Glapp i AUX uttag Volvo C30

Hank91
29 augusti 2015 · 6 Inlägg

Tjenare.
Jag har glapp i mitt AUX uttag i min Volvo C30 R-Design. Jag har testat 3 olika AUX-sladdar som funkar i diverse andra apparater och en av dessa har fungerat felfritt i bilen tills för ca 1 månad sedan. Jag behöver hålla kontakten i ett visst läge för att inte ljudet skall bli kasst och nästan enbart komma ur högtalarna på höger sida av bilen.
Går det att byta AUX-uttaget? testade att öppna upp och kika i handsfacket där uttaget sitter och det verkar ju att gå. Tog lite bilder och la i ett album som ni kan se här:
http://imgur.com/a/UKcQI
När jag sedan skulle sätta tillbaka sladdarna i USB respektive AUX uttaget så var det väldigt svårt att få tillbaka sladden till aux uttaget. Går det att eventuellt plocka bort baksidan av facket så man kan få lite mera utrymme när man skall sätta tillbaka sladdarna?
Det är nämligen så att jag använder aux+usb uttaget för att ta emot bluetooth via min telefon så jag slippar att koppla in den varje gång jag sätter mig i bilen. Min bil har bluetooth inbyggt i bilen men denna fungerar bara för samtal och dessvärre inte för att streama musik. En annan fråga skulle ju vara om det eventuellt går att uppgradera/uppdatera bilen så detta går?

Bilen är en -10 tillverkades 2009-10
Är det någon mer info eller något ni undrar så säg gärna till, uppskattar all hjälp!
Visste inte om jag skulle fråga här eller eventuellt fråga på ett volvoforum men testade här först. Tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang