Det där är en vanlig föreställning i sådana situationer, men förmodligen långt ifrån den bästa lösningen. I regel ger en chippning ingen gigantisk effektökning. Om din koppling slirar nu, så har din bil förmodligen gått väldigt långt. Alternativt körts väldigt hårt.
Jag hade gissat att du klarar dig gott och väl på att åka till din verkstad och be dem byta koppling. Till en orginal. Såvida du inte tänkt ligga och slira på kopplingen varje dag så kommer du klara dig hur fint som helst med den. Undantaget skulle vara om din koppling redan från fabrik är väldigt mycket för klen. Annars ser jag ingen mening med att byta till "värre". Jag menar, du säger b6 och då förmodar jag att du har en audi a4. Ingen av de motorerna ger något skräckinjagande effektökningar med chippning. Så lägg pengarna på annat istället för en värre koppling. Visst, får du tag på en till rimligt pris.. så varför inte. Men det kan inte vara nödvändigt.