Audi A4 1,8T dålig kvalité?

Psycho5553
26 augusti 2015 · 17 Inlägg

Tjenare, jag har ingen jätte bra budget och jag har tittat på Audi A4 1,8t allt ifrån 1996-1998

men ja tänkte bara fråga, efter som de flesta säljs så billigt och har en del små fel
pajar de ofta? kanske är kass kvalite på de?
tacksam för svar!

AX3L
26 augusti 2015 · 398 Inlägg

Du kommer få många olika svar här, men jag skulle spontant gå bort från Audi om man inte har nån stor reparationsbudget. I så fall hellre VW.

it_mutt Avstängd
26 augusti 2015 · 10 388 Inlägg

Psycho5553 skrev:
Tjenare, jag har ingen jätte bra budget och jag har tittat på Audi A4 1,8t allt ifrån 1996-1998

men ja tänkte bara fråga, efter som de flesta säljs så billigt och har en del små fel
pajar de ofta? kanske är kass kvalite på de?
tacksam för svar!

Du har nog ditt problem i att du inte har någon jättebudget. Vad är din budget? Att där är småfel är kanske inget konstigt eller ens ovanligt på en snart 20 år gammal bil, eller tycker du det? Kanske än mindre om budgeten är stram.

De som är i bra skick kostar därefter.



AX3L skrev:
Du kommer få många olika svar här, men jag skulle spontant gå bort från Audi om man inte har nån stor reparationsbudget. I så fall hellre VW.

Fast med tanke på att motsvarande VW (dvs Passat) delar de flesta delarna med A4:an, så är där "ingen" skillnad på reservdelar och dess priser.

Reservdelspriserna till A4 B5 (eller Passat B5 för den del)är inte vidare dyra. Speciellt inte om man väljer att plocka det från ex.vis tyskland.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
CC72
27 augusti 2015 · 1 661 Inlägg

Du får mer bil för pengarna om du väljer en passat. Mer bil på så sätt att Audi generellt har ett högre andrahandsvärde även om miltal och årsmodell är äldre än passaten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang