Byta en eller två gasdämpare på bakruta?

Auto-man
22 augusti 2015 · 551 Inlägg

sleepyoh skrev:

Rorys skrev:

sleepyoh skrev:
Totalt ointressant, byt båda eller en, oavsett vad kan jag lova dig att ingenting händer. Om en gasdämpare går sönder, och rutan exploderar, så borde det vara ett välkänt problem, men det är ingenting som jag någonsin har sett på något forum.

Nej de ska inte gå sönder, det kan bli snedbalans i trycket mellan en gammal och en ny. Mina gamla kan jag trycka ihop, inte den nya. Skulle förklarat det från början kanske,  rutor som exploderar på Megane och andra har jag läst här.

Om du redan är säker på din sak, och är orolig över att det kan hända, varför köper du inte bara 2 nya, monterar och är glad? Då hade du sluppit sitta hemma och oroa dig och skapa trådar här. roll

Som jag skrev skulle jag köpa ett par långt bort nästa vecka men köpte istället en nära idag, för innan köpte jag 2 nya och har bara monterat en på min bil.

Funderingen om ev. snedbelastning kom jag på sedan varken jag eller Biltema kunde trycka ihop den nya, som jag kan med de gamla.
Förutseende är en vinnare för att spara tid, det tål att fundera på så man inte åker på en ruta, resor och mekande för 3000 +.

Det är inget akut, vi har 4 bilar.

Senast redigerat av Rorys (22 augusti 2015)

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2015 · 17 466 Inlägg

Rorys skrev:

sleepyoh skrev:

Rorys skrev:
Nej de ska inte gå sönder, det kan bli snedbalans i trycket mellan en gammal och en ny. Mina gamla kan jag trycka ihop, inte den nya. Skulle förklarat det från början kanske,  rutor som exploderar på Megane och andra har jag läst här.

Om du redan är säker på din sak, och är orolig över att det kan hända, varför köper du inte bara 2 nya, monterar och är glad? Då hade du sluppit sitta hemma och oroa dig och skapa trådar här. roll

Som jag skrev skulle jag köpa ett par långt bort nästa vecka men köpte istället en nära idag, för innan köpte jag 2 nya och har bara monterat en på min bil.

Funderingen om ev. snedbelastning kom jag på sedan varken jag eller Biltema kunde trycka ihop den nya, som jag kan med de gamla.
Förutseende är en vinnare för att spara tid, det tål att fundera på så man inte åker på en ruta, resor och mekande för 3000 +.

Det är inget akut, vi har 4 bilar.

Ok, 4 bilar. Men ingen uppe här. En antik Golf som profilbild? Jag vill inte på något sätt vara otrevlig men hoppas du förstår att folk blir förbannade? Eller? Hänger ditt liv på några hundralappar så sälj 3 bilar.

Du hänvisar till "mindre ligga". Är min herre 16 år?

Lägg upp dina bilar på ett korrekt sätt. Sen kan du hänvisa till respektive bil om det är något du undrar över. Jag förstår att du som tandläkare kanske inte är världsbäst på bilar. Men nu har folk anmält dig igen för de tror du är ett troll. Inget tandtroll :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Auto-man
22 augusti 2015 · 551 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Rorys skrev:

sleepyoh skrev:
Om du redan är säker på din sak, och är orolig över att det kan hända, varför köper du inte bara 2 nya, monterar och är glad? Då hade du sluppit sitta hemma och oroa dig och skapa trådar här. roll

Som jag skrev skulle jag köpa ett par långt bort nästa vecka men köpte istället en nära idag, för innan köpte jag 2 nya och har bara monterat en på min bil.

Funderingen om ev. snedbelastning kom jag på sedan varken jag eller Biltema kunde trycka ihop den nya, som jag kan med de gamla.
Förutseende är en vinnare för att spara tid, det tål att fundera på så man inte åker på en ruta, resor och mekande för 3000 +.

Det är inget akut, vi har 4 bilar.

Ok, 4 bilar. Men ingen uppe här. En antik Golf som profilbild? Jag vill inte på något sätt vara otrevlig men hoppas du förstår att folk blir förbannade? Eller? Hänger ditt liv på några hundralappar så sälj 3 bilar.

Du hänvisar till "mindre ligga". Är min herre 16 år?

Lägg upp dina bilar på ett korrekt sätt. Sen kan du hänvisa till respektive bil om det är något du undrar över.

Som jag skrev har jag 2 veteranbilar dvs minst 30 år gamla, för jag går mest som är nyttigast. Men har köpt en sprillans ny som man ska göra minst en gång i livet och tjänade runt 10.000 på den. Sedan ganska nya, hustruns första var 3 år gammal. Har man tjänat pengar på att sälja vill man inte själv bli torsk.
2 bilar ägs av hustrun som är spendersam men jag hjälper henne att hålla igen för att spara. Förut var jag som alla andra, köpte av handlare på abis, bytte in och lämnade till verkstad. Tills jag blev god vän med en handlare och lärde mig att snåla som dom, det sitter väl i.
Liggandet skrevs det om i en annan tråd, då varje mogen man vet att man ska ömma sina kvinnor, speciellt om man är gift sedan länge och har en massa annat att tänka på, men är ett annat kul ämne om en bilmek, bra priser och sex.

Finns inga andra bil-forum för vanliga ämnen vad jag vet. Tyvärr då de flesta här är mer avancerade.

Senast redigerat av Rorys (22 augusti 2015)

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang