Kopplingen slira audi b6 vad ska jag köpa nu ?

WhiteNight
21 september 2015 ·

Hej, chippade min b6a och efter några dagar så börja kopplingen slira så nu måste jag ha värre grejer vad ska jag köpa för saker ? smile

Rensvinf
21 september 2015 · 528 Inlägg

Det där är en vanlig föreställning i sådana situationer, men förmodligen långt ifrån den bästa lösningen.  I regel ger en chippning ingen gigantisk effektökning.  Om din koppling slirar nu, så har din bil förmodligen gått väldigt långt. Alternativt körts väldigt hårt.
Jag hade gissat att du klarar dig gott och väl på att åka till din verkstad och be dem byta koppling.  Till en orginal. Såvida du inte tänkt ligga och slira på kopplingen varje dag så kommer du klara dig hur fint som helst med den.   Undantaget skulle vara om din koppling redan från fabrik är väldigt mycket för klen.  Annars ser jag ingen mening med att byta till "värre".  Jag menar,  du säger b6 och då förmodar jag att du har en audi a4.  Ingen av de motorerna ger något skräckinjagande effektökningar med chippning.  Så lägg pengarna på annat istället för en värre koppling.  Visst, får du tag på en till rimligt pris.. så varför inte. Men det kan inte vara nödvändigt.

WhiteNight
21 september 2015 ·

jao bilen har gått 32000 mil lite drygt, hårt vet jag inte jag körde väl hyfsat hårt (snabba starter) när jag hade chippa den, bilen är en a4 med 1.8T från 2003

Rensvinf
21 september 2015 · 528 Inlägg

Och på de miltalen så är det nästan så att en helt orginal bil kan tänkas behöva byta koppling. Det handlar garanterat inte om din ökade effekt.  Köp du en orginal koppling och var nöjd.  Under den tid du kommer ha bilen så kommer du inte få problem med en orginal koppling.

WhiteNight
21 september 2015 ·

okej bra tack så mycket för hjälpen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang