Vad syftar bildelsmekaniker på? Har även en annan fråga

CitroenC5
28 augusti 2015 · 2 Inlägg

Hej! Ursäkta om jag har lagt denna tråd fel men jag visste faktiskt inte var jag skulle lägga den annars.

Jag sitter och kollar på ett avsnitt av Lyxfällan just nu med Andreas, 23 från Örebro som jobbar som just bildelsmekaniker, nån som vet vad det är? Googlade men hittade ingenting.

Sen så undrar jag, hur vass på IT måste man vara nuförtiden om man vill jobba med bilar? Jag är inget snille på det men har ändå vissa kunskaper och är övertygad om att jag kan lära mig mer vilket jag gärna vill.

Mvh

Evildan
28 augusti 2015 ·

Hej och välkommen. Tråden ligger bra där den gör anser jag.

Bildelsmekaniker, det låter som en skapad benämning av ett yrke.
Dom flesta bilmekaniker arbetar med just delar. Kan det vara ett sammansatt ord av reservdelsman och mekaniker?

IT är viktigt, det mesta sköts via datorer på ett eller annat vis hos bilverkstäderna.
Inte sällan att även mekanikern eller teknikern sköter tidsbokning och alla kontakt med kunderna.
Internutbildningar krävs hos de flesta då de använder olika system för felsökning eller administrationen runt omkring.
Lycka till.

CitroenC5
28 augusti 2015 · 2 Inlägg

Ok, tack ska du ha för svar. Det framgick inte riktigt vad han har för uppgifter men det stod att han är serviceman, om det kan vara till hjälp?

Jag tackar så mycket för att du önskar mig lycka till f.ö. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang