Volvo v70 2,5t 1999 lågt laddtryck

tommya111
15 november 2015 · 139 Inlägg

98% av tiden vägrar den gå upp över 0,2 bar vareken på turbomätaren eller enöigt felkods läsaren när jag kollar turbotryck enligt bilens box

tommya111
15 november 2015 · 139 Inlägg

nu har jag pillat lite och fått ett nytt fenomen. den går upp till 0,8 ner till 0,2 upp till 0,8 igen och så håller den på tills man släpper gasen och gasar jag gör den så igen oavbrutet hela tiden förslag på detta? men den går bra på lägre varv och ladd det är bara när man pressar bilen lite det blir så som tex omkörning eller snabbt gaspådrag

Berggren79
16 november 2015 · 90 Inlägg

kan de möjligtvis vara någon tryckslang till turbon som börjar bli mjuk, så den sugs ihop när du får fullt laddtryck?

tommya111
16 november 2015 · 139 Inlägg

det kan vara det men jag tycker det vore konstigt för jag har bytt dom alla 3 :S kan det vara att en sitter lite löst kanske jag tror att en inte sitter 100 tight den gick ganska lätt att trycka på

tommya111
16 november 2015 · 139 Inlägg

jag var och köpte nya extra starka vaccum slangar idag som sitter tight så in i bänken och det hjälpte inte ett dugg det är fortfarande upp till 0,8 och ner till 0 upp till 0,8 och ner till 0 och så håller det på fortfarande, bilen sticker bra när den går upp men inte ett skit händer när den går mot 0 inte konstigt men udda fel iaf enligt mig. har även bytt WG idag men ingen skillnad

tommya111
16 november 2015 · 139 Inlägg

jo föresten slangarna från turbon ska vell titta på detta vis. kompressor hur till metall piggen vid kontakten på magnetväntilen och WG på den som sitter på sidan och den mitt imot kontakten ska sitta till insigs röret precis före turbon?

tommya111
16 november 2015 · 139 Inlägg

jag kan filma mätaren i morgon om någon behöver se för att förstå vad jag menar:)

tommya111
18 november 2015 · 139 Inlägg

har nu dragit ut magnetventilen och då laddar bilen jämt och fint 0,4-0,5bar inte 0,8 men iaf inte upp och ner är det magnetventilen det är fel på då?

tommya111
18 november 2015 · 139 Inlägg

en fråga bara turbon blir röd utan att man plågar den något nämvärt tyder det på att den tänder försent och ut i turbon så det kan orsaka vvt fel och att turbon laddar så konstigt??

tommya111
21 november 2015 · 139 Inlägg

Jag vet ej hur man lägger upp en film snutt på felet här. Iaf så här jag ställt kampen rätt den var en kugg fel och kollat att alla tryckrör inte är spruckna eller trasiga. Och vvt fel har försvunnit. Den kommer främre lambasond orimlig signal ibland det är den ändå felkoden pluss milgölampan. Men turbon är sig lik upp ner upp ner upp ner i trycket och håller man plattan i mattan kan man om man har tur få den att landa på 0,5. Inga idéer alls på vad det kan vara? Jo juste har kört med magnetventilen i en annan v70 och den funkade klockrent

tommya111
21 november 2015 · 139 Inlägg

Och jo juste den slutar gå upp och ner i laddet om man tycker ur sladden till magnetventilen. Men laddar bara ca 0,4 men ligger stabilt. Jag förstår inte vad det kan väta för fel

tommya111
21 november 2015 · 139 Inlägg

Och jo juste den slutar gå upp och ner i laddet om man tycker ur sladden till magnetventilen. Men laddar bara ca 0,4 men ligger stabilt. Jag förstår inte vad det kan väta för fel

tommya111
21 november 2015 · 139 Inlägg

Ingen som vet vad som får laddtrycket att konstant pendla mellan 0-0,8 tills man släpper gasen och ibland stannar den på 0,4-0,5 efter en stund med fullgas. Jag måste dock gasa plattan i mattan för att den ska gå över 0 i ladd

Mack Forum- och sitemoderator
22 november 2015 · 26 111 Inlägg

tommya111 skrev:
jo föresten slangarna från turbon ska vell titta på detta vis. kompressor hur till metall piggen vid kontakten på magnetväntilen och WG på den som sitter på sidan och den mitt imot kontakten ska sitta till insigs röret precis före turbon?

Fattar ingenting av det här inlägget. "kompressor hur till metall piggen vid.." Va?


tommya111 skrev:
jag kan filma mätaren i morgon om någon behöver se för att förstå vad jag menar:)

Blev det någon film?

tommya111 skrev:
Jag vet ej hur man lägger upp en film snutt på felet här. Iaf så här jag ställt kampen rätt den var en kugg fel och kollat att alla tryckrör inte är spruckna eller trasiga. Och vvt fel har försvunnit. Den kommer främre lambasond orimlig signal ibland det är den ändå felkoden pluss milgölampan. Men turbon är sig lik upp ner upp ner upp ner i trycket och håller man plattan i mattan kan man om man har tur få den att landa på 0,5. Inga idéer alls på vad det kan vara? Jo juste har kört med magnetventilen i en annan v70 och den funkade klockrent

Exakt vad har du för felkoder nu?

tommya111 skrev:
Ingen som vet vad som får laddtrycket att konstant pendla mellan 0-0,8 tills man släpper gasen och ibland stannar den på 0,4-0,5 efter en stund med fullgas. Jag måste dock gasa plattan i mattan för att den ska gå över 0 i ladd

Vad har du för metod att mäta laddtrycket? Vad för mätare? Är den pålitlig?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
tommya111
22 november 2015 · 139 Inlägg

jag vet inte hur man lägget till en film sad

6B00 miljölampa signal, felaktig signal intermittent
6806 laddtrycksventil intermittent (kan vara för att jag bytte den utan att ta av minuspolen) men den rä hel funkar klockrent i syrrans v70
280A främre lambdasond; orilmig signal intermittent

jag mäter både via en klocka som sityter vid rutan och via obd2 utaget via felkodsläsaren och dom stämmer nära på intill exakt med varandra

och metalpiggen jag menade är den som sitter på magnetventilen det fins 2 i plast och en i metall precis under kontakten kompressorhuset till metallpigg min mobil skriver som den vill ibland

Senast redigerat av tommya111 (22 november 2015)

tommya111
22 november 2015 · 139 Inlägg

När jag skruvar in mot westgaten borde vell grund trycket sjunka eller är  det jag som tänker bakvänt?

Christian S
23 november 2015 · 4 815 Inlägg

tommya111 skrev:
När jag skruvar in mot westgaten borde vell grund trycket sjunka eller är  det jag som tänker bakvänt?

om du gör staget kortare ökar du förspänningen dvs ökar grundladdtrycket.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
tommya111
23 november 2015 · 139 Inlägg

jo jag skruvade ut det ganska mkt och turbotrycket slutade släppa hela tiden men laddar bara ca 0,2 max istället så nåpgon ide på hur man kan få sätta exakt 0,125bar i WGn så jag kan ställa in den exakt. efter uppgifterna jag fått ska den ha 0.125bar i grundladd iaf

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang