Köpråd VW golf mk3 4 dörr

gasagla
3 november 2015 · 7 Inlägg

Hej, som rubriken antyder så har jag ett bygge på gång i en VW golf mk3 4 dörrars.
Tanken är 6.5" koax eller kit i dörrar fram och nu är jag osäker på vad/om det sitter i dörr bak?

Jag har byggt förr men det var några år sedan och jag har tappat kollen på alla nya märken osv. Så köpråd på följande behövs:
Huvudenhet 1 din eller media
Framsystem
Baksystem
Steg för dessa
Bas som kan spela allt från hiphop till Metallica till skrillex  gärna med snärt men ändå djup. Monoblock till detta.
För att göra det enklare så räkna på 1500-2000kr per enhet...
Kaross kommer dämpas totalt och nya kablar kommer dras till allt.
Så vad tycker ni? Jag vill ha bra ljud mer åt sq men mer tryck.

Fjong
5 november 2015 · 1 494 Inlägg

Personligen hade jag nog satsat på ett bra kitsystem i framdörrarna och ett 2/4 kanal steg till det. En stabil HU så att du får bra kontroll och signal, själv gillar jag alpines HUs så en CDE/IDE 178BT rekommenderar jag att du tittar på. Resten får gå till steg och baslåda och helst ska du bygga lådan själv och snacka med någon riktigt duktig som kan hjälpa dig rita den.

Har tyvärr inte fått tillfälle att provlyssna än men Dayton verkar vara riktigt bra och prisvärda grejer enligt vad jag har hört, kanske kan va värt att kika på iaf.

Försöker bygga en bra all around låda i min golf 4, tycker väl att det har blivit hyfsat så långt men blir trampen för snabba vill det gärna gröta sig en aning men funkar bra om det går lite långsammare och när det blir för djupt vill det fladdra mer än det låter.

gasagla
5 november 2015 · 7 Inlägg

Fjong skrev:
Personligen hade jag nog satsat på ett bra kitsystem i framdörrarna och ett 2/4 kanal steg till det. En stabil HU så att du får bra kontroll och signal, själv gillar jag alpines HUs så en CDE/IDE 178BT rekommenderar jag att du tittar på. Resten får gå till steg och baslåda och helst ska du bygga lådan själv och snacka med någon riktigt duktig som kan hjälpa dig rita den.

Har tyvärr inte fått tillfälle att provlyssna än men Dayton verkar vara riktigt bra och prisvärda grejer enligt vad jag har hört, kanske kan va värt att kika på iaf.

Försöker bygga en bra all around låda i min golf 4, tycker väl att det har blivit hyfsat så långt men blir trampen för snabba vill det gärna gröta sig en aning men funkar bra om det går lite långsammare och när det blir för djupt vill det fladdra mer än det låter.

Har också läst om Dayton och även Pyle, har dock ingen referens till dessa i Sverige så jag vet inte hur de mäter sig mot t.ex Focal, amega osv..
Får grunna lite mer men är glad för din input. smile

valstadkillen
21 november 2015 · 1 523 Inlägg

gasagla skrev:

Fjong skrev:
Personligen hade jag nog satsat på ett bra kitsystem i framdörrarna och ett 2/4 kanal steg till det. En stabil HU så att du får bra kontroll och signal, själv gillar jag alpines HUs så en CDE/IDE 178BT rekommenderar jag att du tittar på. Resten får gå till steg och baslåda och helst ska du bygga lådan själv och snacka med någon riktigt duktig som kan hjälpa dig rita den.

Har tyvärr inte fått tillfälle att provlyssna än men Dayton verkar vara riktigt bra och prisvärda grejer enligt vad jag har hört, kanske kan va värt att kika på iaf.

Försöker bygga en bra all around låda i min golf 4, tycker väl att det har blivit hyfsat så långt men blir trampen för snabba vill det gärna gröta sig en aning men funkar bra om det går lite långsammare och när det blir för djupt vill det fladdra mer än det låter.

Har också läst om Dayton och även Pyle, har dock ingen referens till dessa i Sverige så jag vet inte hur de mäter sig mot t.ex Focal, amega osv..
Får grunna lite mer men är glad för din input. smile

ja kör dayton mellan o diskant i a stolparna i min 207. låter riktigt bra för priset. kan varmt rekomendera. ist för att köpa en stereo så skulle ja kört en dsp med en jl audio bt modul. funkar klockrent med min surfplatta och är renare ljud då . 6.5'' och 3'' o diskant i A stolparna skulle jag kört

Peugeot 207 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang