Misslyckad ljud uppgradering i BMW Z3 Rosdster

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
27 augusti 2015 · 1 152 Inlägg

Köpte bilen och tänkte slänga i lite bättre ljud ( är ingen ljud kille men vill kunna lyssna på musik i lagom hög volym)

Bytte huvudenhet samt de 4st högtalare i bilen mot följande:

Huvudenhet: Sony CDX-G2000UI
Fram: Pionner TS-A132CI
Bak: Sony XS-GT1328F

Drog om nya 1.5mm sladd i hela bilen samt byggde om bak så jag kunde montera 5.25" istället för org. Sen så har jag stoppat ner isolering i varje högtalar låda för lite djupare och skönare ljud.

Men! Nu går det inte att spela högt alls, så fort man höjer så brusar det i högtalarna och det känns som att högtalarna har Pruckit sad

Är det dåliga produkter? Fel installerad? Behöver jag steg för att få ut bra ljud?

Glad för all hjälp!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Curse
27 augusti 2015 · 686 Inlägg

Sitter högtalarna stadigt monterade? Vilka inställningar har du på huvudenheten? Kopplat kablarna rätt? (+ på + och - på -. hemskt viktigt)

Mazda 6 "MPS" (2006)
Fjong
27 augusti 2015 · 1 494 Inlägg

Vet inte vad du klassar som högt men driver du högtalarna på stereon går det aldrig få ut super mycket ur dom, du får väl ut runt 4x10wrms i en stereo så högtalarna låter dåligt när du höjer. Ett steg kommer hjälpa upp det ordentligt förutsatt att som tidigare nämnde att det är rätt installerat och rätt inställt.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
27 augusti 2015 · 1 152 Inlägg

Tack för svar!

Allt rätt kopplad och dubbelkollar även idag.

Vad ska jag ha för steg? Tips?

Bilen är liten så det sitter 4högtalare i den

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Curse
28 augusti 2015 · 686 Inlägg

Ett 4 kanal steg på cirka 120w/kanal räcker rätt långt i så liten bil. Gärna av bra kvalitet.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Fjong
28 augusti 2015 · 1 494 Inlägg

Finns många att välja emellan och beror lite på din egen smak och budget men DLS kan jag ju tipsa om, deras prylar brukar vara bra. Behövs inga 120w/kanal heller...... Vill man spela högt är det bättre att köpa element med hög känslighet istället.

Nausea Avstängd
29 augusti 2015 · 598 Inlägg

Det blir inte "djupare" ljud om du dämpar. Det är snarare så att du dämpat bort den lilla bas som 5,25" orkar leverera. Så utöka med minst en 8" bas och steg. Kabeln är inte grövre än standard, så vad tror du att du tjänar på att dra ny 1,5 mm kabel? Inte heller högtalarna är av en mycket bättre kvailtet än standard så domen blir att du lagt pengar och tid på annat ljud i stället för bättre.

Andyah
29 augusti 2015 · 242 Inlägg

för att få lite bättre ljud med steg så räcker nog det billigaste du kan hitta på brl tex.. 50-60w räcker för att kunna liva upp då bara vill lira lite högre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang