Glapp i bakaxel? 740 -91

Chrisehhh
26 augusti 2015 · 242 Inlägg

Besiktade min 740 och besiktningsmannen sa att det va lite glapp i bakaxeln. Då jag aldrig hållt på med bakaxlar och inte haft problem med bakaxeln på någon av mina andra bilar så vet jag inte riktigt vad jag ska gå efter.

Men huvudfrågan är hur jag märker om det är glapp i bakaxeln?

Mvh okunniga bakaxel snubben lol

Senast redigerat av Chrisehhh (26 augusti 2015)

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
nixon89 klabbarpan
26 augusti 2015 · 3 041 Inlägg

Vart antydde han att glappet fanns på axeln? Bussning? Lager ingående axel? Lager drivaxel?

Att märka att där är glapp görs genom att rycka i grejjerna. Han måste ha specificerat vart glappet var?

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Chrisehhh
26 augusti 2015 · 242 Inlägg

nixon89 skrev:
Vart antydde han att glappet fanns på axeln? Bussning? Lager ingående axel? Lager drivaxel?

Att märka att där är glapp görs genom att rycka i grejjerna. Han måste ha specificerat vart glappet var?

Det enda han sa va och jag citerar "Det är lite glapp i bakaxeln".

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
Zzoink
26 augusti 2015 · 1 229 Inlägg

Chrisehhh skrev:

nixon89 skrev:
Vart antydde han att glappet fanns på axeln? Bussning? Lager ingående axel? Lager drivaxel?

Att märka att där är glapp görs genom att rycka i grejjerna. Han måste ha specificerat vart glappet var?

Det enda han sa va och jag citerar "Det är lite glapp i bakaxeln".

och är man lite intresserad av vad som ska åtgärdas så frågar man mer specifikt vart och låter honom visa smile finns många ställen den kan vara glapp på..

Chrisehhh
26 augusti 2015 · 242 Inlägg

Zzoink skrev:

Chrisehhh skrev:

nixon89 skrev:
Vart antydde han att glappet fanns på axeln? Bussning? Lager ingående axel? Lager drivaxel?

Att märka att där är glapp görs genom att rycka i grejjerna. Han måste ha specificerat vart glappet var?

Det enda han sa va och jag citerar "Det är lite glapp i bakaxeln".

och är man lite intresserad av vad som ska åtgärdas så frågar man mer specifikt vart och låter honom visa smile finns många ställen den kan vara glapp på..

Ja men jag tänkte inte på det då, så jävla dumt!! roll lol

Senast redigerat av Chrisehhh (26 augusti 2015)

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
Zzoink
26 augusti 2015 · 1 229 Inlägg

Chrisehhh skrev:

Zzoink skrev:

Chrisehhh skrev:

Det enda han sa va och jag citerar "Det är lite glapp i bakaxeln".

och är man lite intresserad av vad som ska åtgärdas så frågar man mer specifikt vart och låter honom visa smile finns många ställen den kan vara glapp på..

Ja men jag tänkte inte på det då, så jävla dumt!! roll lol

smäller/klonkar det nåt där bakifrån när du kör eller märker du inte av det? smile

Chrisehhh
26 augusti 2015 · 242 Inlägg

Zzoink skrev:

Chrisehhh skrev:

Zzoink skrev:

och är man lite intresserad av vad som ska åtgärdas så frågar man mer specifikt vart och låter honom visa smile finns många ställen den kan vara glapp på..

Ja men jag tänkte inte på det då, så jävla dumt!! roll lol

smäller/klonkar det nåt där bakifrån när du kör eller märker du inte av det? smile

Njae, inte vad jag tänkt på iallafall. Det ända som smäller/puttrar lite är ju när jag släpper på gasen men då kommer det från avgassystemet wink Men kanske kan uppdatera om jag märker nåt, kan nog lyssna mer noggrant på det imorgon när jag kör tongue

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
sleepyoh
26 augusti 2015 · 1 319 Inlägg

Glapp i differential tolkar jag det som, slitna drev typ?

_----------'
InTheWhite
26 augusti 2015 · 2 151 Inlägg

Tolkar det också som glapp i dreven. Du märker det om du för hand tar tag och snurrar på kardanen. Det liksom klonker i diffklumpen då.

Senast redigerat av InTheWhite (26 augusti 2015)

Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil" (2004)
Opel Astra 1,6 16V "Grållen - Grabbens förstabil" (2000)
Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang