Hög co2500 mitsubishi carisma

oppe_tallbarr
8 oktober 2015 · 435 Inlägg

Har en carisma -98

Har bytt följande

Lamdasond
Katalysator
Tändstift
Tändspolar
Hela avgassystemet
Tempraturgivare
Termostat
Olja + filter

Följande är gjort
Gort rent gasspjället
Kompprov på motorn som låg mellan 11-12
Varmkört och sotat ur den ca 80km/h 5-5500varv i ca 1-1,5mil

Kan de funka att ta lös insuget och göra rent?

co2500 Låg på 0,7 men efter lamdabyte låg den på 14

Drar inge olja eller vatten

Senast redigerat av oppe_tallbarr (8 oktober 2015)

kgk
9 oktober 2015 · 132 Inlägg

Du har inte provat med insprutningsrengöring?

oppe_tallbarr
15 oktober 2015 · 435 Inlägg

kgk skrev:
Du har inte provat med insprutningsrengöring?

De har jag inte provat men tog bort insuget.3 kanaler va igensatt med sotgegga och bodde en spindel i en av dom men bilen har fortfarande hög co2500 (0,7). Har även märkt att den drar en del bensin och kollade färddatorn ligger på ca 1,3-1,4 statstrafik och 1,2 långkörning. Kan det va luftmassemätaren som är kass eller nån givare till kallstart om det finns men har ingen hög tomgång inte ens när den är kall men går upp på ca 2000varv för att sakta gå ner till 800 varv

kgk
15 oktober 2015 · 132 Inlägg

Innan du byter fler dyra delar tycker jag att du ska prova
att hälla en rejäl dos SI-1 i tanken.
Du skrev inget om bytta spridare i första inlägget så det kan
vara så att det skvätter ut bensinen i stället för att duscha
ut den.

oppe_tallbarr
15 oktober 2015 · 435 Inlägg

kgk skrev:
Innan du byter fler dyra delar tycker jag att du ska prova
att hälla en rejäl dos SI-1 i tanken.
Du skrev inget om bytta spridare i första inlägget så det kan
vara så att det skvätter ut bensinen i stället för att duscha
ut den.

Okej får prova med detta å se om det blir bättre. Har även märkt att den är seg vid gaspådrag i några sec. Innan den sticker iväg och släpper man lite på gasen när man gasar på inte håller fult så går den bra mycket bättre

Rille0
15 oktober 2015 · 2 021 Inlägg

äckel Gdi motor? hur såg insugkanalerna nere i topplocket ut när du hade bort insuget?

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
oppe_tallbarr
16 oktober 2015 · 435 Inlägg

Rille0 skrev:
äckel Gdi motor? hur såg insugkanalerna nere i topplocket ut när du hade bort insuget?

Japp gdi motor.dom va helt igengäggade med sot/olja men gjorde ren dom och även hålen längst ner

xXSammy
16 oktober 2015 · 6 566 Inlägg

Spelar ingen roll vad du häller i tanken, spridarna går ner i förbränningsrummet.. Sotet lägger sig i insuget.

Prova med LMM, fick bätte avgasvärden när den var urkopplad en gång på en GDI bil smile

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang