GAS slutsteg, inget ljud och röd lampa (Trasigt?)

saabgustav
9 november 2015 · 2 Inlägg

Bilen var ej i bruk någon månad eller två och nu när bilen startar går slutstegets gröna lampa direkt över till röd.
(Kommer inte ut något ljud)

Jag har kollat jordningen, att det är 12 volt och prövat att koppla ur basarna men får samma resultat.
Det är ett GAS PRO 2000.1 slutsteg kopplat till GAS Silver 2x12tum.

Någon som vet vad röd lampa betyder och vad som kan vara fel?

Tack på förhand! smile

Senast redigerat av krantzenplayer (9 november 2015)

r0ck
9 november 2015 · 29 Inlägg

Hej! Röd lampa är protect. Steget skyddar sig självt från något som är felaktigt. Det kan vara dålig jord, för lite ström, kortslutning i kablar med mera. Du får testa att montera ner allting och koppla in det 1 sak i taget så att allt blir korrekt. Det kan även vara så att slutsteget har gjort sitt, då kan du få det undersökt hos din lokala bilstereobutik.

krantzenplayer skrev:
Bilen var ej i bruk någon månad eller två och nu när bilen startar går slutstegets gröna lampa direkt över till röd.
(Kommer inte ut något ljud)

Jag har kollat jordningen, att det är 12 volt och prövat att koppla ur basarna men får samma resultat.
Det är ett GAS PRO 2000.1 slutsteg kopplat till GAS Silver 2x12tum.

Någon som vet vad röd lampa betyder och vad som kan vara fel?

Tack på förhand! smile

Opel Vectra C 2.0T "Joline" (2008)
saabgustav
9 november 2015 · 2 Inlägg

Okej! Tack för toppen svar, ska pröva detta.

r0ck skrev:
Hej! Röd lampa är protect. Steget skyddar sig självt från något som är felaktigt. Det kan vara dålig jord, för lite ström, kortslutning i kablar med mera. Du får testa att montera ner allting och koppla in det 1 sak i taget så att allt blir korrekt. Det kan även vara så att slutsteget har gjort sitt, då kan du få det undersökt hos din lokala bilstereobutik.

krantzenplayer skrev:
Bilen var ej i bruk någon månad eller två och nu när bilen startar går slutstegets gröna lampa direkt över till röd.
(Kommer inte ut något ljud)

Jag har kollat jordningen, att det är 12 volt och prövat att koppla ur basarna men får samma resultat.
Det är ett GAS PRO 2000.1 slutsteg kopplat till GAS Silver 2x12tum.

Någon som vet vad röd lampa betyder och vad som kan vara fel?

Tack på förhand! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang