Bygga bränsleretur Volvo 242-75

Danielsam
15 november 2015 · 2 Inlägg

Finns det någon som har ett bra tips om hur jag kan göra med min retur till soppan?
Har bytt från en b21 förgasare till en b21et med mekaniskt insprut, så behöver en returledning till tanken?
Vad anser ni vara bästa sätter att göra detta så de håller tätt och fungerar på lättaste sättet smile

240bns
16 november 2015 · 1 008 Inlägg

Jag föreslår att du använder den gamla befintliga sugledningen som retur istället, och drar en ny tryckledning.. det är ju trots allt 5 bar bränsletryck på K-jetronic så du vill nog ha en tät tryckledning mellan pump och K-jet.
Sedan vill ju tryckpumpen helst ha en förpump som suger i tanken också..

simlar
16 november 2015 · 5 524 Inlägg

Enklaste vore väl att ta hela tanken tillsammans med tankarmatur från en 240 med insprutning, då har du förpumpen i tanken och alla anslutningar som behövs.

Sen bara dra ett nytt rör till matningsledning och använda original sugledning som retur. Eller vara ännu mer seriös och dra både ny matning och returledning. Biltemas 8mm kopparrör funkar prima och kostar inte så farligt för en rulle på 5m.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang