Trimma Buick 350 V8?

DrJonsson
10 november 2015 · 4 Inlägg

är det någon här som vet hur man kan få lite extra häst på en gammal 350? utan o behöva demolera hela motorn?

CC72
11 november 2015 · 1 661 Inlägg

Beror ju på vad man menar med att riva hela motorn men det vanliga är;
-kam
-toppar
-förgasare
-insug

jannetso
13 november 2015 · 23 Inlägg

tippa i lite flyg/startbränsle i tanken big_smile big_smile big_smile .. 3-4%
nää någon genväg finns inte.. byta luftfilter/avgas förgasare om du har en sån gör så lite att det är bortkastade pengar om du vill ha mer knuff i skutan.. ha lite koll på vad som säljs på blocket osv.. har du tur så hittar du delar/alt en knota som är färdig för en rimlig summa..
du kan hålla koll på folkrace tävlingar efter nåt som passar oxo.. dom kan va rätt peppade om du har tur..

zzr94092
14 november 2015 · 4 378 Inlägg

"du kan hålla koll på folkrace tävlingar efter nåt som passar oxo"?? efter delar till en 350 V8..? tror nog inte det..

Senast redigerat av zzr94092 (14 november 2015)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 november 2015 · 14 006 Inlägg

Jag håller med CC72. Detta är nog det billigaste.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 november 2015 · 14 006 Inlägg

jannetso skrev:
tippa i lite flyg/startbränsle i tanken big_smile big_smile big_smile .. 3-4%
nää någon genväg finns inte.. byta luftfilter/avgas förgasare om du har en sån gör så lite att det är bortkastade pengar om du vill ha mer knuff i skutan.. ha lite koll på vad som säljs på blocket osv.. har du tur så hittar du delar/alt en knota som är färdig för en rimlig summa..
du kan hålla koll på folkrace tävlingar efter nåt som passar oxo.. dom kan va rätt peppade om du har tur..

Det är nog lättare att hitta en nål i en höstack än att hitta en trimmad V8:a på en folkracetävling!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
DrJonsson
14 november 2015 · 4 Inlägg

okej tack för idéerna. är de värt o trimma en gammal sliten v8 då? ingen muskel motor precis...

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 november 2015 · 14 006 Inlägg

DrJonsson skrev:
okej tack för idéerna. är de värt o trimma en gammal sliten v8 då? ingen muskel motor precis...

Jamen denna lätta trimning passar nog de flesta V8:or om även lite slitna. Skall du trimma mer så bör du nog åtgärda mer på motorn. Varför inte skaffa en Cheva 8:a istället. Kanske billigare delar till den och den kanske passar i din bil men jag är inte säker på hur mycket man i så fall måste bygga om.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
DrJonsson
14 november 2015 · 4 Inlägg

ah är gött sugen på det!

jannetso
14 november 2015 · 23 Inlägg

ja det går ju v8 folkrace.. men antagligen som Benny säger.. nål i höstack eller väldans mycke tur..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang