Köp råd 80-130 tusen

UnshakenHB
23 augusti 2015 · 67 Inlägg

Hej garaget, det är så tråkigt att jag har smällt min bil nyligen och letar efter något som är lite billigare än min föra bil, i 80-130k klassen. Har tittat på a4or, a6or, BMW 3-5 s och lite Nissan 350z.

Alla dem bilarna har avskräkat mig lite då dem jag har tittat på som ändå gåt under 10000 mil har varit dåligt använda och inte väll omhändertagna.. Och har precis varit med om att min kompis Nissan 350z lådas synkring har krånglat på 3an som är ett vanligt problem tyvärr på dem bilarna.

Spelar ingen direkt roll om det är en riskokare eller annat, vill ha en bra bil som är pålitlig med bra låda, drivlina och som pallar att trycka i 50-100 häst utan att det kostar mer än det smakar.

Tack på förhand, mvh Hampus.

Inga Saab tips eller volvo, gillar volvos t5 motorer men har tyvärr ingen annan kärlek till dem. sad

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
Cupra_
23 augusti 2015 ·

Det enda råd jag kan ge är att en bil som var dyr ny, som är billig nu är förmodligen sliten eller gammal, eller gått långt, eller har klent med utrustning.. (Audi, Bmw)

Mestadels handlar det såklart om vad du vill ha, men det känns ju som om något med turbomotor och stark drivlina är lockande.

Min bil gav jag 130 för, men jag vet inte hur kvalitén på drivlinan är. Har iof aldrig haft problem med den men ändå.

_Thor_
23 augusti 2015 · 512 Inlägg

Vill du ha en pålitlig och bra bil så är Subaru bilmärket med näst-nöjdast ägare. smile

Väljer du en med turbo redan så är det lätt att trimma.

Senast redigerat av _Thor_ (23 augusti 2015)

UnshakenHB
23 augusti 2015 · 67 Inlägg

Mhm har sneglat på subaru också, boxter motor och 4wd är inte något som är fel och till bra pris, men vet inte riktigt än. Skulle kunna tänka mig en wrx sti och ta bort den förfärliga kebabvingen, som tyvärr gör bilen bättre och snygg av någon utomjordlig förklaring. ^^ (är mer "clean" av mig.)

Tack dec för tipset men borde ha skrivit att jag inte är så jätte sugen på framhjuls drivna bilar i nuläget, hälst
bakhjuls eller 4wd. Ägt två framhjulsdrivna redan och 2 4wd, skulle vilja sätta mig i en bakhjulsdriven coupe eller sedan hälst. ^^

En m3 vore kul, men kostar fortfarande väldigt mycket enligt mig för en 15 år gammal bil (e46) som är en väldigt bra bil och dyr att trimma.. men spara då häller lite längre och köper en e92a som är en av mina favorit bilar och känns mer värt för en ny bil. smile

Senast redigerat av UnshakenHB (23 augusti 2015)

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
_Thor_
23 augusti 2015 · 512 Inlägg

UnshakenHB skrev:
Mhm har sneglat på subaru också, boxter motor och 4wd är inte något som är fel och till bra pris, men vet inte riktigt än. Skulle kunna tänka mig en wrx sti och ta bort den förfärliga kebabvingen, som tyvärr gör bilen bättre och snygg av någon utomjordlig förklaring. ^^ (är mer "clean" av mig.)

Vill du ha sleeper bil så finns lite inspiration här; https://www.youtube.com/watch?v=5poGiNI … VB4TmERh8A

IceEyes Varningar: För många..
23 augusti 2015 · 2 552 Inlägg

_Thor_ skrev:
Vill du ha en pålitlig och bra bil så är Subaru bilmärket med nöjdast ägare. smile

Väljer du en med turbo redan så är det lätt att trimma.

Tror Lexus ägare är ännu nöjdare?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
_Thor_
23 augusti 2015 · 512 Inlägg

IceEyes skrev:
Tror Lexus ägare är ännu nöjdare?

Det har du rätt i!

AutoIndex 2014

1.         Lexus              900
2.         Subaru            861
3.         Honda             857
4.         BMW               856
5.         Toyota             849
6.         Volvo               848
7.         Audi                 839
8.         Mercedes        838
9.         Mini                 836
10.       Mazda             828
11.       Citroën            813

http://www.vibilagare.se/autoindex/auto … makar-bast

UnshakenHB
23 augusti 2015 · 67 Inlägg

Känns jävligt onödigt med ett index dock, iaf för mig pillar själv och antar att det där ingår i service och eftermarknad osv osv också. Skulle aldrig köpa en Lexus, en Toyota med ett annat emblem och hemska former, ser ut som en blandning mellan ett rymdskepp och en bil, som dem inte riktigt bestämt sig.  Och Audi, VW och Skoda har samma grejer i sig och dem skiljer mycket i placeringen. Dem frågar folk som inte är bilfantaster i hjärtat antar jag eller att man känner sig bättre med att sita en Audi ist för en Skoda. ^^ dem rings though

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
blade
23 augusti 2015 · 36 Inlägg

Du vill ha en sportbil (well, coupé med bakhjulsdrift) som är billigare än din förra bil (TT?) men samtidigt ska kunna trimmas rejält både enkelt och billigt? Du har inte angett årsmodell heller...

Skulle jag personligen sitta i samma båt hade jag satsat på en Supra utan tvekan, om du nu kan leva med designen och om den inte är brutalt dyr att äga (har inte kollat själv). Coupé, bakhjulsdrift, motorn håller och förmodligen bland det mest trimvänliga man kan få tag i. En R34 Skyline GT-T och Evo/STi vore annars vettiga 4wd-kandidater. Evo/STi har du iofs bara fyra burkar i men ger förmodligen tillbaka det i form av mer skoj på grusvägar, Supran är en potentiell motorvägsdräpare och Skyline nån slags kombo. Gällande Skyline kan du ju kolla på R33 om du måste ha en GT-R.

Blir svårt att inte rekommendera japanskt när det efterfrågas trimpotential big_smile

Senast redigerat av Q4Rspwn (24 augusti 2015)

UnshakenHB
24 augusti 2015 · 67 Inlägg

och sjuk eftermarknad (le supra) dock är jag inte sugen på en högerstyrd supra som man ofta hamnar på vid min budget. sad och är inte tillräckligt duktig eller har tid för att göra om den till en v-styrd. ^^ och kommer inte "strip" trimma bilen då jag ska ha den som "brukssommarbil" smile Men har alltid varit en pojkdröm att ha en supra så det kanske inte blir en omöjlighet heller.

Haha nej inte alls konstig. ^^ Varför inge tips om rx7a dock? är inte så insnöad på wankelmotorer though. big_smile

Är dock inkärad i 350zorna av en jävla anledning när jag vet att det bara kommer bli problem och kommer nog köpa en för att man är en idiot.

En vit 350z med svart tak och detaljer och kanske tryka i en turbo skulle vara kul. Och köpa en ny låda på vägen hem efter jag köpt bilen.

Glömde skriva dock en gång till.

Senast redigerat av UnshakenHB (24 augusti 2015)

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
blade
24 augusti 2015 · 36 Inlägg

RX7 har väl inte turbo såvida det inte är gen 2 från slutet av 80-talet? Tror jag inte iaf. Sen har ju wankelmotorerna egenheten att de avskyr att köras kortare sträckor, vad jag har hört iaf. I övrigt är det dock en klart häftig bil, lite ovanlig och väldigt stilren i sina former.

UnshakenHB
31 augusti 2015 · 67 Inlägg

Om någon är nyfiken fortfarande så kommer det bli en 350z som jag kommer införskaffa mig i veck. Kommer troligt viss finnas bilder uppe också inom den tidsramen så om ni är ännu mer nyfikna så titta vetja. ^^

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
Jokabsson
1 september 2015 · 1 177 Inlägg

UnshakenHB skrev:
Om någon är nyfiken fortfarande så kommer det bli en 350z som jag kommer införskaffa mig i veck. Kommer troligt viss finnas bilder uppe också inom den tidsramen så om ni är ännu mer nyfikna så titta vetja. ^^

Kul! Är själv mycket intresserad av 350Z och har varit sedan jag såg den första gången 2003 (lite av en drömbil). För mig faller det tyvärr på att den inte har baksäten.. Ska du använda bilen året om?

Ladda gärna upp bild på den sen!

Senast redigerat av Cracksoup (1 september 2015)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
UnshakenHB
1 september 2015 · 67 Inlägg

Får se hur det blir om jag kör den året runt, men tror inte det just nu. Jo, är lite små kär i dem också.. Har velat ha en bakhjulsdriven riskokare ett tag och den är nog bra att börja med. smile

Men det kan jag lova, bilder kommer upp ögonen böj när jag har nycklarna i handen.

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
UnshakenHB
4 september 2015 · 67 Inlägg

Sådär, nu har jag bilen och lagt upp lite bilder, förlåt för det dåliga vädret dock. ^^

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
baltis
4 september 2015 · 1 948 Inlägg

UnshakenHB skrev:
Hej garaget, det är så tråkigt att jag har smällt min bil nyligen och letar efter något som är lite billigare än min föra bil, i 80-130k klassen. Har tittat på a4or, a6or, BMW 3-5 s och lite Nissan 350z.

Alla dem bilarna har avskräkat mig lite då dem jag har tittat på som ändå gåt under 10000 mil har varit dåligt använda och inte väll omhändertagna.. Och har precis varit med om att min kompis Nissan 350z lådas synkring har krånglat på 3an som är ett vanligt problem tyvärr på dem bilarna.

Spelar ingen direkt roll om det är en riskokare eller annat, vill ha en bra bil som är pålitlig med bra låda, drivlina och som pallar att trycka i 50-100 häst utan att det kostar mer än det smakar.

Tack på förhand, mvh Hampus.

Inga Saab tips eller volvo, gillar volvos t5 motorer men har tyvärr ingen annan kärlek till dem. sad

En BMW 130 borde du klara av på den budgeten...

Eller så sparar du ihop lite mer pengar och går direkt på 135.

UnshakenHB
4 september 2015 · 67 Inlägg

baltis skrev:

UnshakenHB skrev:
Hej garaget, det är så tråkigt att jag har smällt min bil nyligen och letar efter något som är lite billigare än min föra bil, i 80-130k klassen. Har tittat på a4or, a6or, BMW 3-5 s och lite Nissan 350z.

Alla dem bilarna har avskräkat mig lite då dem jag har tittat på som ändå gåt under 10000 mil har varit dåligt använda och inte väll omhändertagna.. Och har precis varit med om att min kompis Nissan 350z lådas synkring har krånglat på 3an som är ett vanligt problem tyvärr på dem bilarna.

Spelar ingen direkt roll om det är en riskokare eller annat, vill ha en bra bil som är pålitlig med bra låda, drivlina och som pallar att trycka i 50-100 häst utan att det kostar mer än det smakar.

Tack på förhand, mvh Hampus.

Inga Saab tips eller volvo, gillar volvos t5 motorer men har tyvärr ingen annan kärlek till dem. sad

En BMW 130 borde du klara av på den budgeten...

Eller så sparar du ihop lite mer pengar och går direkt på 135.

Tycker tyvärr inte 1serien är snygg för fem öre. Hade hellre köpt en 3 serie som jag tänkte, men dem jag tittade på som hade låga mil var snorunge körda och såg förjävliga ut både ut och invändigt. Kul och skruva, men för dem pengarna vill jag inte gråta när jag hissar upp bilen. smile

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
Evildan
5 september 2015 ·

Tog bort lite fullständigt ovidkommande tråkigheter från en skribent.
Tråkigt nog så blev även sådant som tillhörde tråden bortplockat tillsammans med reflektionerna angående det löjliga inlägget.

UnshakenHB
6 september 2015 · 67 Inlägg

Hahaha tack så mycket. Men var lite kul. Folk som blir sura för såna saker på ett bilforum är ju bara roligt. smile

Nissan 350z "Riskokaren" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang