Köpråd Golf V 08

Meaganeowner
12 november 2015 · 2 250 Inlägg

Hej

Överväger att köpa  en Golf V, som rullat fint sen ny, 08. Känner ägaren, en kvinna som alltid haft bilen på service o s v. Bilen är TJEJKÖRD. Nu 10 000 mil

Googlat runt lite, och det verkar vara olika meningar om när kamrem mm ska bytas.
Borde ju falla på åldern?

Vad är specifikt, vanligt för dessa bilar?

spillolja
12 november 2015 · 4 020 Inlägg

1,6 L stenådersspis, 2.0Fsi  byte varje 12.000mil  eller 5-6 år

1,4Fsi, 1,6Fsi-spisarna har kamkedja

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Rille0
12 november 2015 · 2 021 Inlägg

spillolja skrev:
1,4Fsi, 1,6Fsi-spisarna har kamkedja

och även stora problem med denna, med kostsamma reparationer som följd, undvik.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
MickeZ2
12 november 2015 · 47 Inlägg

Rosten är inte nådig på Golf V, hade en för några år sedan och skötte den exemplariskt med tvätt och lackskydd. Trots detta så kom rosten på framskärmar, bakskärmar, alla dörrar, motorhuv och baklucka Det enda som var rostfritt var taket! Värst är nog framskärmarn och när det gäller dörrarna så bryter man sönder lacken i de nedre hörnen så fort det blir vinter och det samlas is på insteget. Vill du undvika rost så köp en annan bil...

viccoA
13 november 2015 · 3 109 Inlägg

En kompis mamma har kört en -08 Golf sen den var ny, inga större problem utöver småfel och extremt mycket rost.

Senast redigerat av viccoA (13 november 2015)

Nybergrobin
13 november 2015 · 2 378 Inlägg

Problem med rost samt pissmotorer smile Vet inte vilka det involverar men känner flera vars kamkedjor havererat

Senast redigerat av Nybergrobin (13 november 2015)

Danskakajan
22 november 2015 · 4 Inlägg

Ärvde precis min farmors (!) och rostskyddet är som alla säger halvkasst.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang