jaka54
3 september 2015
· 5 731 Inlägg
Hej!
Framvagnsinställningen verkar bra , ingen snedslitning av däcken alls och fjäderbenslagren verkar också gå lätt . lika lått som på min egen Audi 100 -89.
Justerskruven finns där för att man ska kunna justera trögheten i styrningen, både Haynesboken och den mycket mer utförliga "Bentely-boken" säger det. Nu är vi inte ute efter att justera styrväxel i första hand utan vi/jag är bara nyfiken på Hur justeringsmekanismen fungerar!
När vi tog bort styrväxeln var den ganska skitig inne i röret där kolvstången är lagrad ( i nylonklackar) vilket orsakade att allt löpte trögt. Efter rengöring med lacknafta och renblåsning med tryckluft och slutligen inoljning med PTFE olja löpte allt mycket lättare...
Efter sju sorger och åtta bedrövelser fick vi slutligen tillbaka styrväxeln i bilen! Trångt som f.. var det!
På lördag ska vi montera tillbaka hydrauloljebehålaren, fylla på olja och pröva om styrningen har blivit bättre.
Senast redigerat av jaka54 (3 september 2015)