Hjälp, fyra utblås till bilen

Buyufiks
25 september 2015 · 22 Inlägg

Jag funderar på att fixa fyra utblås till min bil.  Två på vardera sida då :)

Min fråga är, måste man skära/borra i stötfångaren eller byta stötfångaren helt och hållet? Kan man bara placera rören under stötfångaren? Jag har sett många bilar som har det så. Vill helst inte byta hela avgassystemmet. jag är  bara ute efter utseendet, så andra frågan är: kan man bara montera endrören för utseendet skull?

Cupra_
25 september 2015 ·

Risken med att sätta rör under stötfångaren istället för att såga ur är att det kan skramla och leva om ifall de går emot den vid farthinder etc.

Visst kan man bara montera upp extra slutrör men det kommer se löjligt ut.. Dels för att när bilen är igång så kommer ju inga avgaser ur de fejkade, och därmed kommer 2-3 rör se nya ut medan det/de gamla är smutsigt. Det kommer med andra ord synas att det bara är fejk.

Tobzter
25 september 2015 · 3 145 Inlägg

Vi kan börja med va de är för bil de handlar om?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
ehedman
25 september 2015 · 1 966 Inlägg

Nej, du MÅSTE inte bearbeta kofångaren.

Däremot är det snyggare och ser inte lika EPA-traktor ut, tänk på alla kapade 740 som har en japs-dämpare tittar ut under kofångaren.

EDIT: Finns det eftermarknadsdiffusor för dubbla utblås avsedd för din bil är det såklart snyggast. Detta brukar medföra kapning i kofångaren.

Senast redigerat av ehedman (25 september 2015)

Buyufiks
25 september 2015 · 22 Inlägg

När bilen är igång kommer det märkas mycket? Jag ser knappt avgaser av nya bilar. Kan förstå om det är en amazon diesel 😀

Buyufiks
25 september 2015 · 22 Inlägg

Ehedman: vill helst bevara bilen så original så möjligt:/

ehedman
25 september 2015 · 1 966 Inlägg

Du vill den original men ändå göra estetiska förändringar? Köp nya (eller begagnade) grejer och behåll original.

Av nyfikenhet: vad är det för bil?

Senast redigerat av ehedman (25 september 2015)

Buyufiks
25 september 2015 · 22 Inlägg

Opel Astra gtc

Buyufiks
25 september 2015 · 22 Inlägg

Verkar som att det inte finns så mycket begagnat för just denna modellen:(

turbofeber
25 september 2015 · 4 Inlägg

http://onlytruecars.com/data_images/gallery/02/opel-astra-h-gtc-sport/opel-astra-h-gtc-sport-05.jpg

Er det slik du tenker ?`

Buyufiks
25 september 2015 · 22 Inlägg

Tusen tack för bilden, exakt så vill jag ha den.

Buyufiks
25 september 2015 · 22 Inlägg

Vart hittar man 4 ändrör, på sidor jag har kollat äre bara 2 rör i ett. Kan man ta 2 av dom?

Cupra_
25 september 2015 ·

Ja, om du bara har ett rör original så borde det funka

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang