BMW E39 -98 kort räckvidd på fjärren till c-lås

WSBBPeter
15 november 2015 · 2 Inlägg

Hej

Har en gammal E39:a med kass räckvidd på fjärren till c-låset. Har bytt batteri på fjärren två ggr nu för att säkerställa att jag inte fått gamla batterier. Men, vad kan det då vara?

toprotts
15 november 2015 · 30 Inlägg

Prova göra som Jeremy Clarkson gör i ett avsnitt av Top Gear,han trycker dosan mot huvudet och låser upp bilen

DusanMandick Random Hero
15 november 2015 · 4 047 Inlägg

toprotts skrev:
Prova göra som Jeremy Clarkson gör i ett avsnitt av Top Gear,han trycker dosan mot huvudet och låser upp bilen

funkar inte på alla larm, carguard tex sänder ut en ljudfrekvens medans de andra larmen skickar ut en radiofrekvens som går att förstärka med typ huvudet elr liknande

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 november 2015 · 14 042 Inlägg

WSBBPeter skrev:
Hej

Har en gammal E39:a med kass räckvidd på fjärren till c-låset. Har bytt batteri på fjärren två ggr nu för att säkerställa att jag inte fått gamla batterier. Men, vad kan det då vara?

Vad är "kass räckvidd" i meter?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
WSBBPeter
15 november 2015 · 2 Inlägg

Toprotts -- Med dosan, menar du att jag ska lägga NYCKELN på huven och låsa upp?

Vattenmannen -- Med "kass räckvidd" menar jag ca 1,5m från bakluckan. Av någon annledning är det vid bakluckan/sidorutan till bakluckan (vänster) som det går lättast. Ibland är det riktigt segt och jag får stå och trycka ett par gånger. Har alltid trott att det var batteriet, men efter ha bytt två ggr nu så börjar jag tvivla...

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 november 2015 · 14 042 Inlägg

WSBBPeter skrev:
Toprotts -- Med dosan, menar du att jag ska lägga NYCKELN på huven och låsa upp?

Vattenmannen -- Med "kass räckvidd" menar jag ca 1,5m från bakluckan. Av någon annledning är det vid bakluckan/sidorutan till bakluckan (vänster) som det går lättast. Ibland är det riktigt segt och jag får stå och trycka ett par gånger. Har alltid trott att det var batteriet, men efter ha bytt två ggr nu så börjar jag tvivla...

Ja, 1,5 meter lät lite och jag förmodar att det har varit längre förut. Det låter väldigt skumt tycker jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Joakim-S Hobby Fotograf
15 november 2015 · 650 Inlägg

Har tyvärr samma problem med min Volvo 960.. Riktigt irriterande

MG e-HS (2021)
Saikko
15 november 2015 · 120 Inlägg

WSBBPeter skrev:
Hej

Har en gammal E39:a med kass räckvidd på fjärren till c-låset. Har bytt batteri på fjärren två ggr nu för att säkerställa att jag inte fått gamla batterier. Men, vad kan det då vara?

Farbrodern har haft samma problem och de va nånting (mottagare eller nåt ej säker alls) nånstans vid bakluckan som hade eroderat (stavning?)
lämnade den till en bmw meck i huddinge om jag kommer ihåg rätt och han löste problemet.
vet inte vad de kosta och de går säkert att göra själv, kan försöka ta reda på mer exakt vad de va nästa gång jag träffar honom.

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Mervolic Yawn...
15 november 2015 · 3 151 Inlägg

WSBBPeter skrev:
Toprotts -- Med dosan, menar du att jag ska lägga NYCKELN på huven och låsa upp?

Nej, han skrev huvudet, inte huven. Han menar att vissa fjärrkontroller går att förstärka om du sätter fjärrkontrollen mot tinningen t ex. Själv kan jag låsa upp min A6 på nästan 50% längre avstånd på så vis, vid bra förhållanden. smile Dock har jag cirka 25-30 meter räckvidd även utan det fusket...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang