Passar Bromsok från A6 på A4??

Ztoffe3
25 september 2015 · 9 Inlägg

Hej alla glada!

Söker svar på om bromsok från en Audi A6 passar på en Audi A4?

Har en 1,8T Quattro från 97 som jag eventuellt vill ha större bromsar på fram (p.g.a. bankörning typ trackdays) och om jag inte har fel för mig så är A6ans bromsok och skivor större??

Så tänker då att man tar bromsok + skivor från en A6 av samma årsmodell, passar det?


Tanken har också slagit mig att ta från s4 eller Rs4, men tänker mig att grejer från en A6a lär vara betydligt billigare

Tacksam för svar!
Mvh

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 september 2015 · 14 054 Inlägg

ztoffe_audi skrev:
Hej alla glada!

Söker svar på om bromsok från en Audi A6 passar på en Audi A4?

Har en 1,8T Quattro från 97 som jag eventuellt vill ha större bromsar på fram (p.g.a. bankörning typ trackdays) och om jag inte har fel för mig så är A6ans bromsok och skivor större??

Så tänker då att man tar bromsok + skivor från en A6 av samma årsmodell, passar det?


Tanken har också slagit mig att ta från s4 eller Rs4, men tänker mig att grejer från en A6a lär vara betydligt billigare

Tacksam för svar!
Mvh

Jag känner det lite så att det verkar vara för enkelt och bra för att vara sant. Men man kan ju alltid hoppas.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
simlar
25 september 2015 · 5 525 Inlägg

Om det är från A6 C5 du menar så ska det passa rakt av vad jag hört, ska bara vara att byta okhållare, ok, bromsbelägg och skivor.
Är ju samma framvagn i båda bilarna så i värsta fall får du byta "fjäderbenet" eller vad den korrekta termen blir.

Det sitter ju 288mm skivor fram original i A4 (iaf i min -97 1,9tdi quattro) så jag anser det borde räcka med bättre belägg, ny och fräsch bromsvätska och/eller slitsade skivor för bankörning/trackdays.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Ztoffe3
29 september 2015 · 9 Inlägg

Ja om det är C5 eller inte har ja ingen kolla på, kan inte modellnamnen på A6orna tyvärr...
Men tack för tipsen!

Fler som har något att tillägga? smile

simlar
29 september 2015 · 5 525 Inlägg

ztoffe_audi skrev:
Ja om det är C5 eller inte har ja ingen kolla på, kan inte modellnamnen på A6orna tyvärr...
Men tack för tipsen!

Fler som har något att tillägga? smile

A6 med karosskoden C5 är av årsmodell 1997-2004 smile

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang