Vacuumpump 945 tdi problem?

Robin_Ericsson
27 augusti 2015 · 20 Inlägg

Hej, har en 945 tdi 96a som rullat lite drygt 20 tusen mil. Som standard på d24orna så knackar stetten i vacuum pumpen lite när den känner för det. har haft ur den, och gjort rent och satte i den igen och då sluta det, dock kom det tillbaks efter några mil. Mitt problem är att även innan jag tog isär vacuumpumpen så är bromspedalen ofta hård   när jag ska starta bilen och bromsarna tar inte förs den stått på tomgång eller börjat kört med den, samma sak om jag åker med bilen och bromsar 3-4 gånger tätt i en korsning tex så kan den börja ta dålig? någon som har någon ide? vacuumpumpen eller huvudbromscylindern kanske..

simlar
27 augusti 2015 · 5 525 Inlägg

Bromsservon eller dålig vacuumpump är nog enda felkällorna jag kan tänka mig med dina symptom.
Mest troligt en trött vacuumpump med tanke på att bromsen "börja ta dålig" när du bromsar några gånger snabbt, bromsen tar då egentligen inte dåligt utan bromsservon har inte nog med vakuum för att ge korrekt servo-verkan.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Robin_Ericsson
27 augusti 2015 · 20 Inlägg

Okej, fråhan är ju om man ska försöka få tag på en ny stett i pumpen, den som ligger och slår mot kammen eller om man ska byta hela pumpen:/ dock så sa volvo att dom inte kan få tag på den delen:(

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang