Strålkastare xc70-2004 byta till facelift? Adapter eller bara byta?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
4 oktober 2015 · 5 092 Inlägg

Tänkte byta till nyare plast klarglas lyktor på bilen.

Är hallogen så tänkte ev byta med farsan då han har en 05a med dom lysena. Går det bara att byta eller måste man ha någon adapter till båda bilarna eller hur funkar det?

Hört att det kanske behövs adapter till min 04a men från 04a till nyare behöver man löda å greja då höjdregleringen blir fel?

Någon som har någon erfarenhet av detta? smile

Tobzter
5 oktober 2015 · 3 145 Inlägg

Du behöver ett adapter kablage för de passar ej ,så du behöver kablage från nya lyktan och kablage från gamla lyktan för att bygga en adapter.finns guider på nätet
Höjdregleringen blir spegelvänd ;)om man inte löder eller flyttar någon kabel wink

Senast redigerat av tobzter (5 oktober 2015)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Tobzter
5 oktober 2015 · 3 145 Inlägg

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=10401
Där är om du kopplar direkt på kablaget i din bil men rekommenderar att göra en adapter satt du inte behöver klipa i orginal kablaget


Här är en guide till
http://www.svxc.se/mektips/klarglasguide.pdf

Senast redigerat av tobzter (5 oktober 2015)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 oktober 2015 · 5 092 Inlägg

Tackar för hjälpen smile glömde kolla här idag innan jag for till skroten. tog ett par vanliga tråkiga glas lyktor haha tongue

Känns ändå lättare att bara byta dessa smile

MEN det som är skumt är att det är en föredetta målad polisbil. ska inte dom ha xenon original?
Har vredet i kupen för att ställa ljuset så då vad jag hört ska det vara halogen original?

Konverterar dom sina lysen eller ska inte en polisbil från 2004 ha xenon? smile

Tobzter
5 oktober 2015 · 3 145 Inlägg

Dom drog väl in på det wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 oktober 2015 · 5 092 Inlägg

Jävla snålnorrmänn alltså :F

Fast känns billigare å lättare att konvertera än att hålla på med riktigt xenon ändå smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 oktober 2015 · 5 092 Inlägg

testade lite snabbt att byta till en original lykta i dag. gick fan åt helvete xD ingenting lyser förutom blinkersen när man blinkar haha. vad kan vara fel?

lär av med fronten i morgon och byta andra sidan så ska demontera lyset igen och kolla om någon kabel eller liknande sitter fel smile

ska inte vara några adaptrar eller liknande nu antar jag så jag vette tusan vad för fel jag gjort tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang