Flytta högtalarna i min audi a3 1998

CarRider
24 september 2015 · 79 Inlägg

hallå tänkte börja byta mina framhögtalare till a3an. men det är så här att systemet som är original är 4tum. och det jag har köpt för några år sen är 6.5tum. och det blir ju väldigt krångligt att behöva sätta mdf ring och lägga massa glasfiber så jag funderade på att flytta bak dom lite till facket som sitter på dörren. alltså ungefär 30 cm bakåt från där originalen sitter. hur skulle det bli skulle det låta som högtalarna sitter bak eller skulle det låta bättre? kom gärna med snabba svar

om ni inte vet vilket fack jag menar så kolla min sida den ligger på biljud. jag är ny på den här sidan så hittar inte var man laddar upp bilder till forumet:D

it_mutt Avstängd
24 september 2015 · 10 388 Inlägg

CarRider skrev:
hallå tänkte börja byta mina framhögtalare till a3an. men det är så här att systemet som är original är 4tum. och det jag har köpt för några år sen är 6.5tum. och det blir ju väldigt krångligt att behöva sätta mdf ring och lägga massa glasfiber så jag funderade på att flytta bak dom lite till facket som sitter på dörren. alltså ungefär 30 cm bakåt från där originalen sitter. hur skulle det bli skulle det låta som högtalarna sitter bak eller skulle det låta bättre? kom gärna med snabba svar

om ni inte vet vilket fack jag menar så kolla min sida den ligger på biljud. jag är ny på den här sidan så hittar inte var man laddar upp bilder till forumet:D

Då kommer dom spela "rakt in i stolen". Finns ingen fördel med det.

Kan inte se på din bild om det är två eller fyradörrars. Är det en tvådörrars sitter det iaf original 6.5" bak i sidorna.
5.25" går att få på originalplats fram med adapterring.

Senast redigerat av it_mutt (24 september 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
CarRider
24 september 2015 · 79 Inlägg

det är en 2 dörrars sitter 4tum original. och som sagt har 6.5tum och tänkte använda dom för att dom är dom bästa jag haft. och att jag inte har så mycket pengar att köpa nya för. men jag testade att sätta 4tummarna där i facket och tyckte dom spelade förvånansvärt bra och högt så blir nog bra men tack ändå.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang