Snygg bildesign på bruksbil

iswal
22 oktober 2015 · 681 Inlägg

Smaken är som baken, men tycker att Hyundai i40 snygg.

Har ni några andra bilar att komma med?

Sen tyckte jag V70 var snygg när den kom.

Evildan
22 oktober 2015 ·

i40 är snygg, det håller jag med om, det sluttande taket i kombination med de små bakrutorna är snyggt.

Jag som är lite svag för Prius ser fram emot att i mars få se genIV då den anländer till Sverige.

http://www.toyota.com/responsive/upcomi … #!videos/0

Med formspråken Keen Look och Under Priority så kommer vi nog att få se lite modeller med ett mindre snällt utseende framöver.

Jag är även en riktig "sucker" för bruksbilarnas bruksbil anno 1936 nämligen Pierre-Jules Boulangers skötebarn TPV som i produktionen 1948 kom att döpas till 2CV, fast idag används inte många av dom 3,867,932 tillverkade bruksbilar längre.

torsen
22 oktober 2015 · 7 238 Inlägg

Världens vackraste bilar med mest harmoniska och integrerade design är NSU RO 80 och Citroen GS.

Men klart man beundrar "Hitlertidens" Mercedes, Horch, Wanderer samt, på andra sidan kanalen, Humber Pullman och vissa SS samt på andra sidan Atlanten Cord.

Nog talat.

cool

xXSammy
22 oktober 2015 · 6 570 Inlägg

2011 faceliften av Ford Mondeo är rätt snygg smile Helst med stylingpaketet

http://www.dieselstation.com/wallpapers/albums/Ford/Mondeo-2011/Ford-Mondeo-2011-widescreen-03.jpg
http://preview.netcarshow.com/Ford-Mondeo-2011-hd.jpg

De/Dem
iswal
22 oktober 2015 · 681 Inlägg

Känns inte riktigt som bruksbil

Evildan
22 oktober 2015 ·

Malheus skrev:
2011 faceliften av Ford Mondeo är rätt snygg smile Helst med stylingpaketet

http://www.dieselstation.com/wallpapers … een-03.jpg
http://preview.netcarshow.com/Ford-Mondeo-2011-hd.jpg

Den är snygg, men jag föredrar den här Mondeon wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-81cbc64e9f949c3141df05895fb24a09.jpg

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 oktober 2015 · 10 427 Inlägg

Audi A4 kanske? smile

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
dawwe ...has left the building...
22 oktober 2015 · 4 474 Inlägg

Tja..jag gillar kombi så...Men det ljusa gallret i frontspoilern borde ha varit kolsvart enligt min åsikt...

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/kelleners-sport-bmw-f11-5-series-touring-photo-gallery_2.jpg

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/kelleners-sport-bmw-f11-5-series-touring-photo-gallery_7.jpg

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Aquilla
5 november 2015 · 299 Inlägg

Både ford mondeo och v70n som kom 2008 är snyggare än nya svulstiga bmw bilar med krockskade plåtveck runt hela bilen. En bruksbil för mig är en kombi och då är v70n överlägsen på alla sätt och vis en bmw eller audi.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
dawwe ...has left the building...
5 november 2015 · 4 474 Inlägg

Aquilla: Ja tycker du ja. V70 är OK men inte mer, samma med Ford. BMW är bruksbilar för många tjänstebilsförare...

Kommentar på den "signatur": Första meningen är något du hittat på, antar att du är helt uttråkad i din 940...Men visst åker man gärna en omväg, men INTE för att "visa upp sig", ja om man nu inte råkar vara 19-20 bast. Tredje meningen tolkar jag som att du har mindervärdes-komplex:).  En typisk M-ägare håller låg profil, är självklart rädd om sin bil, o vill absolut inte bli avslöjad med att hen kör just en M, man gör "allt" för att mörka, iaf jag...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Aquilla
5 november 2015 · 299 Inlägg

har 940n mest för att känna mig som en ungdom ett tag till LOL samt plocka lite bmw kepsar och andra "statusförlängare" i rödljusen som ser ner på en gammal traktor och tror de köpt sig lycka o status i sina belånade suvar och "sportbilar" 😉 dessutom är raka 4or med turbo så mycket roligare att köra och framför allt skruva med än segdragna och klumpiga 6or.

Senast redigerat av Aquilla (5 november 2015)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
dawwe ...has left the building...
5 november 2015 · 4 474 Inlägg

Du har fått en väldigt skev uppfattning om "statusförlängare". Få ägare till nyare BMW har köpt de för den högst eventuella "statusförlängning" de ger. Men visst yngre som bor hemma o köper sin första bil (BMW) tycker nog att de höjer sin status...Roligt att du nämner  "plocka lite BMW-kepsar", det är ju uppenbart att du har mindervärdeskomplex när du sitter i din Volvo. Jag har blivit "utmanad" många gånger när jag kör mina M, o påfallande ofta av yngre förmågor i nån "häftig" japan (Honda whatever Type R, nån "trimmad" Volvo Turbo, eller vad som helst...), inte en enda gång har jag gått i "fällan" trots att de "hetsgasar" bredvid vid rödljuset. Men visst har jag torrgasat så de får höra hur en riktig motor låter, men när det blir grönt så kör jag iväg lugnt o fint medans "motståndaren" drar iväg med plattan i mattan...Patetiskt.
Edit: Jag behöver inte skruva på mina 6:or eller V8:or...Alls. Tråkigt att dina prylar inte håller sad

Senast redigerat av dawwe (5 november 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Aquilla
5 november 2015 · 299 Inlägg

Jag har haft 3 st sånna där s38or o hyggligt gott låter dom och trevliga att åka med (förutom vinkeln på bussratten som är förjävlig) men speciellt bra går dom inte så du gjorde nog rätt i att torrgasa wink vill du höra på hur en riktig motor ska låta så ska du höra min cosworth 4a med rosfritt hela vägen och pulssplit grenrör och 288 graders kammar med 10,7 i lyft. Åker från en gammal m bil med 1 kg laddtryck o nästan halva motorvolymen mot en seg m5a. Det är ford racing det!

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
dawwe ...has left the building...
5 november 2015 · 4 474 Inlägg

Nej en original Sierra Cosworth med mellan 204-224 kusar åker dessvärre inte förbi en S38, ledsen. Men en trimmad sådan är en annan historia. En fyra kommer aldrig låta lika bra som en R6 utan turbo. Eller en högvarvig V8 för den delen.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
saab_sonett Handledare
5 november 2015 · 1 481 Inlägg

Aquilla skrev:
Jag har haft 3 st sånna där s38or o hyggligt gott låter dom och trevliga att åka med (förutom vinkeln på bussratten som är förjävlig) men speciellt bra går dom inte så du gjorde nog rätt i att torrgasa wink vill du höra på hur en riktig motor ska låta så ska du höra min cosworth 4a med rosfritt hela vägen och pulssplit grenrör och 288 graders kammar med 10,7 i lyft. Åker från en gammal m bil med 1 kg laddtryck o nästan halva motorvolymen mot en seg m5a. Det är ford racing det!

Nu avsåg tråden en bruksbil. En trimmad entusiastbil kallar inte jag bruksbil.
OnT. Senaste Merca E-klass combi är ganska snygg.

dawwe ...has left the building...
5 november 2015 · 4 474 Inlägg

Sonett: Håller med, E-klass är fin. Men det verkar som att vissa inte ser dessa något dyrare familjebilar som "bruksbilar", vilket de faktiskt är för ägarna i regel...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
OpelP1
5 november 2015 · 1 412 Inlägg

Opels P1/P2 modeller (både kapitän och rekord) tycker jag är både fina och funkar bra som bruksbilar (med en uppdaterad kupefläkt).
Annars så är ju dom flesta 60-70-tals usa pickuperna riktigt fina och brutalt stryktåliga bruksbilar.
Saab v4 och Volvo Amazon passar även in på samma tema.

Har tyvärr inga nyare att nämna då jag varken tycker dom är fina eller bra.

Färgen på den blåmetallic bmw e61:an jag hade var fin men övrig design och kvalitet var väl lite hejsansvejsan.


Edit: håller såklart med Evildan om 2CV, även 4CV. wink

Senast redigerat av OpelP1 (5 november 2015)

Aquilla
5 november 2015 · 299 Inlägg

Opelp1 har många poäng! Det var bättre förr med mycket!

Syftet för många när de köper just en merca, bmw eller audi är för att de ska känna sig märkvärdigare än andra, synas utåt sett, flådigt på uppfarten o kunna skryta på sitt jobb och inte bara bruksåka med, det är då svårt att motivera brukasyftet med att transportera sig från a-b o ungarna till dagis med en bil som kostar 200-300 000 kr mer än nödvändigt för syftet. I dagens sverige är det viktigt med status och det ska se ut att man lyckats med karriären och att det går bra nu.

Den snabbaste uppmätta tiden 0-100km/h för en sierra 4x4 är blankt 6 sekunder av bilsport på mantorp 1991 annars brukar man säga 6,2-6,5 sek och en m5 3,6 ska göra det på 6,3 och en 3,8 på 5,9 s när dom var nya o fräscha vilket inte många är. Så jag tror du får gasa rejält med en m5a iaf för att vinna i ett rödljus om du skulle lyckas stöta på en original, 330kit är mer eller mindre standard på dessa.

Sen motorljud är väldigt inviduellt vad man gillar. V8or låter mest som det är en gubbe som ute o åker. Vassa turbo 4or låter bäst och rallyjärn gärna med dubbla 50mm förgasare.

Senast redigerat av Aquilla (5 november 2015)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
torsen
5 november 2015 · 7 238 Inlägg

OpelP1 skrev:
Edit: håller såklart med Evildan om 2CV, även 4CV. wink

Ja vem gör inte det.
Själv har ägt och kört 2CV sedan 4 decennier tillbaka och gör det fortfarande.
Min enda DD f n.

B t w så hade min far en 4CV.
Såg ut som en miniatyr-Nash (i fronten).

tongue

N_W V8 de bästa som finns!
5 november 2015 · 1 092 Inlägg

Bmw e28, e32, e34, e38, e39, och f10 sedan är bra bruksbilsdesign. Jag har inte glömt e60...

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Ford Mustang "GT370" (2007)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang