Installation av PDR-F50 förslag på placering XC70 -04

varget
22 september 2015 · 8 Inlägg

Tja! Jag har en Volvo XC70 (-04) och har just införskaffat mig ett slutsteg (PDR-F50) med mått 228.5mm x 165mm x 50.8mm som styrs av en eftermarknads stereo. 

Nu till min fråga. Min önskning är att kunna placera steget någonstans vid passagerar sätet fram.  Om jag gör det kan jag ta ström via motorrummets + pol eller måste jag dra strömkabeln ända från batteriet, som är placerat i baggage utrymmet?

Finns det andra alternative?   Tips och råd uppskattas!!  Jag är novis..

Volvo XC70 (2004)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
22 september 2015 · 3 730 Inlägg

Det framgår inte vad du ska driva.

Antar att det inte gäller baslåda placerad i bagagen? Om så är fallet går det utmärkt att gömma steget under golvet. Simsalabim inga synliga kablar.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
varget
22 september 2015 · 8 Inlägg

DiwraZ skrev:
Det framgår inte vad du ska driva.

Antar att det inte gäller baslåda placerad i bagagen? Om så är fallet går det utmärkt att gömma steget under golvet. Simsalabim inga synliga kablar.

ja förlåt, steget ska bara driva orginal högtalarna, ingen sub. Och frågan var om jag kan dra ström från/via + polen under motorrummet inte direkt från batteriet som sitter i bagage utrymmet. jag tänkte gå via motorvärmar hålet isåfall. Samt då placera steget någonstans vid passagerar sätet fram. Är det möjligt?

Volvo XC70 (2004)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
22 september 2015 · 3 730 Inlägg

varget skrev:

DiwraZ skrev:
Det framgår inte vad du ska driva.

Antar att det inte gäller baslåda placerad i bagagen? Om så är fallet går det utmärkt att gömma steget under golvet. Simsalabim inga synliga kablar.

ja förlåt, steget ska bara driva orginal högtalarna, ingen sub. Och frågan var om jag kan dra ström från/via + polen under motorrummet inte direkt från batteriet som sitter i bagage utrymmet. jag tänkte gå via motorvärmar hålet isåfall. Samt då placera steget någonstans vid passagerar sätet fram. Är det möjligt?

Det bör gå utmärkt. Ser inget hinder

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
varget
22 september 2015 · 8 Inlägg

DiwraZ skrev:

varget skrev:

DiwraZ skrev:
Det framgår inte vad du ska driva.

Antar att det inte gäller baslåda placerad i bagagen? Om så är fallet går det utmärkt att gömma steget under golvet. Simsalabim inga synliga kablar.

ja förlåt, steget ska bara driva orginal högtalarna, ingen sub. Och frågan var om jag kan dra ström från/via + polen under motorrummet inte direkt från batteriet som sitter i bagage utrymmet. jag tänkte gå via motorvärmar hålet isåfall. Samt då placera steget någonstans vid passagerar sätet fram. Är det möjligt?

Det bör gå utmärkt. Ser inget hinder

är det "sämre" att dra till + polen under huven, istället för att strömkabeln går direkt till batteriet I bagaget ?

Jag hade hoppats på att slippa dra kabel ända dit bak om  jag vill ha steget kring passagerar sidan fram tongue

Senast redigerat av varget (22 september 2015)

Volvo XC70 (2004)
Djo
22 september 2015 · 10 157 Inlägg

varget skrev:

DiwraZ skrev:

varget skrev:

ja förlåt, steget ska bara driva orginal högtalarna, ingen sub. Och frågan var om jag kan dra ström från/via + polen under motorrummet inte direkt från batteriet som sitter i bagage utrymmet. jag tänkte gå via motorvärmar hålet isåfall. Samt då placera steget någonstans vid passagerar sätet fram. Är det möjligt?

Det bör gå utmärkt. Ser inget hinder

är det "sämre" att dra till + polen under huven, istället för att strömkabeln går direkt till batteriet I bagaget ?

Jag hade hoppats på att slippa dra kabel ända dit bak om  jag vill ha steget kring passagerar sidan fram tongue

Går en kabel från skuffen till plus plinten i motorrummet så ingen fara ta därifrån. Varför dra något Volvo redan gjort liksom.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
varget
22 september 2015 · 8 Inlägg

Djo skrev:
Går en kabel från skuffen till plus plinten i motorrummet så ingen fara ta därifrån. Varför dra något Volvo redan gjort liksom.

hmm smart, vet på ett ungefär vart den sitter ?

Senast redigerat av varget (22 september 2015)

Volvo XC70 (2004)
Djo
22 september 2015 · 10 157 Inlägg

varget skrev:

Djo skrev:
Går en kabel från skuffen till plus plinten i motorrummet så ingen fara ta därifrån. Varför dra något Volvo redan gjort liksom.

hmm smart, vet på ett ungefär vart den sitter ?

öppna huven har du en svart lucka på vänster sidan av bilen med ett plus på under där sitter det.

vänster sida på bilen är på rattens sida. Tror du förstår det men bäst vara övertydlig.

Mvh.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
varget
23 september 2015 · 8 Inlägg

hue hue tack smile

Volvo XC70 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang