Volvo T5 ladda endast 0.5?

WhiteNight
9 november 2015 ·

Hm har en fundering köpte ny bil igår och den ska vara trimmad hos autotech med 350hk/550nm men bilen ladda endast 0,5? kan de finnas en physeventil eller liknade nånstans ? för några 350hk är de inte på 0.5 hade en audi innan som ladda 1.1 på 210 hk o den kändes piggare, 0.5 måste ju vara mindre än orginal ? smile

Blyfot_Racing
9 november 2015 · 904 Inlägg

Har du kollat lekage å att magnetventilen funkar

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Mack Forum- och sitemoderator
9 november 2015 · 26 149 Inlägg

Hur stor turbo är det?
Mycket laddtryck är inte allt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
WhiteNight
9 november 2015 ·

Nä jag köpte bilen igår så inte hunnit kolla så mkt, vart sitter magnetventilen o hur ser den ut ? smile hur vet jag om den är trasig ?

WhiteNight
9 november 2015 ·

Gissar att de är orginal? alltså jag vet inte mkt alls om bilen inte jag som byggt den ska tydligen vara andra spridare annan IC o massa och ska lämna 350-400hk enligt autotech

Blyfot_Racing
9 november 2015 · 904 Inlägg

Magnetventilen sitter vid luftfiltret en liten dosa med tre anslutningar tre vakuum slangar sitter på kolla dom noga.

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
WhiteNight
9 november 2015 ·

Okej tack ska kolla dom imorn smile

Blyfot_Racing
9 november 2015 · 904 Inlägg

WhiteNight skrev:
Gissar att de är orginal? alltså jag vet inte mkt alls om bilen inte jag som byggt den ska tydligen vara andra spridare annan IC o massa och ska lämna 350-400hk enligt autotech

Har dom bytt spridare så har dom nog bytt turbo, om du inte har orginal turbo större spridare med E85 bränsle
Vad har du för motor i grunden

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Screampipe
9 november 2015 · 159 Inlägg

Känns som att de är lättare att fråga han du köpte bilen av hur de ligger till?

WhiteNight
9 november 2015 ·

Han visste ingenting om det, är ägaren innan han som byggt den smile såhär har den personen skrivit som "framtidsplaner på garage"

Innebär nya större spridare, ny intercooler, 3" rör hela vägen till Turbon och konvertering till E85.

Jag har inga garantier på att detta är gjort men känns kostigt om de står fel uppgifter på "info skylten" på en utställnings bil?

plus att 0.5 känns lite även orginal det är en 2.3l T5 på 250hk orginal

Christian S
9 november 2015 · 4 816 Inlägg

en orginal T5 laddar 0,6

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
torpis Forummoderator
10 november 2015 · 10 572 Inlägg

Christian S skrev:
en orginal T5 laddar 0,6

14.4volt laddar den.  (ja jag vet... men ni borde alla klura på att vara tydliga över lag.)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
WhiteNight
10 november 2015 ·

Okej så det kanske inte är något "fel" på den då smile

Xuri One Man Clan
10 november 2015 · 4 287 Inlägg

Ta en bild på spridare samt en på turbon ovanifrån så är de enklare å avgöra om de är orginal eller ej.

Om något är fel går bilen på grundladdtryck nånstans runt 0.4- 0.5bar om jag inte minns fel men då bör din motorlampa lysa.

alternativt är den helt orginal å behöver kanske en ny magnetventil för att fixa sista laddtrycket.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
WhiteNight
10 november 2015 ·

Okejj fixar de imorn, hm ja min motor lampa lyser plus den gula triangeln i mitten.

Xuri One Man Clan
10 november 2015 · 4 287 Inlägg

WhiteNight skrev:
Okejj fixar de imorn, hm ja min motor lampa lyser plus den gula triangeln i mitten.

Då får du åka te någon som läser dina felkoder och kolla vad som är fel.

Är de något "värre" fel på nån av komponenterna i motorstyrningen går bilen in i "limp-home"
dvs den stryper bilen etc  för att säkerställa att motorn inte haverera.
Du ska kunna ta dig till närmaste verkstad typ.

Så länge din motorlampa lyser är de ingen ide å kolla laddtryck etc du måste fixa felet å nolla koden först och då kommer säkert bilen gå som tänkt.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
WhiteNight
10 november 2015 ·

Inte fått fram nåt mer än "kopplingspedals givare " är pajj därav lyser motorlampan och sen en abs sensor = abs lampa lyser de var ända fel koderna jag fick

Xuri One Man Clan
10 november 2015 · 4 287 Inlägg

WhiteNight skrev:
Inte fått fram nåt mer än "kopplingspedals givare " är pajj därav lyser motorlampan och sen en abs sensor = abs lampa lyser de var ända fel koderna jag fick

Kopplingsgivaren är mer eller mindre endast för att tala om för din farthållare att du kopplat å avaktiverat den.

Lyser lambdalampan bör du ha större problem än så..
Är bilen chippad etc så kan de vara strul me avläsning ibland

Har du kollat koderna på volvo ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
WhiteNight
10 november 2015 ·

Men lyser motor lampan av de? lamba lampan lyser inte vad jag vet smile neä meko cat tro jag den heter

Xuri One Man Clan
10 november 2015 · 4 287 Inlägg

WhiteNight skrev:
Men lyser motor lampan av de? lamba lampan lyser inte vad jag vet smile neä meko cat tro jag den heter

körde omkring utan synbara fel på min gamla kärra i ett par månader utan fungerande farthållare, när jag väl tog tag i problemet var de bara kopplingsgivarn. då hade i alla fall jag inga varningslampor lysande.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang