarenheter.😤😩

Klickade hem en LED BAR (Curved) på 120W, 22" lång, som jag skulle vilja fälla in i spoilern under reg. plåten. Den skulle verkligen sitta som ett smäck där! 😃

Är det någon som har gjort något liknande? Fick ni göra egna fästen? Efter att ha läst att det finns sensorer för airbag/city safety osv. i stötfångaren så kanske man inte vågar dra något i den. Jag har kollat på möjligheterma med reg. plåts fäste för extraljus men då blir den inte infälld so. jag vill ha den 😢

Och hur gör jag med själva elektroniken? Vart tar jag ström från? Vart jordar jag? Måste jag ha ett speciellt relä? Ska man koppla rampen separat eller till helljuset? Skulle vara kanonbra om någon kunde förklara så tydligt det bara går i text! 😬🔫

Tacksam för alla svar och tips!!

Mvh Robin

RobinAlexEriksson
20 augusti 2015 · 2 Inlägg

Nu är det på god väg iaf. Se bilderna jag laddat upp på min sida!

tiquz Melchert
27 augusti 2015 · 182 Inlägg

Skär av fästet lite och måla de svart tongue
Köp en kabelsats till extraljus, då får du lite kablar och ett relä med en lättförståerligt kopplings schema. Inte säker på vilken källa som ska till vilket nummer just nu.

"You can pick the game, but you can't change the rules."
Volvo xc70 "D5an" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang