3milius skrev:
Jag ser inga bekymmer i cdi-motorerna jag iallafall, rätt pump, sällan några värre fel än bensinarna.
320cdi har 470nm vrid, det räcker ganska långt. Det blir så med turbo på stoor dieselsexa.
Vet inte hur tomatlådorna ter sig efter taximiltal, skulle nog inte köpa en bil med så mycket mil ändå,
om jag hade 20 papp. Det går att få vettiga exemplar av till exempel 320cdi för 15-20.
Hade jag bara 5 tusen och ville absolut ha en dylik automat att åka i så visst, då gör väl inte 50 tusen mil något,
och rasar lådan så får jag genast tillbaka mina 5 tusen när jag säljer bilen i delar.
I första hand är jag ute efter en bil som tar mig från A till B utan problem och med så mycket komfort som möjligt, så då är inte en långmilad automat något för mig, så fattig är jag inte
Hybridsmurfen skrev:
3milius skrev:
Jag ser inga bekymmer i cdi-motorerna jag iallafall, rätt pump, sällan några värre fel än bensinarna.
320cdi har 470nm vrid, det räcker ganska långt. Det blir så med turbo på stoor dieselsexa.
Vet inte hur tomatlådorna ter sig efter taximiltal, skulle nog inte köpa en bil med så mycket mil ändå,
om jag hade 20 papp. Det går att få vettiga exemplar av till exempel 320cdi för 15-20.
Hade jag bara 5 tusen och ville absolut ha en dylik automat att åka i så visst, då gör väl inte 50 tusen mil något,
och rasar lådan så får jag genast tillbaka mina 5 tusen när jag säljer bilen i delar.
Jag tror inte inte TS är noga med automatlåda. Men visst är det bekvämt på en W210 och även på andra bilar om man nu kört en sjukt antal mil innan. Ska man ha en skottsäker W210 så är 300D 24v -96 ett alternativ. OM606 sugis ger inte upp hur som helst. Men skatten är inte gratis.
CDI-maskiner som rullat en del brukar gå som klockan. Eller så strular de hela tiden...
Man ska vara vaksam på tändningslåset. Kärvar det det minsta så kolla på annan bil. Känt problem.
CDI motorerna kan alltså vara lite som ett lotteri?
Iofs, med en gammal hyffsad lyxig bil i denna prisklass så lär man få våga chansa lite känns det som.
3milius skrev:
Hybridsmurfen skrev:
3milius skrev:
Jag ser inga bekymmer i cdi-motorerna jag iallafall, rätt pump, sällan några värre fel än bensinarna.
320cdi har 470nm vrid, det räcker ganska långt. Det blir så med turbo på stoor dieselsexa.
Vet inte hur tomatlådorna ter sig efter taximiltal, skulle nog inte köpa en bil med så mycket mil ändå,
om jag hade 20 papp. Det går att få vettiga exemplar av till exempel 320cdi för 15-20.
Hade jag bara 5 tusen och ville absolut ha en dylik automat att åka i så visst, då gör väl inte 50 tusen mil något,
och rasar lådan så får jag genast tillbaka mina 5 tusen när jag säljer bilen i delar.
Jag tror inte inte TS är noga med automatlåda. Men visst är det bekvämt på en W210 och även på andra bilar om man nu kört en sjukt antal mil innan. Ska man ha en skottsäker W210 så är 300D 24v -96 ett alternativ. OM606 sugis ger inte upp hur som helst. Men skatten är inte gratis.
CDI-maskiner som rullat en del brukar gå som klockan. Eller så strular de hela tiden...
Man ska vara vaksam på tändningslåset. Kärvar det det minsta så kolla på annan bil. Känt problem.
Bra med lite blandad input. Tändningslåset kände jag inte till. Vad är kärvet?
Går det inte lösa med bitar från skroten?
OM606 är en pansarvagnsmotor ja, det håller jag med om.
Näe, TS kanske inte behöver ha en automatbil absolut, tycker själv dock han ska satsa på det,
det är lättare att ångra sig över en manuell bil enligt mig, andra tycker säkert annorlunda.
Stora "Lyx" bilar som W210 ska nästan vara automat, annat är bara dumt känns det som.
Jag som själv har manuell 210 kommer gråta blod när det gäller allt annat än att leka med bilen.
Men det får jag ta.. skylla mig själv så att säga. Dumt att göra om mitt misstag menar jag
Nä som sagt, hittar jag en W210 som faller mig i smaken så köper jag den, lådan är inget som kommer spela något avgörande i val av bil om nu lådorna är okej
Vart i modellprogrammet börjar V6 motorerna, E240 E280?