Takbox - får skidorna plats?

HalvardT
25 augusti 2015 · 18 Inlägg

Tjena!

Är dags att fixa sig en takbox nu inför vintern, men vet inte riktigt vilken man ska välja.

Ska, förmodligen, sitta på en Audi A4 B8 (gillar att byta bil wink ).
Vill ha en så låg och slimmad box som möjligt, men med kravet att längdskidorna måste få plats.

Är inne på Packline FX Suv, men lite orolig över längden. Boxen mäter 210cm, och fullängd längdskidor är väl kring 208-210cm beroende på märke, så det är gränsfall. Speciellt om man slänger i ett skidfodral med 5-6 par i, och de inte ligger fint uppradade.

Så min fråga är om det är någon som kör med denna box och längdskidor, och kan berätta hur det funkar?
Tips på andra smidiga slimmade boxar mottages gärna också!

Tack på förhand!smile

//Halvard T

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 augusti 2015 · 14 042 Inlägg

HalvardT skrev:
Tjena!

Är dags att fixa sig en takbox nu inför vintern, men vet inte riktigt vilken man ska välja.

Ska, förmodligen, sitta på en Audi A4 B8 (gillar att byta bil wink ).
Vill ha en så låg och slimmad box som möjligt, men med kravet att längdskidorna måste få plats.

Är inne på Packline FX Suv, men lite orolig över längden. Boxen mäter 210cm, och fullängd längdskidor är väl kring 208-210cm beroende på märke, så det är gränsfall. Speciellt om man slänger i ett skidfodral med 5-6 par i, och de inte ligger fint uppradade.

Så min fråga är om det är någon som kör med denna box och längdskidor, och kan berätta hur det funkar?
Tips på andra smidiga slimmade boxar mottages gärna också!

Tack på förhand!smile

//Halvard T

Det är väl inte så svårt. Boxen har ett innermått och skidorna har en längd. Är skidorna för långa får dom helt enkelt inte plats. Köper du den boxen får du väl anpassa skidorna därefter eller köpa längre box.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
26 augusti 2015 · 7 287 Inlägg

precis,, ta med skidorna när du ska köpa box,, hur svårt ska det vara??

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ababa
26 augusti 2015 · 55 Inlägg
Volvo XC70 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang