Vad finns det för 4x4 stora kombibilar 2012-2014 för 250-350000?

Muttley
1 november 2015 ·

dawwe skrev:

tkd_rille skrev:
säg vilken annan bil som kommer med adaptiv farthållare, bluetooth, backkamera med mera original.

BMW,Audi,MB o säkerligen i princip alla andra märken med. Men jag antar att du menar "standard" istället för original?

Ja standard i basutförandet menade jag såklart.

granadadr
1 november 2015 · 7 289 Inlägg

tkd_rille skrev:

dawwe skrev:

tkd_rille skrev:
säg vilken annan bil som kommer med adaptiv farthållare, bluetooth, backkamera med mera original.

BMW,Audi,MB o säkerligen i princip alla andra märken med. Men jag antar att du menar "standard" istället för original?

Ja standard i basutförandet menade jag såklart.

i mina ögon är det skitsamma om det ör std,, eller tillval,, om skiten sitter där å fungerar wink tror ex Mazda, Ford Opel eller något annat billigare märke är billigare tot inkl tillval än ex mb Bmw eller Audi wink

om det nu gällde tillvalen som std alltså wink sen att det gäller annat är en HELT annan sak smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
krakus
1 november 2015 · 360 Inlägg

Jag kan ha valt fel uttryck.

Med VAG tänkte jag VW. Lite galet. Ja. Och ingen Skoda heller.
Volvo har vi redan haft. 😉

Soulman
1 november 2015 · 1 271 Inlägg

krakus skrev:
VAG kommer inte på tal.

Och varför inte det? Finns många bra alternativ.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Soulman
1 november 2015 · 1 271 Inlägg

krakus skrev:
Jag kan ha valt fel uttryck.

Med VAG tänkte jag VW. Lite galet. Ja. Och ingen Skoda heller.
Volvo har vi redan haft. 😉

Och varför ingen VW eller Skoda? Yetin är en fantastiskt trevlig familjebil. Superben och Octavian lastslukare av rang och slår en V70 på samtliga punkter. Passaten är rätt tråkig men redig. Tiguaner har jag haft två stycken, har alltid tagit familjen med två barn dit den ska, till stranden med uppblåsbara krokodiler och till fjällen med packning för en hel vecka.

Själv kör jag Touareg just nu - Kungarnas Kung. Oslagbar kombo av kraft, komfort, säkerhet, utrymme och bränsleekonomi och ryms i din budget.

Senast redigerat av Soulman (1 november 2015)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Kollan
1 november 2015 · 618 Inlägg

Soulman skrev:

krakus skrev:
Jag kan ha valt fel uttryck.

Med VAG tänkte jag VW. Lite galet. Ja. Och ingen Skoda heller.
Volvo har vi redan haft. 😉

Och varför ingen VW eller Skoda? Yetin är en fantastiskt trevlig familjebil. Superben och Octavian lastslukare av rang och slår en V70 på samtliga punkter. Passaten är rätt tråkig men redig. Tiguaner har jag haft två stycken, har alltid tagit familjen med två barn dit den ska, till stranden med uppblåsbara krokodiler och till fjällen med packning för en hel vecka.

Själv kör jag Touareg just nu - Kungarnas Kung. Oslagbar kombo av kraft, komfort, säkerhet, utrymme och bränsleekonomi och ryms i din budget.

Han kanske inte vill ta del av vw's felfria dsg-lådor(och tillhörande goodwill OM det nu skulle gå sönder) och deras fantastiska rostskyddsgaranti, för att inte tala om deras låga utsläpp!

(finns en viss ironi i inlägget)

Soulman
1 november 2015 · 1 271 Inlägg

Kollan skrev:

Soulman skrev:

krakus skrev:
Jag kan ha valt fel uttryck.

Med VAG tänkte jag VW. Lite galet. Ja. Och ingen Skoda heller.
Volvo har vi redan haft. 😉

Och varför ingen VW eller Skoda? Yetin är en fantastiskt trevlig familjebil. Superben och Octavian lastslukare av rang och slår en V70 på samtliga punkter. Passaten är rätt tråkig men redig. Tiguaner har jag haft två stycken, har alltid tagit familjen med två barn dit den ska, till stranden med uppblåsbara krokodiler och till fjällen med packning för en hel vecka.

Själv kör jag Touareg just nu - Kungarnas Kung. Oslagbar kombo av kraft, komfort, säkerhet, utrymme och bränsleekonomi och ryms i din budget.

Han kanske inte vill ta del av vw's felfria dsg-lådor(och tillhörande goodwill OM det nu skulle gå sönder) och deras fantastiska rostskyddsgaranti, för att inte tala om deras låga utsläpp!

(finns en viss ironi i inlägget)

Du radade upp alla argument för att köpa en Touareg. Den har en traditionell slushbox, inga som helst problem med rost och den vanliga V6 TDIn omfattas inte av något fusk. Vad det nu skulle ha för betydelse för bilägaren...

Köper man en DSG6 (DQ250) eller DSG7 (DQ500) finns det inte någon felstatistik som överträffar andra bilmärken.

Senast redigerat av Soulman (1 november 2015)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
IceEyes Varningar: För många..
2 november 2015 · 2 552 Inlägg

dawwe skrev:

Bilnorden skrev:
Bekväm o tyst, V70 AWD eller XC70

Och tråkig... big_smile

Säger han som själv föreslog E-klass och Prius wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
torsen
2 november 2015 · 7 238 Inlägg

Jeep Grand Cherokee och Land Rover Discovery III & IV i mer terrängbilsklassen.
Honda CR-V, Mazda CX-5 och Toyota RAV-4 om du klarar dig utan lågväxel.

Provkör dem alla 5 och njuuuuuuuut.

smile

Mack Forum- och sitemoderator
2 november 2015 · 26 149 Inlägg

IceEyes skrev:

dawwe skrev:

Bilnorden skrev:
Bekväm o tyst, V70 AWD eller XC70

Och tråkig... big_smile

Säger han som själv föreslog E-klass och Prius wink

Har man tråkigt i en V70/XC70 AWD vintertid så kör man den inte på rätt sätt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Christian S
2 november 2015 · 4 816 Inlägg

Mack skrev:
Har man tråkigt i en V70/XC70 AWD vintertid så kör man den inte på rätt sätt..

precis, jag hade skit kul på vintern med den V70 R AWD ´99 jag hade.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
3 november 2015 · 175 Inlägg

Fiat Freemont, garanterat en bil jag skulle kolla på!

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
fredda_king Fotograf
4 november 2015 · 1 319 Inlägg

Soulman skrev:

Kollan skrev:

Soulman skrev:

Och varför ingen VW eller Skoda? Yetin är en fantastiskt trevlig familjebil. Superben och Octavian lastslukare av rang och slår en V70 på samtliga punkter. Passaten är rätt tråkig men redig. Tiguaner har jag haft två stycken, har alltid tagit familjen med två barn dit den ska, till stranden med uppblåsbara krokodiler och till fjällen med packning för en hel vecka.

Själv kör jag Touareg just nu - Kungarnas Kung. Oslagbar kombo av kraft, komfort, säkerhet, utrymme och bränsleekonomi och ryms i din budget.

Han kanske inte vill ta del av vw's felfria dsg-lådor(och tillhörande goodwill OM det nu skulle gå sönder) och deras fantastiska rostskyddsgaranti, för att inte tala om deras låga utsläpp!

(finns en viss ironi i inlägget)

Du radade upp alla argument för att köpa en Touareg. Den har en traditionell slushbox, inga som helst problem med rost och den vanliga V6 TDIn omfattas inte av något fusk. Vad det nu skulle ha för betydelse för bilägaren...

Köper man en DSG6 (DQ250) eller DSG7 (DQ500) finns det inte någon felstatistik som överträffar andra bilmärken.

inte nå fusk? http://www.expressen.se/motor/vw-anklag … r-motorer/

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Soulman
4 november 2015 · 1 271 Inlägg

fredda_king skrev:

Soulman skrev:

Kollan skrev:

Han kanske inte vill ta del av vw's felfria dsg-lådor(och tillhörande goodwill OM det nu skulle gå sönder) och deras fantastiska rostskyddsgaranti, för att inte tala om deras låga utsläpp!

(finns en viss ironi i inlägget)

Du radade upp alla argument för att köpa en Touareg. Den har en traditionell slushbox, inga som helst problem med rost och den vanliga V6 TDIn omfattas inte av något fusk. Vad det nu skulle ha för betydelse för bilägaren...

Köper man en DSG6 (DQ250) eller DSG7 (DQ500) finns det inte någon felstatistik som överträffar andra bilmärken.

inte nå fusk? http://www.expressen.se/motor/vw-anklag … r-motorer/

Mmm, nu gick det bra att hacka va? Titta när jag skrev inlägget och när artikeln publicerades. Som bilägare ser jag inget som helst problem. Det är tillverkarens sak att lösa.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
fredda_king Fotograf
4 november 2015 · 1 319 Inlägg

Soulman skrev:

fredda_king skrev:

Soulman skrev:

Du radade upp alla argument för att köpa en Touareg. Den har en traditionell slushbox, inga som helst problem med rost och den vanliga V6 TDIn omfattas inte av något fusk. Vad det nu skulle ha för betydelse för bilägaren...

Köper man en DSG6 (DQ250) eller DSG7 (DQ500) finns det inte någon felstatistik som överträffar andra bilmärken.

inte nå fusk? http://www.expressen.se/motor/vw-anklag … r-motorer/

Mmm, nu gick det bra att hacka va? Titta när jag skrev inlägget och när artikeln publicerades. Som bilägare ser jag inget som helst problem. Det är tillverkarens sak att lösa.

hackar inte. men lyfter ett varnande finger iaf för trådstartaren.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
ssmon
4 november 2015 · 80 Inlägg

Subaru Levorg kommer ju snart dem börjar på 270,000 enligt Subarus hemsida kolla på bilder på en sådan ser riktigt bra ut både in och utvändigt.

krakus
10 november 2015 · 360 Inlägg

Tack för all feedback!

Evildan
10 november 2015 ·

Glöm inte att berätta i tråden vad du köpt.

krakus
10 november 2015 · 360 Inlägg

Tråden gjorde att jag vet mindre nu. Skulle ha bytat bilen i år. Det blir nästa år. Det är tomt i skallen. Ni har ställt till med det hehe

koka
10 november 2015 · 629 Inlägg

Fiat Frremont Lounge paket, 170hk 2.0 diesel, AWD med automatlåda. Lägg till 9" dvd skärm bak om du har kids!
Mycket bil för pengarna!
Negativa är lådan, som hade kunnat växla betydligt bättre.

Du har ju en Fiat ÅF i Sjöbo :-)

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang