Hur ska jag ha det? Volvo 240

Ludddeen
4 november 2015 · 133 Inlägg

Tjenare tjenare! smile

Känner att det är dags att fixa till ett gött litet stuk på min lilla burk! Men problemet är att jag inte redigt har bestämt mig hur jag vill ha det... Så nu får ni komma och bomba med förslag på hur jag ska fixa till den! smile
Är lite inne på att skaffa takräcke och slänga upp en höbal på räcket samt gultonade lyktor och gå lite efter pilsner stucket! Men som sagt  inte redigt bestämt mig som sagt smile   

https://www1.garaget.org/archive/214/213970/381514/381514-3610048.jpg

Volvo 240 gl "Muppen" (1987)
turbo98
4 november 2015 · 1 362 Inlägg

förstör inte med höbal och toning, på med några fina fälgar (c-vända plåt, eller några alu fälgar) sänk lite och du har en fin bil smile

Ludddeen
4 november 2015 · 133 Inlägg

Tror nog faktiskt att det blir så, skaffa ett par fina fälgar och sänka den. Känns som höbal och gultonat skulle passa bättre på en svart 240 smile

Volvo 240 gl "Muppen" (1987)
Knugcab
4 november 2015 · 5 111 Inlägg

Jag brukar föredra att inte vara dryg, men du har ju vad som ser ut att vara en inte alltför sönderpillad 240 i ett skick som gör att man kan åka i den utan att skämmas, gör något fräscht med den i stället för att göra den till en rullande soptipp tycker jag. smile

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Johan85 Avstängd
4 november 2015 · 1 418 Inlägg

Ludddeen skrev:
Tror nog faktiskt att det blir så, skaffa ett par fina fälgar och sänka den. Känns som höbal och gultonat skulle passa bättre på en svart 240 smile

höbal och gultonade lysen passar inte in på nån bil kanske en ratlook bubbla. sen är det faktiskt olagligt att åka runt med skit på taket...

mrcarflow
5 november 2015 · 139 Inlägg

Jag skulle nog också säga fälgar och byta ut blinkers lampan mot en krom variant (billigt) finns på typ hova och scstylin

Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se
Lonefox Bad music kills good sound
6 november 2015 · 7 241 Inlägg

mrcarflow skrev:
Jag skulle nog också säga fälgar och byta ut blinkers lampan mot en krom variant (billigt) finns på typ hova och scstylin

Inte med svarta lister på bilen.
Då passar de med vitt glas o svart kant mkt bättre.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
granadadr
9 november 2015 · 7 268 Inlägg

Ludddeen skrev:
Tjenare tjenare! smile

Känner att det är dags att fixa till ett gött litet stuk på min lilla burk! Men problemet är att jag inte redigt har bestämt mig hur jag vill ha det... Så nu får ni komma och bomba med förslag på hur jag ska fixa till den! smile
Är lite inne på att skaffa takräcke och slänga upp en höbal på räcket samt gultonade lyktor och gå lite efter pilsner stucket! Men som sagt  inte redigt bestämt mig som sagt smile   

http://www1.garaget.org/archive/214/213970/381514/381514-3610048.jpg

NEJ NEJ Å ÅTER NEEEEEEEJ,, inget jävla sunkstuk,  fixa till den ist snygga fälgar,, lite lagom låg vita bakljus å sånt,, fräsha UPP den istället för att sunka den wink

Micke181
9 november 2015 · 300 Inlägg

Saknar min gamle 240, räcker med schyssta fälgar och en sänkning!

https://www1.garaget.org/archive/115/114981/201423/201423-2682634.jpg

Knugcab
9 november 2015 · 5 111 Inlägg

Johan85 skrev:

Ludddeen skrev:
Tror nog faktiskt att det blir så, skaffa ett par fina fälgar och sänka den. Känns som höbal och gultonat skulle passa bättre på en svart 240 smile

höbal och gultonade lysen passar inte in på nån bil kanske en ratlook bubbla. sen är det faktiskt olagligt att åka runt med skit på taket...

Nej, det är inte olagligt lasta på taket, men man får ju inte överstiga max tillåtna taklast för bilmodellen (brukar ligga runt 50 kg) och det skall ju vara förankrat ordentligt.

Varför tror du annars det finns takräcken?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Johan85 Avstängd
9 november 2015 · 1 418 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

Johan85 skrev:

Ludddeen skrev:
Tror nog faktiskt att det blir så, skaffa ett par fina fälgar och sänka den. Känns som höbal och gultonat skulle passa bättre på en svart 240 smile

höbal och gultonade lysen passar inte in på nån bil kanske en ratlook bubbla. sen är det faktiskt olagligt att åka runt med skit på taket...

Nej, det är inte olagligt lasta på taket, men man får ju inte överstiga max tillåtna taklast för bilmodellen (brukar ligga runt 50 kg) och det skall ju vara förankrat ordentligt.

Varför tror du annars det finns takräcken?

Man får inte åka med onödig last samma gäller takboxar som inte används.

Ludddeen
10 november 2015 · 133 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Jag brukar föredra att inte vara dryg, men du har ju vad som ser ut att vara en inte alltför sönderpillad 240 i ett skick som gör att man kan åka i den utan att skämmas, gör något fräscht med den i stället för att göra den till en rullande soptipp tycker jag. smile

Sönderpillad är den inte och faktiskt väldigt skaplig smile Eftersom så många tycker att jag ska fräscha upp den så kommer det nog att bli så smile

Någon som har tips på fina fälgar? Och inga mk18 då alla har det, dock passar det väldigt bra på 240 smile

Volvo 240 gl "Muppen" (1987)
Johan85 Avstängd
10 november 2015 · 1 418 Inlägg

Ludddeen skrev:

Volvo544special65 skrev:
Jag brukar föredra att inte vara dryg, men du har ju vad som ser ut att vara en inte alltför sönderpillad 240 i ett skick som gör att man kan åka i den utan att skämmas, gör något fräscht med den i stället för att göra den till en rullande soptipp tycker jag. smile

Sönderpillad är den inte och faktiskt väldigt skaplig smile Eftersom så många tycker att jag ska fräscha upp den så kommer det nog att bli så smile

Någon som har tips på fina fälgar? Och inga mk18 då alla har det, dock passar det väldigt bra på 240 smile

ACE Targa

Ludddeen
10 november 2015 · 133 Inlägg

Johan85 skrev:

Ludddeen skrev:

Volvo544special65 skrev:
Jag brukar föredra att inte vara dryg, men du har ju vad som ser ut att vara en inte alltför sönderpillad 240 i ett skick som gör att man kan åka i den utan att skämmas, gör något fräscht med den i stället för att göra den till en rullande soptipp tycker jag. smile

Sönderpillad är den inte och faktiskt väldigt skaplig smile Eftersom så många tycker att jag ska fräscha upp den så kommer det nog att bli så smile

Någon som har tips på fina fälgar? Och inga mk18 då alla har det, dock passar det väldigt bra på 240 smile

ACE Targa

Njaaa är inget fan av ACE targa hmm

Volvo 240 gl "Muppen" (1987)
Johan85 Avstängd
10 november 2015 · 1 418 Inlägg

Ludddeen skrev:

Johan85 skrev:

Ludddeen skrev:
Sönderpillad är den inte och faktiskt väldigt skaplig smile Eftersom så många tycker att jag ska fräscha upp den så kommer det nog att bli så smile

Någon som har tips på fina fälgar? Och inga mk18 då alla har det, dock passar det väldigt bra på 240 smile

ACE Targa

Njaaa är inget fan av ACE targa hmm

superstar kloster i 19tum om du hittar några

http://www.garaget.org/?car=19662&image=2799525

Senast redigerat av Johan85 (10 november 2015)

Ludddeen
10 november 2015 · 133 Inlägg

Johan85 skrev:

Ludddeen skrev:

Johan85 skrev:

ACE Targa

Njaaa är inget fan av ACE targa hmm

superstar kloster i 19tum om du hittar några

http://www.garaget.org/?car=19662&image=2799525

Dom gillar jag verkligen inte, är lite inne på Ocean Timeless Guld wink

Volvo 240 gl "Muppen" (1987)
Lonefox Bad music kills good sound
11 november 2015 · 7 241 Inlägg

Ludddeen skrev:

Volvo544special65 skrev:
Jag brukar föredra att inte vara dryg, men du har ju vad som ser ut att vara en inte alltför sönderpillad 240 i ett skick som gör att man kan åka i den utan att skämmas, gör något fräscht med den i stället för att göra den till en rullande soptipp tycker jag. smile

Sönderpillad är den inte och faktiskt väldigt skaplig smile Eftersom så många tycker att jag ska fräscha upp den så kommer det nog att bli så smile

Någon som har tips på fina fälgar? Och inga mk18 då alla har det, dock passar det väldigt bra på 240 smile

Väldigt många har dem men de passar fan så bra på 240...
Volvo Polaris 17".

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
granadadr
11 november 2015 · 7 268 Inlägg

personligen gillar jag y rondell,, och mk18 bäst smile

Ludddeen
11 november 2015 · 133 Inlägg

granadadr skrev:
personligen gillar jag y rondell,, och mk18 bäst smile

Gillar också dom men känns som många har dom hmm Och ganska tråkigt att vara en i mängden wink

Volvo 240 gl "Muppen" (1987)
granadadr
11 november 2015 · 7 268 Inlägg

xeker då? typ bbs rs wink  finns ju upp till 19" kopior iof men snygga smile funderar faktiskt på ett par 19 " till uts bilen smile

om du kikar på min grå turbo kombi såhar den 18"xeker bbs kopior

Senast redigerat av granadadr (11 november 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang