Clips på innerkåpa baklucka trycks inte in

peterwesterlund
21 november 2015 · 37 Inlägg

Försöker få innerkåpan/panelen till bakluckan på plats efter bytta baklyktor till facelift på min Audi A3 Sportback. Tror att alla clips utom en är på plats. Och den vill verkligen inte tryckas in hela vägen. Har försökt trycka och slå ordentligt och även satt mig i bagageluckan och tryckt och slagit upp med fötterna.

Jag ser med mobilen upp genom ena servicefacket att den inte är på plats. Fattar inte hur jag ska göra. Panelen sitter ju liksom inte hela vägen i detta område vilket är väldigt störande.

Någon som har tips? Finns det något verktyg för detta?

https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/2u0P200A0D1U0b0x2I06/IMG_3265.JPG

Senast redigerat av peterwesterlund (21 november 2015)

CC72
21 november 2015 · 1 661 Inlägg

Dom där brukar gå sönder ibland då man tar lös dom. Man får då antingen sätta dit en ny eller böja till dom igen så själva "utbuckningen" hamnar längre ut och på så sätt kan hålla fast kåpan.

peterwesterlund
21 november 2015 · 37 Inlägg

Jaha du menar att den tryckts ihop när jag tog loss kåpan och att den då fastnat lite i det läget och därför inte gör något motstånd när man försöker trycka fast kåpan? Typ..

CC72
21 november 2015 · 1 661 Inlägg

Typ..ja smile

peterwesterlund
21 november 2015 · 37 Inlägg

Ska ta av kåpan och texta lite mer. Men om man behöver köpa nya clips och framförallt nya hållare för clipsen. Kan man göra det? Clips har jag sett på ebay men någon som vet var man hittar hållare? Eller måste man köpa helt nytt skydd?

peterwesterlund
22 november 2015 · 37 Inlägg

Vilket jävla helvete det börjar se ut som efter att ha varit där med skruvmejslar och allt möjligt...

https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/2T3d2w3q2n32010q0F1x/IMG_3269.PNG

CC72
22 november 2015 · 1 661 Inlägg

Är väl plasten där clipset som fastna som blivit så mjukt så den följer med när du försöker trycka fast allt.

peterwesterlund
22 november 2015 · 37 Inlägg

Kan man köpa den plastbiten ny?

CC72
22 november 2015 · 1 661 Inlägg

Vet faktiskt inte hur det ser ut där du är och grejar men får du in kameran så borde du få in en tång som du kan pressa ner den med och på så sätt få den att klicka fast. Man får prova sig fram helt enkelt.

peterwesterlund
22 november 2015 · 37 Inlägg

Har försökt med tång, fick in den men fick inte plats på rätt ledd. Måste hitta en mer slimmad tång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang