Kolvar till b230ET. passar kolvarna från den vanliga b230F?

connyw740
4 november 2015 · 160 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208118/208118-d08dc27453a22d18fb47bd69a769d2f9.jpg
Hejsan! Har köpt mig en volvo 745 äkta tic. Med b230ET motor (Turbo intercoler)  dock har 531 toppen tackat för sig och och ställt till detta på 1ans kolv. Vilket medför dålig komp på denna cylinder. Loppet är fint men kolven.,.. Ja... Det är iallafall inget jag vill köra med. Bilen går men den går ju inte riktigt bra. Så ja måste ju byta ut den här kolven. Så jag undrar om man kan ta en kolv från en vanlig b230f ? Naturligtvis behåller jag staken från ET'n. Visst? . Är det någon som vet något om det?

Volvo 740 (1988)
jannetso
13 november 2015 · 23 Inlägg

att toppen på kolven ser ut som fn spelar ingen roll.. skulle ja va dig med motorn på golvet så skulle ja rycka ut kolven och kolla ringar och övrigt standard på kolven.. om det ser okay ut så skulle jag bara köra på som det är med endast en rengöring.. om du tänker trimma som fn.. ja då blir det en annan historia.... dålig komp på denna burk kan ju bero på den gamla toppen..
men för en slit och släng bil.. släng på en ny topp å kör smile så känsligt är det inte om man kör normalt

jannetso
13 november 2015 · 23 Inlägg

själv så skrapade jag gravrost med en mora kniv i loppen på en 2L ford motor som stått utan topp i flera år sen körde jag ner kolven i botten och körde hon-slip med T-doja i nån minut och den motorn gick skitbra i flera år..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang