Dawidd
16 oktober 2015
· 192 Inlägg
jonTe skrev:
Hmmm...det känns som den spikar ner sig.
Jag hade prioriterat såhär:
1) Nya stift av rätt sort (NGK BCPR7ES -11)
2) En tändkasett som du vet fungerar.
3) Mäta bränsletryck
4) Leta läckage
Sedan är grundladdtrycket viktigt att det är rätt för att den skall orka "hålla i" bra.
Säkert inte orsaken till ditt fel men ändå viktigt att det är rätt.
Kör du 98 oktan?
Ska testa byta nya stift, bytte tändkassett och mapsensor, verkar hålla laddet hittills iallafall, men misständer lite men misstänker att det är stiften. Kör på 0.4 i grundladd och kör på 95. Kanske borde testa 98?
Japs-Micke skrev:
Oftast när man tappar ladda är wastegaten boven. Skulle satsa på en förstärkt till o börja med. Sen provtrycka hela systemet o se om nått läcker.
Hur ser mappen ut? Vad ska den peka på och vad ska den gå ner till på höga varv?
GDM steg 3 är mappen, ska ladda 1.3-1.4 men ligger oftast på 1.1-1.4. Kollat icn, kollat alla slangar, sprutade startgas runt om allt och hittade inget läckage. Här kommer ett nytt klipp på när jag testar med annan mapsensor och tändkassett.
2-5ans växel, vad tycker ni? Är detta bra eller bör den ladda ännu mer/jämnare?
https://www.youtube.com/watch?v=ytbblaH … e=youtu.be