Audi S5 skakar kraftigt vid gaspådrag

StyrEtt
27 oktober 2015 · 105 Inlägg

ProXem skrev:
Mins gissning ligger på inre drivknutar, hade exakt samma symptom på min s60r, bör vänster intre drivknut och vips! Så gick den som den skulle!

Har känt på drivknutarna och de verkar vara ok.

StyrEtt
27 oktober 2015 · 105 Inlägg

ottorb skrev:
är bilen utrustad med dubelmassasvänghjul , om så så hade jag kollat det

Ingen aning faktiskt ska kolla upp det.

Lasse62
27 oktober 2015 · 292 Inlägg

StyrEtt skrev:

ottorb skrev:
är bilen utrustad med dubelmassasvänghjul , om så så hade jag kollat det

Ingen aning faktiskt ska kolla upp det.

Ja det finns två saker som kan orsaka detta om du har uteslutit de självklara.

Om vi tar det enklaste först, ta ner kardan och provkör sedan, skippa förståsigpåarna på verkstäderna som säger att det inte är något fel där, det sa dem till mig också :-)

Om problemet är borta sedan så har du snävat in felkällan rejält, Någon av hardyskivorna är det mest troliga då.

Är felet kvar så gå vidare till svänghjulet om du har ett dubbelmasse, här finns det inga genvägar utan det är byte som gäller, uteslut därför alla andra felkällor innan.

Tyvärr kan det vara en kombination av bägge dessa, blir det lite bättre utan kardan men inte helt bra så har du förmodligen samma otur som jag hade.

StyrEtt
7 november 2015 · 105 Inlägg

Lasse62 skrev:

StyrEtt skrev:

ottorb skrev:
är bilen utrustad med dubelmassasvänghjul , om så så hade jag kollat det

Ingen aning faktiskt ska kolla upp det.

Ja det finns två saker som kan orsaka detta om du har uteslutit de självklara.

Om vi tar det enklaste först, ta ner kardan och provkör sedan, skippa förståsigpåarna på verkstäderna som säger att det inte är något fel där, det sa dem till mig också :-)

Om problemet är borta sedan så har du snävat in felkällan rejält, Någon av hardyskivorna är det mest troliga då.

Är felet kvar så gå vidare till svänghjulet om du har ett dubbelmasse, här finns det inga genvägar utan det är byte som gäller, uteslut därför alla andra felkällor innan.

Tyvärr kan det vara en kombination av bägge dessa, blir det lite bättre utan kardan men inte helt bra så har du förmodligen samma otur som jag hade.

Men om svänghjulet är kasst borde inte bilen vibrera på tomgång också?

Hardyskivorna är fina.

Mvh Tyr

StyrEtt
26 november 2015 · 105 Inlägg

Felet hittat!
Var en drivknut som var trasig höger fram smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang