Volvo 740 t5 dör vid gaspådrag, blir galen LÖST

Fabianlawergren
26 augusti 2015 · 21 Inlägg

Tja! Börjar bli riktigt trött nu då jag med fler inte får bilen att funka efter att ha trimmat
Innan körde jag med 16t turbo resten orginal förutom att det satt motornords chip i, då hade jag inte detta problem. Har bytt till t3/t4 turbo och extraktorgrenrör från cp service. Efter det har bilen dött vid gaspådrag. Går bra på tomgång men dör när man gasar till ordentligt, likadant när man ska växla eller kommer till en korsning så är det svårt att ha den vid liv. Kör med öppen dumpventil och har testat att plugga igen den om det gjorde någon skillnad men problemet kvarstod. Bytt lambda, testat med en annan lmm. Kollat om det är något luftlekage vid tryckrör, men ingen skillnad. Kom fram till att det inte var tätt riktigt vid en spridare. Men nu har jag bytt till nuke performance fuelrail, 600cc precision spridare och Speedings egna BTR. Så nu är det tätt men fortfarande har jag samma problem.
Får felkod 5-3-5 Slutsteg i styrenhet grupp E, oidentifierat fel och nån till fast grupp D eller om det var A. Har en 626 databox och testade med en 549 Box men fortfarande samma problem! Är det någon som har NÅN Aning om vad det kan va för fel? Bilen har stått i månader pga av detta...

Fixat, LMM satt för nära turbon

Senast redigerat av Fabianlawergren (13 november 2016)

Nissan Skyline r34 GT(R) "R34 4 door" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang